וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושגה פשרה: גלי עטרי ועדן בן זקן ישירו יחד את "הללויה" בחגיגות ה-70

7.3.2018 / 14:29

לגלי עטרי הוצע על ידי מנהלת חגיגות ה-70 למדינה לקיים איחוד היסטורי ומרגש עם להקתה לשעבר "חלב ודבש" לביצוע שירם "הללויה". עטרי תחילה הסכימה אך לבסוף חזרה בה. חברי הלהקה לשעבר כעסו: "היא פועלת מתוך אגו". בסופו של דבר פנתה מירי רגב לעטרי והיא תשיר עם בן זקן

יח"צ - חד פעמי

(עדכון אחרון: 16:25)

עדן בן זקן גלי עטרי. צילומים: יח"צ, מערכת וואלה! NEWS
גלי עטרי ועדן בן זקן/מערכת וואלה! NEWS, צילומים: יח"צ

השיר "הללויה" בביצוע החדש יבוצע בדואט על ידי עדן בן זקן וגלי עטרי, המבצעת המקורית. כך נמסר היום ממשרד התרבות והספורט, שאחראי על חגיגות ה-70 למדינה. לפי ההודעה, שיתוף הפעולה התאפשר לאחר ששרת התרבות מירי רגב פנתה לעטרי בבקשה להשתתף בדואט.

לוואלה! תרבות נודע כי זו לא הפעם הראשונה שבה נעשתה פנייה לגלי עטרי. מנהלת חגיגות ה-70 למדינה הציעה לזמרת לקיים איחוד היסטורי עם להקתה לשעבר "חלב ודבש" לביצוע שירם "הללויה",. עטרי תחילה גילתה נכונות לאיחוד עם הלהקה, ואף ביקשה להגדיל את חלקה בשיר ונענתה בחיוב, אולם לבסוף היא סירבה. חבריה לשעבר מהלהקה כעסו עליה וטענו כי היא פועלת משיקולי אגו במקום לעשות את הבחירה הנכונה. השיר - שיבוצע כאמור על ידי עדן בן זקן ועטרי ביחד - יושמע בסיום טקס הדלקת המשואות בהר הרצל ובמקביל בעשרות במות בידור בארץ.

"חלב ודבש" נוסדה בשנת 1979 וביצעה את השיר "הללויה" שכתבה שמרית אור והלחין קובי אשרת, זאת לאחר שהשיר נדחה על ידי סולנית "הכל עובר חביבי", שלומית אהרון. ב'חלב ודבש' היו חברים, בנוסף לעטרי, גם שמוליק בילו, ראובן גבירץ ויהודה תמיר. השיר זכה בפסטיבל הזמר והפזמון בשנת 1979 ונבחר לייצג את ישראל באירוויזיון שהתקיים בירושלים באותה שנה, וגרף את המקום הראשון. לאורך השנים, לא התאחדו חברי הלהקה המקורית עם עטרי.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

"מנהלת חגיגות ה-70 פנתה אלינו ואל גלי בבקשה לאחד את חלב ודבש לשיר, כדי לשחזר את הרגע ההיסטורי ההוא", אמר לוואלה! תרבות חבר חלב ודבש, שמוליק בילו, בשמו ובשם שני הזמרים הנוספים בהרכב. "אנחנו הסכמנו וגלי בהתחלה גם הסכימה, אבל היא רצתה לבצע יותר בתים ממה שביצעה במקור. הגיעו למתווה של שיר המוסכם על כל הצדדים. הסכמנו שגלי תשיר את שני הבתים הראשונים לבד, כלומר לתת לה יותר סולו. הובעה הסכמה. בסופו של דבר היא החליטה שלא. אתמול, אני מקבל במפתיע טלפון מרון כרמי (המנהל האמנותי של אירועי שנות ה-70 - ש"ב) והוא מודיע לי שגלי לא מוכנה לשיר איתנו. זה מבאס, זה חבל. זה מחזיר אותנו כמעט 40 שנה אחורה, גם אז היא לא רצתה להופיע איתנו. עם גלי עטרי לא הופענו בישראל. לא דיברתי איתה כבר 39 שנה. אני לא מבין למה סרבה גם לאירוע חשוב כזה. כנראה איזה אגו חזק משתלט עליה. נאמר לי שכעסו גם במנהלת, כולל השרה, הם היו בשוק ולא האמינו שגלי מוותרת על זה".

"חשוב להבין שלא מדובר בשיר של זמרת לבד, אלא בשיר של להקה", מבהיר בילו. "אם זמרת תשיר את זה לבד, זה יהיה משעמם. זה לא שיר לסולנית אלא שיר שנבנה. גלי שרה ראשונה ואז מצטרף אליה מישהו ואז בית של עוד מישהו. זה עולה במדרגות וההתפתחות היא חלק מהשיר".

להקת חלב ודבש באירויזיון 1979. לשכת העיתונות הממשלתית
להקת חלב ודבש מבצעת את "הללויה" באירוויזיון 1979/לשכת העיתונות הממשלתית

"גלי סרבה להצעה לאיחוד של ההרכב המקורי", אישר לוואלה! תרבות גם קובי אשרת, מלחין "הללויה" וממקימי 'חלב ודבש', "אני חשבתי שהכי ראוי שהלהקה תשיר את זה ביחד. יש להם זכות ראשונים".

שמרית אור, מי שכתבה את מילות השיר "הללויה", אמרה לוואלה! תרבות: "השיר הזה נכתב ללהקה. במקור ללהקת הכל עובר חביבי. הוקמה להקה בשם חלב ודבש. למרות שגלי עטרי הייתה בתוך חלב ודבש, השם שלה יצא החוצה בנפרד רק יותר מאוחר, רק אחרי הזכייה. היה ראוי שלהקת חלב ודבש כולה תשיר את השיר, התכוונו לזה, וחבל שזה לא קורה".

גורם במנהלת חגיגות ה-70 אישר את הפרטים עליהם נודע לוואלה! תרבות. מהמנהלת נמסר בתגובה: "ההחלטה והרצון הוא שהשיר הללויה יבוצע על ידי ההרכב המקורי. המנהלת פנתה לגלי עטרי ועשתה כל מה שניתן כדי שהיא תביע את הסכמתה לשיר בפתיחת חגיגות 70. למרות ניסיונות חוזרים ונשנים ונכונות ללכת לקראתה בכל דרך אפשרית לצערנו המנהלת נתקלה בסירוב של גלי עטרי. הבחירה בעדן בן זקן כמבצעת השיר היא בחירה בזמרת צעירה מצליחה ומוכשרת בביצוע שירגש את כולם. גם כעת המנהלת תשמח לשתף את גלי עטרי בשיר הללויה". כאמור, לאחר הפנייה לעטרי - נענתה הזמרת והיא תשתף פעולה עם עדן בן זקן.

עדן בן זקן מסרה: "אני שמחה על ההצטרפות של גלי עטרי לביצוע השיר. ברגע שפנו אליי בנושא הסכמתי מיד, ואני עושה את זה בכיף גדול ובאהבה גדולה".

טרם התקבלה תגובתה של גלי עטרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully