וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד אסון תעופה רוסי: 39 נוסעים נספו בהתרסקות מטוס בסוריה

6.3.2018 / 19:11

משרד ההגנה מסר כי מטוס תובלה התרסק בבסיס חיל האוויר בחמימים, וכי נפתחה חקירה בנושא. בין היתר נבדק אם הצוות התעלם מהנחיות בטיחות. בחודש שעבר התרסק מטוס באזור מוסקבה, וכל 71 הנוסעים נספו

צילום מתוך טוויטר, עריכה: תום זואילי

39 אנשי צבא נהרגו היום (שלישי) בהתרסקות מטוס תובלה רוסי בסוריה - כך מסר משרד ההגנה במוסקבה. המטוס התרסק בבסיס חיל האוויר הרוסי בחמימים שבלטקיה, ובו היו שישה אנשי צוות ו-33 אנשי צבא אחרים. בחודש שעבר נספו 71 נוסעים בהתרסקות מטוס אזרחי באזור מוסקבה, ככל הנראה בשל קרח שהצטבר על חישני המהירות של המטוס.

בשלב ראשוני דווח כי המטוס הסובייטי, מדגם AN-26, התרסק כתוצאה מכשל טכני, אך משרד ההגנה הודיע הערב כי נפתחה חקירה בנושא וכל הכיוונים נחקרים. לפי רשויות החקירה, נבדק בין היתר אם הצוות התעלם מהנחיות בטיחות.

"מטוס מדגם AN-26 התרסק בזמן הנחיתה בבסיס חמימים", נמסר בהודעת משרד ההגנה. "כל אלו שהיו על המטוס מתו". עוד נמסר כי המטוס התרסק במרחק של כחצי מטר ממסלול הנחיתה.

דובר הקרמלין, דימיטרי פסקוב, אמר כי הנשיא ולדימיר פוטין הביע את תנחומיו בפני משפחות ההרוגים ובפני כל אנשי הצבא. הוא עודכן על התאונה במהלך אירוע בחירות באזור הרי אורל. ראש ממשלת רוסיה, דימיטרי מדבדב, אמר כי המטוס שב מפעילות במדינה בטרם התרסק, אך לא פירט מעבר לכך.

לקריאה נוספת בנושא
אסון ברוסיה: 71 נוסעים נספו בהתרסקות מטוס באזור מוסקבה
חקירת האסון ברוסיה: ייתכן שקרח על חיישני המהירות גרם להתרסקות

מטוס תובלה רוסי מדגם An-26. צילום מרשת RT, מערכת וואלה! NEWS
פספס את מסלול הנחיתה. מטוס תובלה מדגם AN-26/מערכת וואלה! NEWS, צילום מרשת RT

הבסיס שבמערב סוריה הוא המוקד המרכזי לפעילות האווירית של רוסיה ברחבי המדינה, שבה היא פועלת מאז 2015. לאחרונה דווח כי היא פרסה בבסיס את מטוסי החמקן החדישים ביותר שלה, על אף הכרזות חוזרות מצדו של פוטין ומצד בכירים אחרים על הסגת כוחות.

פוטין, שיתמודד על כהונה נוספת בחודש הקרוב וצפוי לזכות בקלות, הכריז בדצמבר על הסגת חלק משמעותי מהכוח הרוסי המוצב בסוריה, אך מניין ההרוגים ממשיך לטפס.

לפי מניין ההרוגים הרשמי של צבא רוסיה טרם התאונה היום, 44 אנשי צבא נהרגו בסוריה מאז תחילת המבצע בספטמבר 2015, בהם גם טייס מטוס קרב שמטוסו הופל בחודש שעבר על ידי המורדים באזור אידליב.

בנוסף לכך, בדצמבר 2016 נהרגו 92 נוסעים בהתרסקות מטוס בים השחור, שבו היו חברי להקת הצבא האדום בדרכם לקונצרט בסוריה.

עם זאת, צו שעליו חתם פוטין מאפשר למוסקבה שלא לחשוף את דבר מותם של כל אנשי הצבא בסוריה מאחר שזה מסווג כסוד מדינה. בין אלו שאינם נכללים במניין ההרוגים הרשמי הם שכירי חרב רוסים, שלפי דיווחים רבים, פועלים בסוריה לצד משטרו של בשאר אסד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
נשיא רוסיה פוטין ושר הביטחון שואיגו מבקרים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
רוסיה ממשיכה לספוג אבדות בסוריה. פוטין בבסיס חמימים, דצמבר/רויטרס

בחודש שעבר, לפי שלושה גורמים שונים, נהרגו או נפצעו 300 לוחמים השייכים ל"ווגנר", ארגון צבאי פרטי הפועל בחסות הקרמלין, כשהקואליציה האמריקנית סיכלה מתקפה רחבה נגד הכוחות הכורדיים. הקרמלין הודה כי כמה אזרחים רוסים נהרגו באותה תקרית, אך הכחיש כי הם חלק מהכוחות המזוינים של רוסיה.

(עדכון ראשון: 15:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully