וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ לוי-אבקסיס הכריזה רשמית על הקמת מפלגה חדשה: "תתחילו לפחד"

6.3.2018 / 13:20

חברת הכנסת שפרשה מישראל ביתנו ומכהנת מאז כסיעת יחיד הודיעה על הוצאה לפועל של הקמת מפלגה ש"לא תגרום לקיטוב לימין או לשמאל". בעבר פורסם בוואלה! NEWS כי לוי-אבקסיס שוקלת לחבור לרבנית עדינה בר שלום ולראש עיריית ירוחם במסגרת רשימה חדשה

עריכה: שניר דבוש

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס הודיעה היום (שלישי) בכנס שדרות לחברה במכללת ספיר על הקמת מפלגה חדשה בראשותה, מהלך שהיא הצהירה בעבר שבכוונתה לעשות אחרי פרישתה מסיעת ישראל ביתנו. "מחר העוזרות שלי עוזבות את המשרד והולכות להגיש את קלסר המייסדים של המפלגה החדשה בראשותי לרשם האוכלוסין", אמרה לוי-אבקסיס. "אני ממליצה לראשי המפלגות לא לפחד מבחירות - ולהתחיל לפחד מהמפלגה החדשה שקמה".

לדברי לוי-אבקסיס, "לא ייתכן שמזכירים את הפריפריה הגיאוגרפית או בכנס שדרות או במסע בחירות. הנושאים האלו חייבים להיות במרכזה של תנועה חדשה שלא תהפוך להיות קיטוב לימין ולשמאל ושלא תיקח את העדות השונות ותקטב אותן, כמו שעושים לא מעט פוליטיקאים". היא הוסיפה כי בציבור "מצביעים לאנשים שמכירים את המצב ופועלים לתיקון שלו".

"שמתם לב שכולם חברים של כולם?" הוסיפה לוי-אבקסיס. "ובעלי ההון הם חברים של אותן אלטרנטיבות שהתקשורת מציעה לנו. גם אנשים שדיברו על פוליטיקה אחרת בסופו של דבר מתגלים ככאלה עם בעיות קטנות מבחינת הסרגל". לטענתה, "אין לי חברים בעלי הון, מעולם לא היו לי ואין לי כוונה לרכוש כאלה. אם בא נבחר ציבור ומצהיר על ניגוד אינטרסים, הוא מבחינתי לא ראוי להיות נבחר ציבור".

ח"כ אורלי לוי אבקסיס בעימות שערך ארגון לתת בין המועמדים לתפקיד חברתי-כלכלי של המפלגות, הבינתחומי הרצליה מרץ 2015. ראובן קסטרו
"תנועה חדשה שלא תהפוך לקיטוב לימין או לשמאל". לוי-אבקסיס/ראובן קסטרו

היא הוסיפה כי תייצג את הציבור "ללא משוא פנים" וכי "יש לנו חברה חזקה, וצריכים לדאוג שהיא תהיה חזקה יותר ושלילד משדרות, מבית שאן, מקריית מלאכי, מדימונה או מבאר שבע יהיה יותר טוב".

לוי-אבקסיס כיהנה כחברת כנסת מטעם ישראל ביתנו משנת 2009 ובמאי 2016 היא הודיעה על סיום דרכה במפלגה, לאחר שהסיעה הודיעה על כניסה לקואליציה. היא טענה כי הודרה מהמשא ומתן על הכניסה לקואליציה וכי סדר היום החברתי של המפלגה, שאותו הובילה, לא עמד על הפרק.

ועדת הכנסת דנה בדרישת הסיעה להכריז עליה כפורשת, וקבעה ברוב של עשרה תומכים מול שני מתנגדים כי לא תהיה חלק ממנה. בעקבות ההחלטה, נאסר עליה להתמודד בבחירות הבאות מטעם מפלגה המיוצגת בכנסת, אלא אם תתפטר מתפקידה. לוי-אבקסיס בחרה להמשיך לכהן בכנסת במסגרת סיעת יחיד ובהמשך הכריזה כי תתמודד בראשות רשימה חדשה: "כפי שפעלתי לאורך הכהונה שלי כחברת כנסת, אני אמשיך לקבל החלטות בהתאם לצו מצפוני ולטובת הציבור".

בינואר פורסם בוואלה! NEWS כי לוי-אבקסיס מנהלת מגעים עם קבוצה בשם "בשביל ישראל", שבה חברים בין היתר הרבנית עדינה בר שלום, בתו של הרב עובדיה יוסף, וראש עיריית ירוחם מיכאל ביטון. הקבוצה, שבה חברים גם גם האלוף במילואים גדעון שפר והיזמית אורנה אנג'ל, החלה לפעול בחודשים האחרונים והחליטה להתמודד כמפלגה בבחירות הבאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully