וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הבית מתערער": מיצג דגל ישראל "מט לנפול" הוצב בכיכר רבין בת"א

5.3.2018 / 8:27

האמן איתי זלאיט שלפני כשנה הציב פסל מוזהב של רה"מ בכיכר, קרא למיצג "בין זקיפות לקריסה" ואמר כי "כל מי שחשוב לו ורואה את הדימוי יכול להבין מה זה עושה לו". השרה רגב: "הדגל מט ליפול רק אצל חלקים מסויימים וקיצוניים בחברה"

צילום: יותם רונן

מיצג אמנותי של דגל ישראל נטוי הוצב הבוקר (שני) בכיכר רבין בתל אביב. לדברי האמן איתי זלאיט שאחראי למיצג "מדובר על סמל המדינה על דגל שנמצא במצב ביניים בין קריסה לזקיפות". זלאיט הגדיר את המיצג כ"דגל מט לנפול" והוסיף כי "הזקיפות זה מצב תקין שהמדינה נמצאת בו, לחלק מהאנשים מעולם לא היה טוב יותר אין פקקים ויש כלכלה טובה וחלק מהאנשים חושבים שאולי הכול מתפרק. הדמוקרטיה, העמודים שמחזיקים את הבית של כולנו מתערערים".

זו אינה הפעם הראשונה שזלאיט מציב בכיכר מיצג מחאה. בחודש דצמבר 2016 היה אחראי לפסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב במקום. לדבריו, הסיבה שהפך את הכיכר לבמה לעבודותיו פעם נוספת היא כי "יש עוד עבודה" ו"אי אפשר להכיל את הקצב של המאורעות, אולי רק עוד 20 שנה נבין מה קרה פה". הוא הוסיף כי מדובר על נושא ש"מעבר למילים" וכי "כל מי שחשוב לו ורואה את הדימוי יכול להבין מה זה עושה לו ומה האחריות שלו". שעה קלה לאחר שהוצב המיצג הגיע למקום פקח של העירייה. זלאיט העריך כי בסופו של דבר יפונה הדגל אך הוסיף כי הוא מעדיף שיגיע לכמה שיותר אנשים.

שרת התרבות והספורט מירי רגב הגיבה בחשבון הפייסבוק שלה למיצג וכתבה כי "הדגל מט ליפול רק אצל חלקים מסויימים וקיצוניים בחברה שלא מוכנים לקבל את הכרעת הבוחר". רגב הוסיפה כי מדובר ב"פרובוקציה פוליטית זולה ומקוממת של חוגי שמאל בשוליים, שעבורם שלטון ימין הוא בבחינת יום אבל. בעוד בישראל כולה מניפים בגאון את הדגל, יש מי שבוחר להוריד אותו. על אפם ומיצגם, נמשיך לשאת בגאווה את הדגל ונעלה אותו על נס".

מיצג של דגל ישראל שהוצב בכיכר רבין בתל אביב, 5 במרץ 2018. יותם רונן
"בין זקיפות לקריסה". הדגל בכיכר רבין, הבוקר/יותם רונן
פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצב בכיכר רבין, 6 בדצמבר 2016. מגד גוזני
פסלו של נתניהו בכיכר רבין, דצמבר 2016/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully