וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משולש פראי: המהפך של "UnREAL" עלול להיות קיצוני מדי

בן בירון

27.2.2018 / 6:43

הבחירה להציב רווקה במרכז עונתה השלישית, פותחת אפשרויות רבות ומהנות לסדרת הגילטי פלז'ר של רשת לייפטיים. אמנם דמויותיה נוטות לחזור מהר מדי למסלול ההרסני והאופייני, אך זה חלק מהכיף בהן. העיקר שלא תיסחף מדי ברצון להיות רלוונטית ו"חשובה" ותאבד את הקסם שלה

יח"צ - חד פעמי

בדומה למה שחוותה "מראה שחורה" בשתי עונותיה האחרונות, נראה שגם "UnREAL" הפסידה מוקדם מדי ומהר מדי בקרב על האיזון שבין החזון הדיסוטופי שהיא מתיימרת להציג על המסך, ובין הטוויטר של דונלד טראמפ ששולט על החיים של כולנו. עונתה הראשונה של "UnREAL" עלתה לשידור ביוני 2015, שבעה חודשים בלבד לפני עונת ה"שי חי" של "האח הגדול" בקשת, וטרפה את כל הקלפים והידע שלנו לגבי מהי "תכנית מציאות". כבר בעונתה הראשונה פגשנו את העורכת הראשית הכל יכולה, קווין קינג (קונסטנס זימר המועמדת לפרס האמי), שהראתה לכל היורם זקים של העולם איך זה נראה כשבאמת מזדכים על המוסר בכניסה לעבודה. בזכות קווי עלילה שנראו מספיק דומים למציאות ובמקביל מספיק מנותקים ממנה, הפכה "UnREAL" לגילטי פלז'ר מהסוג האינטיליגנטי, המביך והמענג.

בעונה השנייה ניסו היוצרים בראשות שרה גרטרוד שפירו, לקחת את הסדרה לכיוון פוליטי יותר ולהציב זרקור לא רק על הטינופת מאחורי הקלעים של הריאליטי "אהבת נצח", אלא על החברה האמריקאית כולה (במרכז העונה לוהק רווק שחור לתפקיד ה"מחזר"). קיבלנו אז לא מעט טקסטים על גזענות ומעט מדי סצנות סקס בין גזעיות. מה שנראה בתחילה כזריקה של דם חדש התדרדר במהירות למור אוף דה סיים עם כמויות של טוויסטים טלנובליים, ששיאם בהתנקשות כפולה ודרמטית בפרק האחרון של העונה. ממש "דאלאס" פינת "מלרוז".

טריילר אנריל עונה 3. יח"צ,
הטוויסט שיוצרות הסדרה נשבעו לא לעשות. "מחזרת" במרכז הסדרה. קייטלין פיצ'ג'רלד מתוך "UnREAL"/יח"צ

השמועה שבזמן שחלף מהעונה הקודמת, אחורי הקלעים של הסדרה היו סוערים לא פחות ממה שהתנהל על המסך, יכולה להסביר את ההפסקה הארוכה מאוד בין העונות (כשנה וחצי). העונה השלישית נפתחת בטוויסט שיוצרי הסדרה התחייבו שלא יעשו לעולם - במרכז הריאליטי שלהם הם מציבים "מחזרת" בשם סרינה (קייטלין פיצג'רלד, "הסקס של מאסטרס"). למרות ההתנגדות המקורית של שפירו שטענה ש"גברים הם הרבה פחות כיף", במהלך הזה יש דווקא הרבה היגיון. לפחות בהסתמך על שלושת הפרקים הראשונים של העונה. ראשית, "UnREAL" בדומה לאחיותיה בז'אנר סבוניות העל ("האנטומיה של גריי" ו"עקרות בית נואשות") היא סדרה שפונה בעיקר לקהל נשי וגאה. המחזרת במרכז הסדרה אפשרה לקבץ סביבה קבוצה של מחזרים לוהטים שהופכים אותה אוטומטית לממתק לעיניים, וסליחה על השטחיות. זה הז'אנר.

שנית, כחלק מהשיח העוד-רגע-משומש-אי-אפשר-יותר של Time'sUP, נוצרה כאן הזדמנות לשים במרכז העונה גיבורה מולטי מיליונרית ומצליחנית דמוית אילון מאסק - אחת שלא נותנת לאף אחד להכתיב לה את חוקי המשחק - שהופכת את משולש הכוח להרבה יותר מפולפל. אין כאן יותר עליונות מנטלית של נשים על גברים, הכפפות הוסרו מזמן וכל הכלים כשרים. סרינה של פיצג'רלד לא דומה בכלום לקודמיה בתפקיד (אדם מהעונה הראשונה או דאריוס מהעונה השנייה), היא מריחה את המניפולציות של ההפקה מקילומטר, מגיבה אליהן ואף משדרגת אותן פי כמה לטובתה.

sheen-shitof

בהנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
אנריל עונה 3. יח"צ,
פתאום יש להן תחרות על המניפולציות. קונסטנס זימר ושירי אפלבי מתוך "UnREAL"/יח"צ

הגענו עד הלום בלי לומר מילה על רייצ'ל גולדברג. שירי אפלבי שמגלמת אותה כבר סיפרה בריאיונות שהיא שבעה מהשטויות והשיגעונות של המפיקה הפסיכוטית בת דמותה, ונדמה שהתסריטאים של "UnREAL ניסו לבוא לקראתה ולהוריד הילוך. בפרק הראשון של העונה אנחנו פוגשים אותה במעין סדנת העצמה אישית שנועדה לעבוד על הצורך המתמיד שלה לשקר. יחסיה עם ג'רמי (ג'וש קלי) הם כבר מזמן נחלת העבר, ובחור שאליו נמלטה כדי להשתנות אפילו שיחות הטלפון מקווין לא מגיעות בגלל חוסר קליטה.

כאן צצה הבעיה הגדולה ביותר של העונה ו(כנראה) של הסדרה כולה: המהירות המטורפת בה דמויות מבצעות פניות פרסה וחוזרות על טעויות העבר, מרגישה יותר טלנובלה מסאטירה. לא המצאה שלי, על פי יסודות הטרגדיה היוונית של דורותיאה קרוק הסבל הוא זה שמביא לאישור מחדש של הערכים האנושיים. משמע, אל תאפשרו לעצמכם להתרגל לרייצ'ל החדשה כי תוך פרק וחצי היא כבר תחזור לדרכיה הנלוזות בלי להביט לאחור. ברגע מכונן אחד היא מטיחה בסרינה: "את חכמה, יפה ומצליחנית - חצי אמריקה כבר שונאת אותך". כן, בעולם של "UnREAL" נשים ממלאות את כל התפקידים - מהשפחה הנרצעת ועד הבוסית הסקסיסטית וקרת המזג. האם יש כאן אג'נדה פמיניסטית סמויה? נדמה שלא, אבל זה ללא ספק מעלה שיח מעניין.

אנריל עונה 3. יח"צ,
אל תתפתו לשינויים של הדמויות, הן חוזרות מהר למסלול הרגיל/יח"צ

בלי להרוס את סדר ההדחות של "אהבת נצח", נוכל לספר שבין המחזרים החזקים שלוהקו לעונה אפשר למצוא בחור נמוך קומה (מדהים מה שפיטר דינקליג' אחד יכול לעשות לייצוג של אוכלוסיה שלמה), מולטי מיליונר בריטי, כבאי, רקדן בלט רוסי ופעיל זכויות אדם, שמסתמן כמרכזו של משולש רומנטי מעניין במיוחד בין קווין ורייצ'ל. זימר ואפלבי, שתי הנשים שמנהלות את הדרמה על המסך ואת זו שמאחוריה, מעמיקות לצלול העונה ללימבו שהוא חייהן: מקום בו מה שנראה טוב הוא בכלל רע ומה שרע לפעמים עדיף על טוב. ואולי יש בכך כדי לשקף את העונה השלישית של "UnREAL" (לפחות ממה שמסתמן מפרקיה הראשונים): ניסיון לצאת מתדמית "מפעל הנקניקיות של עולם הריאליטי" ולשדר ארשת של יצירה "חשובה" סטייל סדרות כמו "סיפורה של שפחה". אולם האמת היא ש"אנריל" לא צריכה להיות כזו, כל שמצופה ממנה הוא לשחרר מהפוזה ולהיות פשוט הכיף המושחת שהיא.

אנריל עונה 3. יח"צ,
העיקר ש"UnREAL" לא תנסה להיות יותר מדי חשובה/יח"צ
seperator

העונה השלישית של "UnREAL" משודרת בימי רביעי בסלקום TV וב-yes Drama.

seperator

מה דעתכם על "UnREAL"? שתפו איתנו בקבוצת הדיונים החדשה שלנו שמוקדשת לטלוויזיה, שידור חופר

https://www.facebook.com/groups/140123443351513/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully