וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן לילדה במדים: "תזכי בכבוד אם תמותי בקרב"

נשיא טורקיה עורר סערה כשהזמין ילדה לבמה במהלך אירוע פוליטי, ובו סיפר לה על "הכבוד" למות במהלך קרב, ברקע המבצע נגד הכורדים בסוריה. "ישימו עלייך את הדגל". אנקרה שולחת כוחות מיוחדים לעפרין, על אף שמקרון דורש מארדואן לנצור את האש

עריכה: תום זואילי

נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן ספג ביקורת אחרי שאמר לילדה במדים כי היא תזכה לכבוד אם היא תמות במהלך הקרב. "אם היא תמות, ישימו עליה דגל", אמר לילדה שמיררה בבכי במהלך כינוס של מפלגת השלטון. תומכיו צעקו "המפקד, קח אותנו לעפרין!", כשהם מתייחסים למבצע שמנהלת אנקרה נגד הכורדים בצפון סוריה.

באירוע, שהתקיים ביום שבת ושודר בטלוויזיה, נראית הילדה לבושה במדי צבא תופסת את תשומת לבו של ארדואן, שהזמין אותה לבמה. "ילדה, מה את עושה כאן? יש לנו את הכומתות האדומות כאן, אבל כומתות אדומות לעולם לא בוכות", הוא אמר לה, בהתייחסו לכומתות הנחבשות על ידי לוחמי הכוחות המיוחדים של טורקיה.

"יש לה גם דגל של טורקיה בכיס. אם היא תמות מות קדושים, הם יניחו עליה דגל, אינשאללה", אמר נשיא טורקיה, שהוסיף "היא מוכנה להכל, נכון?". הילדה השיבה: "כן". לבסוף, הוא נישק אותה בפניה ונתן לה ללכת.

לקריאה נוספת בנושא
למרות איומי טורקיה: כוחות משטר אסד נכנסים למחוז הכורדי
הפסקת אש נוסח פוטין ואסד: הלחימה בפרברי דמשק נמשכת

נשיא טורקיה ארדואן עם ילדה במדים בכנס פוליטי, 24 בפברואר 2018. AP
"כומתות אדומות לא בוכות". ארדואן והילדה/AP

ברשתות החברתיות היו מי שתקפו את ארדואן, וכינו זאת "ניצול ילדים" והילול המוות. ארדואן טרם הגיב לביקורת, אך מתנגדיו מאשימים אותו בכך שהוא מנצל הלוויות של חיילים לצרכים פוליטיים.

יותר מ-30 חיילים נהרגו מאז החלה טורקיה במבצע "ענף זית" נגד המיליציה הכורדית (YPG) בעפרין בחודש שעבר, והיום הודיעה אנקרה כי היא שולחת גם כוחות מיוחדים לצורך "שלב חדש" בקרבות.

טורקיה הודיעה כי הפסקת האש בת 30 הימים שעליה הסכימה בשבת מועצת הביטחון של האו"ם אינה תקפה למבצע שהיא מנהלת נגד הכורדים. עם זאת, נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שוחח היום עם ארדואן על הנושא והדגיש בפניו כי על אנקרה לנצור את האש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully