וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנשה ארביב, מפקד להב 433 לשעבר, הורשע בהסדר טיעון בפרשת פינטו

22.2.2018 / 11:30

מח"ש חתמה על הסדר טיעון עם הניצב בדימוס, ולפיו יודה בכתב אישום מתוקן וקל שממנו הושמטה עבירת הפרת האמונים. הוא יודה באי מילוי חובה רשמית על ההצעה שקיבל מהרב יאשיהו פינטו

ספק 500

ניצב בדימוס מנשה ארביב, לשעבר מפקד יחידת להב 433, הודה והורשע היום (חמישי) בכתב אישום מתוקן במסגרת הסדר טיעון עם המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). ארביב הודה בכתב אישום קל מזה שהוגש נגדו בתחילת הדרך, שהושמטו ממנו תיאורים רבים הנוגעים לקשריו עם הרב יאשיהו פינטו. סדר הטיעון אינו כולל הסכמה לעניין העונש שיוטל על הנאשם.

סעיף העבירה שבו הורשע ארביב הוא אי מילוי חובה רשמית, על כך שלא דיווח על ההצעה הכספית שקיבל מפינטו. "המעמד אינו קל לנאשם", אמרו סניגוריו של ארביב, עורכי הדין יהושע רזניק, ינון סרטל וניר לזר, בדיון שנערך היום בבית משפט השלום בראשון לציון. "הנאשם היה ממפקדיה הבכירים של משטרת ישראל וראש להב 433, הוא בחר לחתוך את העניין ולהודות".

לקריאה נוספת:
העדים נגד ארביב: ראש צוות חקירת נתניהו וראש אגף המודיעין
סיוע מפינטו ברכישת דירה ובוויזה לארה"ב: ניצב בדימוס ארביב מואשם במרמה

"טובות ההנאה" נחשפות: ויזה, דולרים וסוויטה במנהטן. קובי אליהו
יודה ויורשע בכתב אישום מתוקן. ארביב ב-2014/קובי אליהו

ההסדר הושג לאחר משא ומתן ממושך בין מח"ש לבין ארביב וסניגוריו, שטענו מתחילת הדרך כי כתב האישום המקורי נגדו היו מנופח. בוואלה! NEWS נחשפו בעבר חומרי מתיק ארביב, שלימדו על הקשיים הכרוכים בהוכחת כתב האישום המקורי, בין היתר, ככל הנוגע לתמורות שנטען שארביב קיבל מפינטו ולסתירות הרבות שבגרסאות פינטו ואנשיו.

הסכם עד המדינה עם פינטו נחתם לאחר שהבטיח למסור מידע על ארביב, וזאת בהמשך לשורת הבטחות שנתן לחוקרי מח"ש על מידע מפליל שנמצא ברשותו, כביכול, הנוגע גם לקציני משטרה אחרים. על פינטו נגזר עונש קל יחסית של שנת מאסר אחת בלבד. הרשעתו של ארביב היא למעשה השלב האחרון בפרשיות הרב פינטו, שהחלו לאחר חשיפת פרשת השחיתות בעמותת חזון ישעיה, המשיכו עם התאבדותו הטרגית של תנ"צ אפי ברכה, והתקרבו לסיומן היום עם הרשעתו של ארביב.

עוד באותו נושא

ארביב על פינטו: "לא הצעת שוחד, אלא זבוב שנכנס לך לאוזן ומזמזם"

לכתבה המלאה
ניצב בדימוס מנשה ארביב והרב יאשיהו פינטו. אבי כהן
ניצב בדימוס ארביב והרב פינטו/אבי כהן

"נפלנו בדיוק לימים שבהם אי הדיווח עלה לכותרות", אמרו סניגוריו של ארביב בדיון, בהתייחסם לפרשת גרסטל-חפץ, שבמסגרתה התברר כי נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות והשופטת בדימוס הילה גרסטל, לא דיווחו בזמן אמת על הפנייה שנעשתה לגרסטל דרך ניר חפץ ואלי קמיר.
במסגרת הסדר הטיעון שנחתם היום, ארביב יוכל לבקש מבית המשפט שלא להרשיע אותו, וזאת לאחר קבלת תסקיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully