וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצר חמישה כוכבים

21.2.2018 / 15:03

אבי בניהו סיפר לאחרונה כי כששהה במעצר ב-2014 זכה ל"יחס מועדף" וכי מפקד הכלא אמר לו "רציתי להגיד לך שאני מתבייש בשם מדינת ישראל שאתה פה". בשב"ס לא מאשרים או מכחישים את דברי הקצין ומסרו בתגובה: "לא קובעים שום קביעה בקשר לנכונות דברי בניהו"

IFB עם אבי בניהו על הפוסט שהעלה יהונתן גפן בנושא אעהד תמימי. מערכת וואלה!
אבי בניהו/מערכת וואלה!
השב"ס: "סגל שב"ס נוהג באופן אנושי, מקצועי וענייני בעצורים ובאסירים ללא הבדלים והעדפות, ועובדה זו הוכחה פעמים רבות. אין במתקני הכליאה 'סלב' הודות למעמדו בחוץ"

כלא הדרים, שנת 2014, יועץ התקשורת אבי בניהו שוהה במתקן המעצר למשך לילה שלם בעקבות פרשת הרפז, ומסתבר שהיחס שקיבל מהשב"ס - לפי דברים שסיפר אתמול (שלישי) - עונה על ההגדרה של "יחס מועדף". בשב"ס אגב אפילו לא טורחים להכחיש זאת מפורשות. בניהו דיבר בתכנית הבוקר של רדיו 103 וסיפר על השהות במעצר, כשהוא נותן עצות לעצורים בפרשת 4,000 - במסגרתה בכירים בבזק (גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק), כולל המנכ"לית סטלה הנדלר, ובנוסף יועץ התקשורת ניר חפץ ומנכ"ל משרד התקשורת לשעבר שלמה פילבר שוהים במעצר.

בין היתר אמר בניהו: "הגיע ב-11 בלילה מנהל בית המעצר, הוא הגיע מכפר סבא. אמר לי 'שלום ערב טוב המפקד', אני אומר לו 'אני לא מפקד אני אסיר. אני אשים אותך בתא לידי'. הוא המשיך ואמר לי, 'אני מנהל המתקן, אני גונדר משנה, באתי במיוחד בשבילך מכפר סבא אני מנהל פה את כל המתקן'. אמרתי לו, 'לא היית צריך לטרוח' ואז הוא אמר לי משפט שהחזיק אותי על הרגליים - 'המפקד בניהו, באתי לכאן משלושה טעמים: הטעם הראשון זה להסתכל לך בעיניים ולהגיד לך שאני מתבייש בשם מדינת ישראל שאתה פה. אני ראיתי טלוויזיה הערב, אתה לא צריך להיות פה, אני מתבייש. שנית, באתי לוודא שיהיה לך הכי נעים והכי קל במקום הכי לא נעים והכי לא קל. ובאתי לוודא שתאכל ארוחת ערב חמה אחרי היום שעברת'".

כלומר, מהדברים שסיפר עולה כי מפקד בשב"ס יצא נגד הוראות בית המשפט ואף אמר דברים חמורים בנוסח "אני מתבייש במדינת ישראל", בזמן שהוא לובש מדים. עוד עולה כי בניהו בעצם זכה ליחס מועדף, של "סלב" בתא המעצר.

לאחר פנייה לדובר השב"ס, אסף ליברטי, בנוגע לדברי בניהו, נמסרה מהשב"ס התגובה הבאה: "הדברים שהבאת מפי המרואיין הם על אחריותו. אינני מאשר אף פרט מתוכם. סגל שב"ס נוהג באופן אנושי, מקצועי וענייני בעצורים ובאסירים ללא הבדלים והעדפות, ועובדה זו הוכחה פעמים רבות. אין במתקני הכליאה 'סלב' הודות למעמדו בחוץ, ואין מי שמופלה לרעה בגלל שאיננו מקושר או בעל רכוש והשפעה. מי שמנסה לצייר מציאות אחרת טועה ומטעה".

"ליברטי שמע ממני את הסיפור לפני כשנתיים"

"בניהו צודק באבחנתו כי גם לא הכחשתי, ואני לא יכול או מעוניין לבצע חקירה בנושא. יש כללים בשב"ס להתנהלות מול עצורים והם תקפים לכולם"

אבי בניהו - בשב"ס לא מאשרים את הדברים שאמרת בשידור. האם שיקרת?

בניהו: "את הסיפור שפרטיו הבאתי ב-103 סיפרתי לגונדר משנה אסף ליברטי, דובר השב"ס, לקראת כניסתו לתפקיד - בשיחה שקיימתי איתו במשרדי בתל אביב לפני כשנתיים. סיפרתי לו את הסיפור כדי להראות לו שיש גם פן אנושי בשב"ס לאדם נורמטיבי שמגיע למעצר של לילה אחד לראשונה בחייו, בעיקר למעצר שנוי במחלוקת. ליברטי יודע לנסח תגובות, ולראייה בתגובתו הוא איננו מאשר אף פרט וגם איננו מכחיש - שכן שמע ממני את הסיפור פנים מול פנים לראשונה לפני כשנתיים".

עוד אמר בניהו: "התיאור שתיארתי אתמול ב-103 הוא תיאור מדוייק כפי שאמרתי בעבר בראיון בטלוויזיה ובעיתון. מדובר במפקד מתקן הדרים, קצין בדרגת גונדר משנה שקיבל את אל"מ ארז וינר ואותי בכניסה לבית המעצר. הוא אמר שבא במיוחד עבורנו, קרא לי 'המפקד' ותיקנתי אותו שאני אסיר. הוא אמר שבא לוודא שיהיה לנו הכי קל במקום הכי לא קל, אמר ששמר לנו ארוחת ערב חמה מהסגל אחרי היום הקשה שעבר עלינו, והוסיף כי הוא מתבייש שאנחנו פה ואנחנו לא צריכים להיות פה. הדברים עודדו אותנו מאוד אחרי יום קשה שעבר עלינו".

ליברטי - בניהו בעצם עומד מאחורי הסיפור, שבו הוא טוען כי הייתה לו "הנחת סלב" במעצר. אתם מכחישים שיש בכלל דבר כזה - יש פה פער בגרסאות. אז האם אתם מאשרים או לא את הסיפור שלו?

ליברטי: "כפי שאמרתי בתגובתי - אינני מאשר את הפרטים שמסרת, ובניהו צודק באבחנתו כי גם לא הכחשתי, ואני לא יכול או מעוניין לבצע חקירה בנושא. יש כללים בשב"ס להתנהלות מול עצורים והם תקפים לכולם. אם יש עצור שחש כי קיבל יחס אנושי מאיש סגל, הרי שזה נכון ומתאים לערכי הארגון, ובלבד שלא הייתה חריגה מהכללים".

במילים אחרות, אתה מאשר את העובדה שבעל דרגות בא לעציר ואמר לו "אני מתבייש במדינת ישראל'.

ליברטי: "לא מאשר".

כלומר, בניהו אומר דברים לא נכונים בהקשר הזה?

"אני לא קובע שום קביעה בקשר לנכונות דברי בניהו".

מלבד זאת יש לציין סתירות נוספות: לפני שסיפר את הדברים בשידור בתכנית הרדיו, אמר אתמול בניהו כי "אני לא יודע אם סיפרתי את זה אי פעם" - ואולם בתגובתו בפני וואלה ברנז'ה ציין כי כבר סיפר זאת בעבר בראיון לרפי רשף בערוץ עשר ובטורו ב"מעריב". ואולם, כאשר הוא נשאל בראיון ב-103FM אתמול - "מה עם הכתבה במעריב שהבטחת לאלי עזור?", השיב בניהו: "אני לא הבטחתי שום דבר לעזור, אבל כל פעם שאני חושב לכתוב על זה אז גולן העורך אומר לי 'אבי תשמע, למה אתה צריך להחזיר ולהזכיר לקוראים את העובדה שנחקרת. אז הנה עשינו את זה אצלכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully