וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצלה מעונש מוות: "הכלה הגרמניה" של דאעש נשלחה למאסר בעיראק

בית משפט בעיראק שלח נערה בת 17 לשש שנים בכלא בגין חברות בארגון, אחרי שהוטלו עונשי מוות על נשים זרות אחרות שהיו בשורות "המדינה האסלאמית", כולל על אזרחית טורקיה

צילום: CNN, עריכה: יאיר דניאל

בית משפט בעיראק גזר שש שנות מאסר על נערה גרמנייה בת 17 שהצטרפה לארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש), עם האצת המשפטים לאזרחים זרים שלחמו בשורות הארגון.

כלי תקשורת בגרמניה דיווחו אתמול כי הנערה, לינדה וונזל, קיבלה חמש שנות מאסר בגין חברות בדאעש ועוד שנה על כך שנכנסה לעיראק באופן בלתי-חוקי. משפטה התקיים בפני בית משפט לנוער בבגדאד ולא היה פתוח לציבור. במשפט אחר, שהתקיים היום (שני), הושת עונש מוות על אזרחית טורקיה שהייתה חברה בדאעש.

לקריאה נוספת בנושא
הנערות הגרמניות שהצטרפו לדאעש ועכשיו רק רוצות לשוב לביתן

נערה גרמנייה שחברה לדאעש ונתפסה בידי הכוחות העיראקיים במוסול, יולי 2017. AP
רוצה לשוב הביתה. וונזל לאחר מעצרה ביולי האחרון/AP

לידנה, סטודנטית מהעיר פולסניץ שבמזרח גרמניה, נמלטה מביתה במהלך 2016 אחרי שהושפעה מתכנים קיצוניים ברשת והתאסלמה. היא סיפרה כי הגיעה לעיראק דרך טורקיה וסוריה והתחתנה עם לוחם דאעש מצ'צ'ניה. היא נעצרה על ידי הרשויות בעיראק במוסול בשנה שעברה, עם הדיפת אנשי הארגון הקיצוני מהעיר שבצפון המדינה. היא הועברה לכלא בבגדאד וסיפרה לאחר מעצרה כי היא מתחרטת על מעשיה.

"אני רוצה לשוב למשפחתי", אמרה אז. "אני רוצה לצאת מהמלחמה, להתרחק מכלי הנשק ומהרעש. אני לא יודעת איך עשיתי דבר כה מטופש. הרסתי את חיי לחלוטין".

לינדה היא אחת ממאות נשים זרות שעצורות בעיראק באשמת קשרים לדאעש. בחודש שעבר, נגזר עונש מוות על אישה מהעיר מנהיים בגרמניה בשל הצטרפות לארגון. האישה, שזהותה לא פורסמה, הורשעה ב"מתן סיוע לוגיסטי לארגון הטרור במטרה להוציא לפועל פעולות טרור".

היום מסר דובר בית המשפט בבגדאד על עונש מוות שהוטל על אזרחית טורקיה ועל מאסר עולם שהוטל על עשר נשים בעלות אזרחויות זרות בגין חברות בדאעש. הן יכולות עדיין לערער על עונשן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully