וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבלום את טורקיה: "כוחות משטר אסד ייכנסו למחוז הכורדי בתוך שעות"

19.2.2018 / 17:15

הטלוויזיה הממלכתית בסוריה דיווחה כי הצבא ייפרס בעפרין, במטרה לעצור את המבצע של ארדואן נגד הכורדים. לא ברור אם רוסיה, המשתפת פעולה עם טורקיה, תאפשר זאת ואנקרה מזהירה: "אם הם יגנו עליהם, אף אחד לא יוכל לעצור אותנו"

עריכה: תום זואילי

כוחות הנאמנים למשטרו של בשאר אסד ייכנסו לאזור עפרין שבצפון המדינה בתוך שעות - כך דיווחה הבוקר (שני) הטלוויזיה הממלכתית. גורם בממשל הכורדי אמר כי הושג הסכם בין מיליציית ה-YPG לבין הממשל בדמשק לפריסת חיילים במחוז במטרה לבלום את המבצע של צבא טורקיה ושל המורדים. ואולם, גורמים כורדיים אמרו כי לא ברור אם ההסכם יצא לפועל, לנוכח לחצים מבחוץ.

"הכוחות העממיים יגיעו לעפרין בשעות הקרובות כדי לתמוך בתושביה מול התוקפנית שבה פתח המשטר הטורקי באזור", דווח הבוקר בסוכנות הידיעות הרשמית סאנ"א, שציטטה את כתבה בעיר חאלב.

בתגובה, אמר שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושאולו, כי לאנקרה אין התנגדות לכך שהמשטר יחליף את הכורדים בעפרין, אך אם יבחר להגן עליהם - "הוא לא יצליח להגן על ה-YPG". לפי רשת CNN בשפה הטורקית, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן, העביר מסר דומה לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין בשיחה שקיימו היום.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח: שישה נפגעו במתקפה כימית של טורקיה בצפון סוריה
טורקיה מציעה: הצבת כוח משותף עם ארה"ב במוקד המחלוקת בסוריה

מורדים הנתמכים על ידי צבא טורקיה באזור עפרין, צפון סוריה, 15 בפברואר 2018. רויטרס
מגובים בידי צבא טורקיה. מורדים באזור עפרין/רויטרס

בחודש שעבר הכריז ארדואן על פתיחת מבצע "ענף זית" נגד ה-YPG, שבה רואה אנקרה ארגון טרור המסונף למחתרת הכורדית (PKK) הפועלת נגדה מאז שנות ה-80. צבא טורקיה, המגובה בכמה ארגוני מורדים סורים, מנסה להדוף את הכורדים מהמובלעת שבצפון-מערב סוריה והמבצע גרם למתיחות עם ארצות הברית התומכת ב-YPG.

פרטי ההסכם בין משטר אסד לכורדים, אם אכן יצא לפועל, לא ברורים. ואולם, אם כוחות המשטר אכן יתפרסו במחוז הנשלט על ידי הכורדים מאז 2012, הם עלולים למצוא את עצמם בעימות ישיר עם צבא טורקיה.

לכן, לא ברור כיצד תגיב לכל הסדר שכזה רוסיה, התומכת במשטר אסד, אך משתפת פעולה גם עם טורקיה במטרה להביא לסיום המלחמה הממושכת. מוסקבה אפשרה את תחילת המבצע של אנקרה אחרי שפינתה את עמדותיה בעפרין ופתחה את המרחב האווירי באזור לכלי טיס טורקיים.

ייתכן שפריסה כלשהי של כוחות המשטר תרצה את ארדואן החושש מהקמת מדינה כורדית מדרום לגבול, ותוביל לסיום המבצע השנוי במחלוקת.

(עדכון ראשון: 10:46)

פגישת פוטין ארדואן, אנקרה, טורקיה  11 בדצמבר 2017. רויטרס
מנסים לסיים את המלחמה בסוריה. ארדואן ופוטין/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully