וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק 4000: הוארך מעצר בכירים בבזק ומקורבים לרה"מ; נתניהו ייחקר

פרשת בזק: בית המשפט האריך את מעצרם של שבעה חשודים שנעצרו היום, ביניהם בכירים בחברת בזק ושני מקורבים לראש הממשלה. נתניהו: "עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים"

צילום: מאצ'י הוף, עריכה: יוסי אלטר

בבית משפט השלום בתל אביב הוארך היום (ראשון) מעצרם של שבעה חשודים שנעצרו בפרשת בזק. בין החשודים בכירים בחברת בזק ובני משפחותיהם, וכן שני מקורבים לראש הממשלה, בהם יועץ תקשורת בכיר. מעצר כל החשודים הוארך בחמישה ימים, פרט למעצר בכירה בבזק שהוארך בארבעה ימים. נתניהו צפוי להיחקר בחשד לשוחד בפרשה, שזכתה לכינוי "תיק 4000".

למרות בקשות כלי התקשורת, בית המשפט סירב להסרת צו איסור הפרסום שהוטל על חקירת הפרשה. במסגרת חקירת הפרשה, העורך הראשי של וואלה! NEWS, אבירם אלעד מסר עדות בנושא. מוקדם יותר, העידו גם מנכ"ל האתר, אילן ישועה, והעורך הראשי לשעבר, ינון מגל.

ראש הממשלה נתניהו הגיב על החקירה וקרא לה "עוד חקירת סרק בלחץ התקשורת. מסע הציד התקשורתי נמשך במלוא עוזו. אחרי שיצא האוויר מתיקי 1000 ו-2000 ואחרי שמתברר שאין בכלל אוויר ב-3000, התקשורת יצרה לחץ כביר לייצר בלון חדש - 4000. גם ממנו יצא כל האוויר. כל ההחלטות שנתקבלו בעניין בזק היו בהתאם להמלצות של ועדות מקצועיות ושל גורמים מקצועיים".

עוד בוואלה! NEWS:
בת 52 נהרגה מנפילת מנוף על רכבה בכפ"ס; שלושה עוכבו לחקירה
נתניהו לראש ממשלת פולין: "לא נקבל השוואה בין יהודים לפולנים בשואה"
המאבק בדרך לעליון: הדיל המתגבש בוועדה לבחירת שופטים

בכיר בזק מובא לדיון הערכת מעצב, בית משפט השלום בתל אביב, 18 בפברואר 2018. מאצ'י הוף
דיון הארכת המעצר בבית המשפט/מאצ'י הוף

"זאת הסיבה שמשרד המשפטים הבהיר בדוח מבקר המדינה ביחס לבזק: 'רה"מ לא קיבל החלטות שנויות במחלוקת... לא הייתה החלטה שהיטיבה עם בזק באופן ספציפי שניתן היה להצביע עליה כהחלטה שעשויה להיות שנויה במחלוקת, וככזו שעשויה להיות נעוצה בפגם של ניגוד עניינים'. לכן מדובר בבועה מלאכותית שגם היא תתפוצץ".

על פי הודעת המשטרה הבוקר, מדובר בחקירה חדשה שנפתחה בעקבות ראיות ש"העלו חשדות לביצוע עבירות נוספות". עוד נמסר כי במסגרת החקירה, המנוהלת בשיתוף היחידה למאבק בפשיעה כלכלית בלהב 433, נעצרו אותם בכירים וכן מקורבים לראש הממשלה, המוגדרים כאנשי סודו. בנוסף, הגיעו למסור עדות במשרדי הרשות לניירות ערך בתל אביב שני בכירים לשעבר בלשכת נתניהו.

עוד באותו נושא

פרשת בזק: מנכ"ל וואלה! NEWS והעורך הראשי של האתר מסרו עדות

לכתבה המלאה
הארכות מעצר בפרשת בזק, 18 בפברואר 2018. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
יועץ התקשורת המקורב לרה"מ בדיון בהארכת מעצרו/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי

בזק פרסמה הבוקר הודעה לבורסה שבה דיווחה למשקיעים על ההתפתחות החדשה בחקירה נגד החברה. "(מתנהלת) חקירה משותפת חדשה של חוקרי רשות לניירות ערך והמשטרה. נעצרו נושאי משרה בכירים בקבוצת בזק. הוטל צו איסור פרסום", נכתב.

בחודש נובמבר הודיעה הרשות לניירות ערך על סיום חקירה בפרשה ועל התגבשות תשתית ראייתית לכאורה לחשדות לקבלת כספים במרמה, קידום אינטרסים של בזק במשרד התקשורת תוך מעבר על חוק העונשין וחוק ניירות ערך וכן הדלפת חומרי הוועדה הבלתי תלויה לבעל השליטה שאול אלוביץ' ומקורביו.

גילוי נאות: אתר וואלה! NEWS הוא חלק מקבוצת בזק.

(עדכון ראשון 16:35)

הארכות מעצר בפרשת בזק, 18 בפברואר 2018. דנה ירקצי, מערכת וואלה! NEWS
אחד מקורבי ראש הממשלה בדיון בהארכת המעצר, היום/מערכת וואלה! NEWS, דנה ירקצי
כנס ארטמדיה 2015. ניב אהרונסון
מנכ"ל וואלה! NEWS אילן ישועה/ניב אהרונסון
  • עוד באותו נושא:
  • בזק
  • תיק 4000

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully