וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שנה וחצי מ"חתונת הדמים": הנאשמים בהריגה חתמו על הסדר מקל

16.2.2018 / 22:06

תחילה התכוונה הפרקליטות להטיל על אבי ביטון ושני ילדיו, ירין ביטון ותמיר פרץ, עונשים כבדים בגין דקירתו למוות של אלמוג פדל בן ה-21 בפרדס חנה בסוף 2016. לאחר שעלה קושי ראייתי בתיק, הורשע בהריגה האב בלבד - והשלושה יישאו שנות מאסר בודדות

צילום: שלומי גבאי, עריכה: טל רזניק

כשנה וחצי מאז ליל "חתונת הדמים" שבו נדקר למוות אלמוג פדל בן ה-21 מפרדס חנה, חתמו שלושת הנאשמים בהריגתו על הסדר טיעון מקל ביותר עם פרקליטות מחוז חיפה. לפי הסדר הטיעון, הם יודו בכתב האישום המתוקן וירצו עונשי מאסר קצרים ביחס לחומרת העבירות שבהן הואשמו, וזאת בשל קושי ראייתי משמעותי שהציגו פרקליטיהם. ההסדר טרם אושר על ידי בית המשפט המחוזי בחיפה.

בחודש ספטמבר 2016 נערכה חתונתו של הנאשם ירין ביטון במסעדת "דניאל" בפרדס חנה. באירוע המאובטח נכחו עשרות עבריינים, חלקם חברים בארגוני פשיעה הפועלים ברחבי הארץ שפעלו בשיתוף עם משפחת ביטון. המשפחה מאור עקיבא הייתה באותה תקופה מיעדיה הבכירים של המשטרה בשל הפעילות העבריינית שבה עסקו האב, אבי ביטון, בן ה-46 ובניו ירין בן ה-22 ותמיר פרץ בן ה-24.

במהלך החתונה פרצה תגרה אלימה שבה היו מעורבים שלושת הנאשמים וכן כמה אורחים נוספים שהשתתפו בחגיגה. בסיום הקטטה רבת המשתתפים, נדקר למוות פדל בידי אבי ביטון בסכין שהביא ממטבח המסעדה תוך שבניו תמיר וירין מסייעים לו. עוד באותו ערב נעצרו השלושה על ידי חוקרי ימ"ר חוף שייחסו להם עבירת רצח. מעצרם הוארך מעת לעת, אולם ברגע האחרון החליטו בכירי הפרקליטות, בניגוד לעמדת המשטרה, להגיש כתב אישום נגד השלושה בגין הריגה.

עוד בנושא
צעיר נרצח בחתונה בפרדס חנה: החתן והוריו נעצרו
תיעוד מ"חתונת הדמים": הקורבן מדדה אחרי שנדקר - ומתמוטט בכביש

הנאשמים אבי וירין ביטון ברצח אלמוג פדל בחתונה בפרדס חנה בספטמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
אבי וירין ביטון/חטיבת דובר המשטרה

הנאשמים, שהכחישו בתוקף לכל אורך חקירותיהם את המיוחס להם ולא שיתפו פעולה כלל עם צוות החקירה, הופללו על ידי שני עדי תביעה מרכזיים. אחד מהם, דוד יעקבוב, היה נהגה של משפחת ביטון, והיה זה שהסיע את הנאשמים לביתם מהאירוע. השני הוא לי פרץ, שהיה איש אמונם ועושה דברם, ועל פי כתב האישום החביא את הסכין המגואל בדם בהוראתו של אבי ביטון מיד לאחר שזה דקר למוות את פדל.

משפט ההוכחות המתוקשר התנהל באולמו של השופט המחוזי דניאל פיש והסנגורים דורון נוי, יהלי שפרלינג והגר פיינברג חקרו במשך שעות את עשרות עדי התביעה, בהם אנשי הימ"ר וחוקרי הזירה וכמובן שני עדי התביעה המרכזיים. בחקירתם הנגדית מצאו הסניגורים סתירות רבות והצליחו להטיל בספק חלק מהראיות. הדבר הביא את אנשי הפרקליטות, שכיוונו בתחילת הדרך לעונשי מאסר ממושכים לנאשמים, לרבות מספר דו-ספרתי של שנות מאסר לאבי ביטון, לפתוח משא ומתן שבסופו גובשה עסקת טיעון מקלה.

לפי ההסכם, יתוקן כתב האישום ועבירת ההריגה תיוחס רק לאבי ביטון, שירצה שבע שנות מאסר. לנאשם תמיר פרץ תיוחס עבירה של סיוע להריגה והוא ירצה חמש שנות מאסר, ולנאשם ירין ביטון תיוחס עבירה של סיוע לחבלה בנסיבות מחמירות, שבגינה יוטלו עליו שלוש שנים בכלא בלבד. בנוסף, יפצו הנאשמים את משפחתו של פדל בסכום שינוע בין 80 אלף שקל ל-240 אלף שקל.

עוד באותו נושא

"חתונת הדמים" בפרדס חנה: האב ובניו הואשמו בהריגה ולא ברצח

לכתבה המלאה
אלמוג פדל, זמן קצר לפני הירצחו בפרדס חנה בספטמבר 2016. חטיבת דובר המשטרה
אלמוג פדל בחתונה שבמהלכה נרצח/חטיבת דובר המשטרה

ביום רביעי השבוע הודו הנאשמים בעבירות המיוחסות להם בכתב האישום המתוקן, והשופט פיש הרשיע את אבי ביטון בהריגה, החזקת סכין ושיבוש מהלכי משפט. תמיר פרץ הורשע בסיוע להריגה וירין ביטון הורשע בניסיון לחבלה בכוונה מחמירה ושיבוש מהלכי משפט. האחרון גם נשלח לתסקיר שירות המבחן, שכן בעת ביצוע העבירות היה גילו פחות מ-21. ההסדר טרם אושר סופית על ידי בית המשפט, אך הוא צפוי לעבור את אישורו בדיון הבא, בעוד כחודשיים.

בנתיים ממשיכים בני משפחת ביטון, שהיוו כאב ראש גדול למשטרה טרם מעצרם, לככב בדוחות המודיעין של המשטרה והשב"ס. השלושה, שכלואים יחד בתנאי הפרדה בכלא קישון, עדיין עוסקים בפעילות עבריינית ומנהלים את עסקיהם מבית הסוהר. שלושתם, ובייחוד ירין ביטון, נחשדו כי שלחו מסרים מאיימים לעדים המרכזיים בתיק, מה שהביא להעלמותו מהאזור למשך תקופה ארוכה של העד המרכזי דוד יעקבוב. הוא אותר בידי הימ"ר לבסוף לאחר מאמצים רבים בדירת מסתור במרכז הארץ, והובא לבית המשפט באמצעות צו ומסר עדות מפותלת. גם העד לי פרץ אותר לאחר מאמצים רבים, ועדותו לתאמה לחקירתו במשטרה.

גם בתוך כותלי בית הסוהר צוברים השלושה עבירות משמעת וסכסוכים עם עבריינים אחרים. רק לאחרונה הוחזר פרץ לכלא קישון מכלא רימונים, שם התעמת עם בכיר בארגון פשיעה ארצי. אבי ביטון הוחזק במשך תקופת מעצרו לצדם של ראשי ארגוני פשיעה אלימים ומוכרים. לאורך תקופת המשפט נכחו באולם הדיונים עבריינים בכירים מרחבי הארץ המצויים בקואליציה לאורך זמן עם משפחת ביטון האלימה. מקורבים למשפחת ביטון סיפרו כי אבי נאלץ לבסוף להודות כי הוא זה שדקר למוות את פדל, למרות שהאמין בחפותו אך הסכים "להישכב על הגדר" למען ילדיו, ובזאת לסיים את הפרשה.

עורכי הדין דורון נוי, יהלי שפרלינג והגר פיינברג המייצגים את הנאשמים: "במהלך ניהול המשפט התגלו קשיים בראיות התביעה ובעיקר באמינותם של שני עדי התביעה המרכזיים שהפלילו את הנאשמים בדקירתו של המנוח. הסדר הטיעון הושג לאחר שנשמעו מרבית עדי התביעה ובעקבות חשיבה מחודשת של הפרקליטות שדרשה בתחילת ההליך המשפטי עונשי מאסר דו ספרתיים. הסדר הטיעון מגלם את הקשיים שהתגלו כאמור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully