וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ניצל לרעה את מעמדו": ראש עיריית כפר סבא נאשם במרמה והפרת אמונים

יהודה בן חמו נאשם כי יצר "מנגנון הונאה" לקבלת תווי קנייה לנזקקים מעסקים, בסך -600 אלף שקל. את הכסף גרף לכאורה לכיסו וחילק את היתר למקורבים. בנוסף לכך הוא נאשם בפעילות לטובת מקורבו ובהטרדת עד בתיק. בשל כתב האישום החמור, הודיע על התפטרותו מתפקידו

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שניר דבוש

פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (שישי) לבית המשפט המחוזי מרכז כתב אישום נגד ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו בגין מרמה והפרת אמונים, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה בידי עובד ציבור, הטרדת עד, עבירות מס ועבירות נוספות. לבן חמו נערך שימוע אך טענותיו נדחו בידי הפרקליטות ופרקליט המדינה שי ניצן אישר את הגשת כתב האישום נגדו. בשל האישום החמור, בן חמו הודיע על התפטרות מתפקידו.

על פי המתואר בכתב האישום, במהלך כהונתו בראשות העירייה, שהחלה בשנת 2003, יצר בן חמו "מנגנון הונאה" שבמסגרתו קיבל תרומות לכאורה לנזקקים תושבי כפר סבא, מבלי שהיו מעורבים בדבר מחלקת הרווחה או גזבר העירייה. לטענת הפרקליטות בן חמו הניע את אנשי לשכתו לפנות לקבלנים ואנשי עסקים בעירו לקראת החגים ולבקש מהם לתרום באמצעות העירייה תווי קנייה לנזקקים. באופן זה קיבל לרשותו סכום כולל של 607,500 שקלים בתווי קנייה - ועשה לכאורה שימוש בחלק מהכסף לצרכיו האישיים, בעוד שאת הסכום הנותר חילק לאנשים שונים "בהתאם לראות עיניו".

עוד נטען בכתב האישום כי בן חמו קידם את ענייניו של מקורבו רפאל כחלון, בעל בית קפה וכמה מגרשים בכפר סבא, במהלך כהונתו כראש העירייה. הפרקליטות מייחסת לבן חמו הימנעות מדיווח על ניגוד עניינים בדיוני ועדות עירוניות שבהם עלו ענייניו של כחלון, לרבות חתימה על היתרים שנגעו לעסקיו, כגון היתרי בנייה והיתרים מול נציבות הכיבוי וההצלה.

לקריאה נוספת:
הותר לפרסום: ראש עיריית כפר סבא הוא הבכיר החשוד בעבירות שוחד

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן חמו בהארכת מעצר בבית משפט השלום בראשון לציון, 13 בפברואר 2017. הארץ, דודו בכר
בן חמו בבית המשפט, לפני שנה/דודו בכר, הארץ

בן חמו נעצר לפני כשנה במהלך חקירת התיק, שנוהלה בידי משטרת ישראל ורשות המסים, ובית משפט השלום בראשון לציון שחרר אותו בהמשך כשנאסר עליו ליצור קשר עם המעורבים בפרשה. אולם, בכתב האישום נטען כי בחודש ספטמבר האחרון הוא נפגש עם נהגו אורי מועלם, המשמש עד תביעה בתיק, ושוחח עמו על אודות חומרי החקירה. בכתב האישום צוין כי הדבר נעשה בניגוד להחלטת בית המשפט וכי בן חמו אמר למועלם: "ציפיתי מהאנשים שלי שישמרו עלי".

בשל כך ביקשה הפרקליטות להאריך את תנאי השחרור בערובה שהוטלו על בן חמו ולהרחיקו מבניין העירייה ומתפקידו ועיסוקו כראש העיר. בכתב האישום נטען כי בן חמו "ניצל לרעה את מעמדו, סמכויותיו, השפעתו הרבה והכוח הנובע מתפקידו כראש עיר" לצורך "עשיית רווחים אישיים על חשבון ציבור בוחריו וציבור נזקקי עירו".

כמה שעות לאחר שהוגש כתב האישום החמור נגדו, הודיע בן חמו על התפטרות מתפקידו. "לצערי הרב הוחלט היום להגיש כתב אישום בענייני. הגם שסעיפי כתב האישום, אינם דומים לאלה שעלו בתחילת החקירה ואינם כוללים סעיף שוחד, אינני מקל בו ראש ובכוונתי להאבק על חפותי במקום המיועד לכך- בית המשפט. לאור זאת החלטתי להודיע בצער על החלטתי לסיים לאלתר את תפקידי כראש עיריית כפר סבא".

לדבריו, "אני סבור שכך צריך לנהוג נבחר ציבור כלפי בוחריו. גם ברגעים אלה, בהם אני חש שנחת עלי 'ברבור שחור', אני מאמין בבית המשפט ובגורמי אכיפת החוק. בגרון ניחר ובעין דומעת בתקווה שאצליח להוכיח את חפותי ולהתהלך בעתיד ברחובות העיר בגאון וכחף מכל רבב".

עוד באותו נושא

המשטרה גיבשה תשתית ראייתית נגד ראש עיריית כפר סבא בגין שחיתות

לכתבה המלאה
חוקרי משטרה מחוץ לעיריית כפר סבא, 13 בפברואר 2017. "חדשות מקור אמין", מערכת וואלה! NEWS
הפרקליטות ביקשה להרחיק את בן חמו מתפקידו. עיריית כפר סבא/מערכת וואלה! NEWS, "חדשות מקור אמין"

חבר מועצת העיר כפר סבא עילאי הרסגור הנדין מסר: "כתב האישום היום נגד בן חמו, שמצרף את כפר סבא למשפחה הלא מכובדת של ערים שראש העירייה שלהם מעל באמון התושבים, צריך להוות תמרור ברור לכל הפועלים בפוליטיקה, לא משנה כמה חשוב, חזק או מקושר אתה - סופם של המושחתים ליפול. אני קורא לבן חמו להתפטר כבר היום מתפקידו ולנהל את הקרב על חפותו כאזרח פרטי, בלי לפגוע בתושבי כפר סבא מעבר למה שכבר פגע בהם".

"אני יודע וסומך על תושבי כפר סבא שבבחירות הקרובות ידעו לבוא חשבון עם אלו שהשחיתו את העיר - בצורה ישירה או בשיתוף פעולה", אמר הנדין.

עו"ד יוסי סדבון, לשעבר בניצב במשטרה, מסר: "כתושב כפר סבא למעלה מ-45 שנים החלטת הפרקליטות להגיש כתב אישום כנגד ראש העיר הינה יום עצוב עבורי ועבור העיר כולה.
ההחלטה העצימה את נחישותי להתמודד בבחירות הקרובות ולהוביל את כפר סבא בדרך אחרת, תוך שמירה על נורמה בלתי מתפשרת של החוק וכללי המנהל הציבורי התקין".

(עדכון ראשון: 13:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully