וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנט על ההמלצות נגד נתניהו: היקף המתנות לא עומד בציפיה של אזרחי ישראל

יו"ר הבית היהודי הבהיר כי הוא ממתין להחלטת היועמ"ש בנוגע לחקירות נתניהו, אך אמר כי מצופה מראש הממשלה לשמש דוגמה. "קיבלתי החלטה להמתין עד להכרעת מנדלבליט". ליברמן: "כל עוד לא הורשע, הוא יכול להמשיך בתפקידו"

עריכה: יוסי אלטר

השר ויו"ר הבית היהודי נפלי בנט אמר היום (רביעי) כי קבלת מתנות בהיקף כמו זה שבו חשוד ראש הממשלה בנימין נתניהו "איננה עומדת בציפיית אזרחי ישראל". בנאום שנשא בכנס השלטון המקומי בגני התערוכה בתל אביב, הבהיר בנט כי הוא ימתין להחלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ביחס לממצאי המשטרה בטרם יקבל החלטה לגבי המשך חברותו בממשלה.

"ראש ממשלה לא צריך להיות מושלם ולא צריך לחיות בסגפנות, אבל כן צריכים להגיד עליו, 'ככה צריך לנהוג", אמר בנט, שעלה לנאום אחרי נתניהו, שכינה את המלצות המשטרה "מסמך קיצוני ומוטה, מחורר כמו גבינה שוויצרית".

לדברי בנט, "קבלת מתנות בהיקף כה רחב, איננה עומדת בצפייה של אזרחי ישראל. החוק בישראל ברור, ראש ממשלה יכול להמשיך בתפקידו גם לאחר הגשת המלצות המשטרה, לראש הממשלה עומדת חזקת החפות. קיבלתי החלטה להמתין עד להכרעת מנדלבליט".

המלצות נתניהו | כל הידיעות האחרונות בנושא
הקסם נגמר: יום החרפה של נתניהו הוא יום העצמאות של המשטרה
הסדרת ויזה ומיזם עסקי: כך נראו יחסי השוחד בין נתניהו למילצ'ן

נפתלי בנט, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
הגן על רשויות אכיפת החוק. בנט, היום/ראובן קסטרו

הוא אמר כי נתניהו "מחויב לביטחון המדינה" והוסיף כי "אין לי ספק שהוא לא יפגע בביטחון ישראל למען מטרה זרה", כשהוא רומז לדיווחים שעלו לגבי מעורבותו האפשרית של ראש הממשלה בתיק 3000, פרשת הצוללות. בנט אמר כי הוא לא מזהה פגיעה בתפקודו של נתניהו וכי "יש לנו ממשלה לאומית טובה".

מנגד, הוא הגן על רשויות אכיפת החוק והמשטרה, ברקע המתקפה של נתניהו ושל חברי הליכוד. "יש להימנע להאשים את משטרת ישראל בהפיכה שלטונית, אני סומך על המפכ"ל והמשטרה, אך יש גורמים באופוזיציה שמטרתם האמתית היא הפלת הקואליציה וללכת לבחירות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ועידת השלטון המקומי וכנס מוני אקספו 2018, ביתן 2, גני התערוכה, תל אביב, 14 בפברואר 2018. ראובן קסטרו
כינה את המלצות המשטרה "מסמך קיצוני ומוטה". נתניהו, היום/ראובן קסטרו
אינפו תיק 1000. עיבוד תמונה
אינפו תיק 1000/עיבוד תמונה

חברת מפלגתו ושרת המשפטים איילת שקד אמרה דברים דומים במהלך הכנס. "מי שמחליט זה היועץ המשפטי אביחי מנדלבליט. אני סומכת עליו. כל אדם גם ראש הממשלה חף מפשע עד שלא הוכחה אשמתו. לאדם, גם אם הוא חשוד או נאשם עומדת חזקת החפות עד שיורשע, ואנחנו צריכים לנסות ולשמור על זה בדמוקרטיה".

ליברמן: נתניהו יכול להישאר בתפקידו עד הרשעה

שר הביטחון ויו"ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, ניסה גם הוא להמעיט בערך ההמלצות. "חזקת החפות שמורה לכל אדם - גם לראש הממשלה. במדינה אחת יש גוף אחד שקובע מי אשם ומי זכאי וזאת לא התקשורת. עד שראש הממשלה לא יורשע בבית המשפט הוא יכול להישאר ראש הממשלה. כולנו חייבים להבין את המשמעות, אם ראש הממשלה מודח זה זה מהפך שלטוני".

שרת התרבות והספורט מירי רגב התייצבה אף היא לצד נתניהו. "זה לא מרגש אותי ולא הופתעתי", אמרה השרה לוואלה! NEWS. "זה היה ברור שאלה יהיו המלצות המשטרה, מי ששמע ועקב לאורך השנה האחרונה אחרי ההדלפות וחציי האמירות וגם אחרי הראיון של המפכ"ל מבין שהתוצאה היתה מובנת מאליה. מה גם שאנחנו מבינים שלהמלצות המשטרה אין תוקף חוקי. הדבר היחיד שהפתיע אותי זה הפרסום של העד המרכזי יאיר לפיד. אם הוא חשב שיש בעיה עם השיחה, מיד הוא היה אמור ללכת ישר למשטרה ולהגיד שיש אמירה לא חוקית של ראש הממשלה".

אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו. עיבוד תמונה
אינפו חשדות עקריים המלצות משטרה על בנימין נתניהו/עיבוד תמונה

בכנסת, נשאל בנושא השר לביטחון הפנים גלעד ארדן על המלצות המשטרה וקרא גם הוא להמתין להחלטת היועץ המשפטי. "אני מגבה את משטרת ישראל ואת כל גורמי אכיפת החוק, עמדת המשטרה היא לא העמדה הקובעת על פי החוק, אלא עמדת היועץ המשפטי לממשלה", אמר בתשובה לשאלה שהפנתה אליו ח"כ רויטל סוויד (המחנה הציוני).

תיק 1000. עיבוד תמונה
תיק 1000/עיבוד תמונה
תיק 2000. עיבוד תמונה
תיק 2000/עיבוד תמונה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully