וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובלנץ: "כלי תקשורת נוספים כבר מתחילים לחקות אותנו"

וואלה ברנז'ה

12.2.2018 / 16:25

מנכ"ל התאגיד מתייחס לראשונה בכנס ירושלים שערך עיתון "בשבע" לסיום תקופת ההרצה של "כאן" ואף נוקב בתאריך - בסמוך ליעד שפורסם בוואלה ברנז'ה. עוד בכנס: מה היה למפקד גל"צ לומר בנושא השעיית עירית לינור - ומדוע הוא לא השעה את רענן שקד?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
"ערוץ 2 היה בהרצה שבע שנים ואצלנו זה נמשך שנה בלבד. אהבתי את ההגדרה הזו של הרצה, אבל אנחנו מסיימים עם זה בקרוב"

מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, מתייחס לראשונה לסיום תקופת ההרצה של "כאן" ואף נוקב בתאריך יעד. קובלנץ התייחס לתקופת ההרצה, ואישר את הפרסום בוואלה ברנז'ה לפיו תקופת ההרצה תסתיים בסמוך למונדיאל, כאשר הוא הודה כי "ההרצה" תסתיים בסמוך ליום העצמאות. את הדברים אמר היום (שני) בפאנל תקשורת "ועדת העורכים", בכנס שערך העיתון "בשבע" בירושלים. את הפאנל הנחה העיתונאי קלמן ליבסקינד, תאגיד השידור, "מעריב" וערוץ 20, והוא נערך בהשתתפות קובלנץ, מפקד גל"צ שמעון אלקבץ, העורך הראשי של "בשבע" עמנואל שילה, וכן נורית דאבוש, יו"ר הרשות השנייה לשעבר ומרצה לתקשורת בקריה האקדמית אונו.

קובלנץ אמר כי "ערוץ 2 היה בהרצה שבע שנים ואצלנו זה נמשך שנה בלבד. אהבתי את ההגדרה הזו של הרצה, אבל אנחנו מסיימים עם זה בקרוב". עוד אמר כי "אנחנו היחידים שניצבים על שלוש רגלים: רדיו, טלוויזיה ודיגיטל. אני יודע שגופים נוספים כבר מתחילים לחקות אותנו. הדיגיטל כבר מצליח והרדיו הולך ומשתפר. ברור שטלוויזיה זה דבר שלוקח לו יותר זמן וגם זה יהיה יותר טוב", כאשר הוא מתייחס לביקורת סביב הרייטינג הנמוך של כאן 11 בהשוואה להשקעה הכספית העצומה.

אלקבץ התייחס לדבריו של הנשיא רובי ריבלין הבוקר, שאמר בכנס כי התנגד להשעיית עירית לינור מהתחנה הצבאית (לאחר שכינתה את ריבלין "חצוף" בשידור). מפקד גל"צ אמר: "אני לא מנהל את לשכת הנשיא, אני מפקד על גלי צהל ולכן מה שחשוב לי הוא האופן שבו נאמרו הדברים על ידי עירית לינור. בתחנה ציבורית ובכלל, צריכים לדבר בכבוד".

כאשר התבקש להסביר מדוע לא הרחיק משידור את רענן שקד, שכינה את השר בנט פאשיסט, ענה כי "שקד התנצל ואני מציע שתשמעו את ההקלטה של שקד ואת ההקלטה של עירית לינור, ותראו שיש הבדל בצורה ובטון בו נאמרו הדברים". הוא אף הבהיר כי למרות ששר הביטחון ליברמן דרש שהתחנה הצבאית תחדל מהשמעת שיריו של יהונתן גפן, בתחנה המשיכו להשמיע אותו.

שמעון אלקבץ. ישראל ברדוגו, מערכת וואלה! NEWS
שמעון אלקבץ/מערכת וואלה! NEWS, ישראל ברדוגו

שילה: "לרשת ב' וגל"צ יש רייטינג גבוה כי הקהל הוא קהל שבוי"

קובלנץ: "לעיתים אנשים מבקשים להביע את דעתם על אייטם מסוים שעלה עליהם, ומה לעשות גם לפוליטיקאים יש לעיתים אמירות נכונות. בכל מקרה חוק התאגיד מונע ממני לטפל בחדשות כך שאני מקשיב בנימוס ומעביר את זה הלאה"

דאבוש התייחס לשידור הציבורי ואמרה: "אני חושבת שהוא מוביל דרך, חשוב ומשמעותי ויכול לתת מענה לכל החלקים באוכלוסיה, ועל דבר כזה צריך להוציא את הכסף". לדבריה, על המדינה לצמצם וליישר את הרגולציה בשוק התקשורת, שצריכה להישאר רק בתחום הערכי ובתחום הגיוון.

שילה אמר: "אם היו נותנים אפשרות לתחנה עצמאית לשדר רדיו ארצי, זה היה מביא לידי ביטוי את דעת הקהל שעומד מאחורי הקואליציה הנוכחית. אני קיים היום בזכות זה שאין רגולציה על העיתונות הכתובה ואתר ערוץ 7 מצליח מאותה הסיבה". עוד אמר, "ברור שלרשת ב' וגלי צה"ל יש רייטינג גבוה, כי הקהל הוא קהל שבוי. פתחו את השוק לתחרות ופתאום תגלו שלאנשים כמו אריה גולן או המתחרה שלו בגלי צה"ל אין רייטינג כמו שחושבים". בנוגע לערוץ 20 אמר: "תנו לכולם לשדר חדשות ותכנים כאוות נפשם והציבור יבחר לעצמו את מה שהוא רוצה לשמוע".

קובלנץ נשאל על סכסוך העבודה שהוכרז בתאגיד וענה: "אין לנו דבר נגד התאגדות עובדים ואדרבה חשוב שגם לעיתונאים יהיה ביטחון תעסוקתי. עם זאת אני מבהיר שלא יהיה שקל אחד של חריגה תקציבית ואם נגיע למצב של השבתה, נתמודד עם זה". הוא גם סיפר על ההתמודדות עם טלפונים שהוא מקבל לעיתים מפוליטיקאים: "לעיתים אנשים מבקשים להביע את דעתם על אייטם מסוים שעלה עליהם, ומה לעשות גם לפוליטיקאים יש לעיתים אמירות נכונות. בכל מקרה חוק התאגיד מונע ממני לטפל בחדשות כך שאני מקשיב בנימוס ומעביר את זה הלאה".

דאבוש אמרה לסיכום: "אסור שיווצר מצב שיבוא איזה מיליארדר מארצות הברית ויקבע לכל הציבור מה לחשוב, ותהיה פה עריצות של בעלי ההון", כשהיא רומזת לשלדון אלדסון. דאבוש ניסחה מחדש את הדברים וטענה כי ללא שידור ציבורי תהיה בישראל "עריצות הרוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully