וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחי המלך: כל מה שצריך לדעת על "הפנתר השחור"

14.2.2018 / 0:00

סרט הגיבורים המסקרן והמדובר של מארוול יצלול אל תוך ממלכה אפריקאית נסתרת, דמויות מסקרנות ומאבק על אוצר טבע נדיר ויקר ערך. מהי ווקאנדה, מיהו טצ'אלה, מהו ויברניום, ואיך כל העלילה הזו מתקשרת ליקום המורחב? כל השאלות והתשובות

יח"צ - חד פעמי

מיהו הפנתר השחור?

גיבור העל הראשון ממוצא אפריקני הופיע לראשונה בחוברת הקומיקס "ארבעת המופלאים 52" ב-1966. הפנתר השחור הוא האלטר-אגו של טצ'אלה, יורש העצר לבית המלוכה של הממלכה האפריקאית הבדיונית ווקאנדה. כוחותיו של הפנתר כוללים בעיקר יכולות אתלטיות, חושים, גמישות וסיבולת על אנושיים. בגרסת הקומיקס הוא ניחן גם באינטליגנציה המאפיינת גאונים.

הפנתר השחור. יח"צ,
טצ'אלה/יח"צ

מהי החשיבות של ווקאנדה?

מעריצי סדרת סרטי הגיבורים של מארוול כבר נתקלו בעבר בשם ווקאנדה, וכל זאת הודות למינרל נדיר בשם ויברניום. מטאור שהתרסק לפני עשרת אלפים שנים בממלכה המבודדת, העשיר את אדמתה בחומר הנדיר והפך את כלכלתה למשגשגת במיוחד, באמצעות סחר מצומצם מאוד של החומר עם העולם החיצון. ייחודו של ויברניום הוא ביכולת לספוג אנרגיה קינטית וחומרים אחרים (כמו גלי קול) ולהפוך באמצעותם לחזקה במיוחד. המגן של קפטן אמריקה נוצר כתוצאה מניסוי שערבב בין ויברניום לסגסוגת מתכתית, שהפך לאדמנטיום - מתכת (כמעט) בלתי ניתנת להשמדה.

הפוטנציאל של שימוש בוויברניום לאמצעי לחימה והגנה הוא, אם כן, כמעט בלתי מוגבל, ומתוקף כך גם מסוכן במיוחד. גם החליפה של הפנתר השחור עשויה מוויברניום. אביו של טצ'אלה, המלך הקודם של ווקאנדה, הגן באדיקות על המינרל והממלכה מפולשים חיצוניים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הפנתר השחור. יח"צ,
ווקאנדה/יח"צ

איך אירועי "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים" משתלבים עם "הפנתר השחור"?

במהלך כינוס בינלאומי שנערך בווינה, נרצח טצ'אקה, מלך ווקאנדה, באמצעות פצצה שהוטמנה בבניין. בניסיון לנקום את מות אביו, יוצא טצ'אלה למרדף אחרי "חייל החורף" החשוד ברצח, אך מגלה לבסוף כי אזרח סוקוביאני בשם זמו, שאיבד את משפחתו בקרב של הנוקמים בעיר, עמד מאחוריו. בסיום הסרט מעניק טצ'אלה מקלט בווקאנדה לחייל החורף ולקפטן אמריקה, הנרדפים על ידי רשויות החוק.

מהי עלילת "הפנתר השחור"?

בעקבות רצח אביו, מוכתר טצ'אלה (צ'דוויק בוסמן) למלך החדש של ווקאנדה ומוצא את עצמו במאבק מול כוחות שמבקשים לערער את השלטון במדינה, בהם שבטים יריבים ומי שמנסים לנצל את הכאוס כדי להניח את ידיהם על מאגרי הוויברניום הנדירים והיקרים מפז. העלילה מתרחשת בימינו.

הפנתר השחור. יח"צ,
הפנתר השחור/יח"צ

מי הם הנבלים של הסרט?

אריק קילמונגר (מייקל ב. ג'ורדן)

אחרי שאביו היה שותף לניסיון הפיכה כושל במדינה, במהלכו נהרג, גורשו קילמונגר ומשפחתו ממלכת מווקאנדה. שנים של עלבון ותכנון, כמו גם רכישת ידע טכנולוגי מתקדם, הובילו את קילמונגר לרגע שבו ירצה לנקום את העלבון ארוך השנים שנשא ממשפחת טצ'אלה.

הפנתר השחור. יח"צ,
מייקל ב. ג'ורדן בתפקיד אריק קילמונגר מתוך "הפנתר השחור"/יח"צ

יוליסס קלואו (אנדי סירקיס)

עוד לפני שטצ'אלה ערך את הופעת הבכורה הקצרה שלו ב"קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", עשתה דמות מרכזית מהסרט החדש את הבכורה הקולנועית שלה ב"הנוקמים: עידן אולטרון". בגרסת הקומיקס קלואו הוא נצר לפושע מלחמה נאצי, שנשלח לווקאנדה כדי לגלות את סודות הממלכה עבור משטר הרייך השלישי. ב"הנוקמים" הוא הוצג כסוחר נשק מפוקפק שסיפק לאולטרון ויברניום שהוברח מווקאנדה. באותה סצנה השניים נקלעים לעימות, במהלכו כורת האנדרואיד את ידו של קלואו. אם גרסת הקומיקס תאומץ במלואה, הרי שבמהלך הזמן שחלף בין הסרטים הספיק קלואו להחליף את ידו בתותב עשוי ויברניום, שהופך את ידו לתותח רב עוצמה.

תיאור עלילת הסרט אינו כולל את הנסיבות שהובילו את קלואו חזרה לווקאנדה, אבל ניתן להניח שגם הפעם יש לוויברניום משקל בתשובה. סירקיס, אגב, הוא אחד משני השחקנים הלבנים הבודדים בסרט (מרטין פרימן, שמגלם את הסוכן אוורט ק. רוס הוא השחקן הנוסף).

מ'באקו (וינסטון דיוק)

לוחם קשוח וחסר רחמים משבט הג'בארי, שמתגורר בהרי ווקאנדה. מ'באקו קורא תיגר על מלכותו של טצ'אלה, בעיקר על רקע השאיפה לקדמה טכנולוגית של המדינה. כיאה לשמרן אדוק, הוא מעוניין להחזיר את הממלכה לשורשיה האפריקאים המסורתיים.

הפנתר השחור. יח"צ,
וינסטון דיוק בתפקיד מ'באקו מתוך "הפנתר השחור"/יח"צ

מי הן הדמויות הנוספות בסרט?

נאקייה (לופיטה ניונגו)

זוכת האוסקר ("12 שנים של עבדות") נכנסת לנעליה של דמות שמוכרת בעיקר לקוראי גרסת הקומיקס של "הפנתר השחור". נאקייה היא חלק משבט של ילידות לוחמות, המשמשות כשומרות ראשו של מלך ווקאנדה. בגרסת הקומיקס היא מתאהבת בטצ'אלה, שאינו משיב לה אהבה, והופכת בעקבות כך לדמות נבל שמבקשת לנקום בו. כלל לא בטוח שהסרט יאמץ את הנרטיב הזה כמובן.

הפנתר השחור. יח"צ,
לופיטה ניונגו בתפקיד נאקייה מתוך "הפנתר השחור"/יח"צ

אוקויה (דנאי גורירה)

כמו נאקייה, גם אוקויה משתייכת לצוות הלוחמות המאבטחות את טצ'אלה. בניגוד לחברתה, אוקויה לא מגלה עניין רומנטי במלך החדש, אלא משמשת כאשת סודו ואחת מידידותיו הקרובות והיקרות ביותר.

הפנתר השחור. יח"צ,
דנאי גורירה בתפקיד אוקויה מתוך "הפנתר השחור"/יח"צ

זורי (פורסט וויטאקר)

יועצו הנאמן של טצ'אקה עומד לימינו של בנו, כאשר האחרון תופס את כל מלכות ווקאנדה. בנוסף להיותו בעל ניסיון רב, זורי הוא גם אחד מהלוחמים הטובים ביותר שווקאנדה הוציאה מתוכה, והוא צפוי לשחק תפקיד חשוב במאבק עליה.

הפנתר השחור. יח"צ,
פורסט וויטאקר בתפקיד זורי מתוך "הפנתר השחור"/יח"צ

שורי (לטיסיה רייט)

אחותו הגאונה בת ה-16 של טצ'אלה, והממונה על הקדמה הטכנולוגית במדינה. מהמעט שנמסר עליה עד כה, ניתן לצפות שתהפוך לסוג של קיו עבור ג'יימס בונד, כלומר הממונה על הפיתוחים והגאדג'טים שיסייעו לגיבורים בקרבות. אבל בניגוד לקיו, שורי לא תסתפק במשרד משוכלל, וצפויה להתייצב לצדו של אחיה בשדה הקרב.

הפנתר השחור. יח"צ,
לטיסייה רייט בתפקיד שורי מתוך "הפנתר השחור"/יח"צ

מהי החשיבות הפוליטית והתרבותית של הסרט?

הבמאי ראיין קוגלר ("קריד", "תחנת פרוטוויל") בנה את "הפנתר השחור" כהומאז' לתרבות האפריקאית, כולל תלבושות מסורתיות ומבטא כבד שנועדו לשוות לסרט אווירה וקונטקסט מובהקים. אם לא די בכך, "הפנתר השחור" עוסק בהרחבה בשלל סוגיות פוליטיות שנועדו להצביע על המחדלים בטיפול של העולם המערבי ביבשת השחורה. העניין שמעורר הסרט בקרב הקהילה השחורה בארה"ב הוא כמעט חסר תקדים, ומכירות הכרטיסים המוקדמות שברו כבר את כל שיאי סרטי מארוול הקודמים. אנליסטים מעריכים שהסרט יגרוף 150 מיליון דולר כבר בסופ"ש הבכורה שלו. פסקול הסרט כולל נבחרת מרשימה במיוחד של ראפרים שחורים מובילים, וכבר הפך בעצמו ללהיט.

מה אומרות הביקורות?

בתום הקרנת הבכורה העולמית בלוס אנג'לס בשבוע שעבר, הוסר האמברגו והשבחים החלו לזרום מכל עבר. "הפנתר השחור" עומד נכון לכתיבת שורות אלה על 97% ביקורות חיוביות באגרגטור הפופולרי "רוטן טומאטוז" (104 מתוך 107 ביקורות) וציון ממוצע של 8.3. השבחים הורעפו הן על ההישגים החזותיים המרשימים של הסרט, וכן על העלילה הסוחפת והדמויות המסקרנות שממלאות את עולם הסרט.

הפנתר השחור. יח"צ,
מתוך "הפנתר השחור"/יח"צ

האם דמויות נוספות מעולם הגיבורים של מארוול יקחו חלק בסרט?

לפי כל המידע ששוחרר לפני הסרט, לא צפויה בו הופעה של מי מהגיבורים האחרים. טצ'אלה צפוי להתאחד עמם בעוד מעט יותר מחודשיים, ב"הנוקמים: מלחמת האינסוף".

האם כדאי להישאר עד אחרי הכתוביות?

כן. שתי סצנות פוסט-קרדיטים יוקרנו לאחר סיומו הרשמי של הסרט, והן צפויות כמיטב המסורת לקרוץ להמשך הדרך של היקום הקולנועי.

מהו אורכו של הסרט?

שעתיים ו-14 דקות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully