וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זכינו שהוא משלנו": הסופר דויד גרוסמן זכה בפרס ישראל

12.2.2018 / 12:36

שר החינוך בנט ברך את גרוסמן על זכייתו. בנימוקי ועדת הפרס צוין כי גרוסמן הוא "אחד הקולות העמוקים, המרגשים והמשפיעים בספרות הישראלית". ריבלין שוחח עם גרוסמן ואמר: "אשרינו שהוא הזוכה בפרס בשנת ה-70 למדינת ישראל"

עריכת ודאו: ניר חן
דויד גרוסמן זכה בפרס מאן בוקר הבינלאומי , יוני 2017. GettyImages
דויד גרוסמן/GettyImages

פרס ישראל לספרות ושירה עברית לשנת תשע"ח יוענק השנה לסופר דויד גרוסמן. כך הודיע היום שר החינוך נפתלי בנט. בנט ברך את גרוסמן על זכייתו. בנימוקי ועדת הפרס צוין כי גרוסמן הוא "אחד הקולות העמוקים, המרגשים והמשפיעים בספרות הישראלית".

עוד נכתב בנימוקי ועדת הפרס: "מאז תחילת שנות השמונים של המאה העשרים, כבש דויד גרוסמן את מקומו במרכזה של התרבות הישראלית. ברומנים, בסיפורים, במסות, בכתיבתו התיעודית, ביצירתו הענפה לילדים העמיד שורה של יצירות מופת המצטיינות בכוח דמיון עשיר, בחכמת לב עמוקה, ברגישות אנושית, בעמדה מוסרית נוקבת ובלשון ייחודית ורבת הדהודים. תרגומי ספריו לעשרות שפות הפכו אותו לאחד הסופרים הישראלים הנודעים, המוערכים והאהובים בעולם".

ועדת הפרס כללה את יו"ר הוועדה פרופ' אבנר הולצמן כשלצדו חברי הוועדה: פרופ' עמינדב דיקמן, פרופ' יהודה פרידלנדר והסופרת יהודית קציר. השר בנט מסר כי הוא התרגש מאד לבשר לגרוסמן על זכייתו בפרס ישראל. "זכינו שהוא משלנו. אכן, מישהו לרוץ איתו", הוסיף.

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שוחח עם הסופר דויד גרוסמן וברך אותו על זכייתו בפרס ישראל. "גרוסמן הוא מגדולי הסופרים שידענו בעם ישראל. מדינת ישראל זכתה היום כשהוחלט להעניק לגרוסמן את פרס ישראל. הזכייה הזו משמחת אותי עוד יותר מזכייתו בפרס מאן בוקר, פרס בינלאומי חשוב לכל הדעות, מאחר והיא בבחינת אמירת תודה של העם כולו לסופר הענק הזה - על כתיבתו, על רגישותו, על גיבוריו שהפכו לחלק מאיתנו, על לבו הגדול ועינו החדה. אשרינו שהוא הזוכה בפרס בשנת ה-70 למדינת ישראל".

ח"כ ציפי לבני מסרה: "הבחירה בגרוסמן מרגשת אותי באופן העמוק ביותר. גרוסמן מייצג בחייו, בדמותו, בכתיבתו ובערכיו את ישראל - את מה שישראל צריכה להיות, יכולה להיות וגם תהיה - בדיוק ההיפך מישראל שמחרימה את אמניה".

דויד גרוסמן. AP
גרוסמן/AP

דויד גרוסמן, יליד 1954, כבר זכה בעבר בפרס ראש הממשלה, בפרס א.מ.ת, בפרס ספיר, בפרס מדיסיס ובשנה שעברה גם בפרס מאן בוקר הבינלאומי על ספרו "סוס אחד נכנס לבר". הוא אחד הסופרים הישראלים המוכרים והמוערכים ביותר, בארץ וברחבי העולם. ספרו הראשון, "דו-קרב", יצא ב-1982, ומאז הוציא עשרות כותרים נוספים שנכנסו מידית לקאנון הישראלי.

לפני שלוש שנים, משך גרוסמן את מועמדתו לפרס ישראל, יחד עם כמה סופרים בכירים נוספים, וזאת בשל העובדה שראש הממשלה נתניהו התערב בהליך הענקת הפרסים. "קיבלתי את ההחלטה בתגובה למסע ההסתה שמנהל ראש הממשלה נגד בכירי המדענים והיוצרים בישראל", אמר אז. "המהלך של בנימין נתניהו הוא מחטף ציני ודורסני שפוגע בחופש הרוח, המחשבה, היצירה של ישראל, ואני מסרב לשתף איתו פעולה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully