וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטיב ג'ובס לא באמת פוטר מאפל. הסיפור מאחורי המיתוס

8.2.2018 / 8:59

לדברי ג'ון סקאלי, שהחליף את ג'ובס בתפקיד מנכ"ל אפל, אמנם נזרק איום הפיטורים לאוויר אבל ג'ובס מעולם לא פוטר והוא בחר לפרוש לבד בשל ויכוח עם מועצת המנהלים על תשלום למיקרוסופט

סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק עם אפל I. האתר של אפל, צילום מסך
סטיב ג'ובס וסטיב ווזניאק בתחילת הדרך./צילום מסך, האתר של אפל

מעריצי אפל, שגדלו על מוצרי ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו, שמעו יותר מפעם אחת את הסיפור על כך שמייסד ומנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס, פוטר בשלהי שנות ה-80 על ידי מועצת המנהלים של אפל. כעת, שבע שנים לאחר מותו של ג'ובס, מתברר כי הוא החליט לפרוש בעצמו, או לפחות זה מה שטוען ג'ון סקאלי, המנכ"ל אותו גייס ג'ובס בעצמו לאחר ששאל אותו, לפי הדיווחים: "אתה רוצה למכור מים עם סוכר כל החיים או שאתה רוצה לשנות את העולם?".

סקאלי הגיע לאפל בשנת 1983, לאחר שסיים את תפקידו כנשיא חברת "פפסי". הוא סיפר שכל סיפור ההדחה של ג'ובס החל בעקבות חילוקי דעות של ג'ובס עם מועצת המנהלים של אפל, שנבעו מהסכסוכים בין אפל למיקרוסופט. ג'ובס, שהיה ידוע כאיש שיווק גאון ואסטרטג, טען כי יש לשלם למיקרוסופט כסף בתמורה לממשק הגרפי של תוכנת האופיס למחשבי המקינטוש, שהייתה אז בפיתוח, בעוד סקאלי וחברי מועצת המנהלים שללו זאת על הסף.

סקאלי מספר כי בעקבות חילוקי הדעות איום הפיטורין אמנם ריחף באוויר, וחברי מועצת המנהלים אף הזהירו את ג'ובס, אך במקביל סיפר גם כי הם מעולם לא מימשו את האיום ובסופו של דבר חברי מועצת המנהלים לא גירשו את ג'ובס מהחברה ולא חתמו על שום מסמך בנושא.

עוד סיפר סקאלי כי בעקבות הוויכוח, ג'ובס החליט לעזוב בעצמו את אפל לאור איומי הפיטורין אותם קיבל. בהמשך, הקים ג'ובס את חברת Next שעסקה בפיתוח מחשבים אישיים מבוססי מערכת ההפעלה יוניקס - עליה בנויים מחשבי המק של אפל כיום. לאחר מכן הקים את חברת האנימציה המוכרת "פיקסאר".

30 שנה לאחר שג'ובס עזב את החברה, נראה כי סקאלי חישב מסלול מחדש. "בדיעבד, ייתכן שהייתי נוהג מעט אחרת בשעתו", אמר בראיון. סקאלי גם סיפר כי עד לבקשתו של ג'ובס לשמש כמנכ"ל החברה לא היה לו שום מושג בטכנולוגיה. סקאלי כיהן כמנכ"ל אפל במשך כעשור. בשנת 1993, לאחר שרווחי החברה צנחו בפתאומיות, החליטה מועצת המנהלים לפטר את סקאלי ולמנות במקומו את מייקל ספינדלר שכיהן בתפקיד עד לשנת 1996. באותה השנה, רכשה חברת אפל את חברת Next וג'ובס שב לכס מנכ"ל החברה עד מותו בשנת 2011.

>> לעוד כתבות מעניינות - עקבו אחרינו גם בפייסבוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully