וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארוחה מהעתיד: האוכל החדש שאתם חייבים להכיר

5.2.2018 / 15:39

מדפסות תלת מימד שמכינות פנקייקים ועוגות זה רק ההתחלה. ההתפתחות הטכנולגית מתקדמת במהירות לצלחת שלנו ותסריטים הזויים שהיו שמורים פעם רק לסרטי מדע בדיוני, מתממשים ברגעים אלה ממש ואפשר אפילו כבר לטעום

מדפסת פנקייק. Shutterstock, ShutterStock
מדפסת של פנקייקים/ShutterStock, Shutterstock

בשנת 1989 יצא הסרט בחזרה לעתיד 2 שחזה שבשנת 2015, השנה בה מבקר מרטי מקפליי את בנו העתידי, אפשר יהיה להכניס פיצה קפואה מיניאטורית למכשיר שנראה כמו הכלאה בין מדפסת למיקרוגל ותוך שניות ספורות היא תהפוך לפיצה משפחתית לוהטת. גם לילו באלמנט החמישי מכינה לעצמה נשנוש בזמן שהיא לומדת על 5000 השנים שפספסה. בקערה גדולה היא מניחה במיקרו כמוסה שהופכת בשנייה לעוף שלם צלוי בשלמות. כמובן שאי אפשר לקיים את הדיון הזה מבלי להזכיר גם את הרפליקטור, קפסולה שמשכפלת את המזון במסע בין כוכבים ומייצרת עבור שוכני החללית כל מנה שיחפצו בה. התיאוריה לגבי פעילותו של המשכפל מתבססת על ההנחה כי ניתן לפרק ולסדר מחדש אטומים על פי זכרון מולקולרי. בתחילת הסדרה הרפליקטור ייצר מזון ובהמשך, השימוש בו קיבל תפנית שהשפיעה על כל מהלך הסדרה.

את התחזיות הקולינריות האלה שעל מסך הקולנוע אפשר היום כבר לראות במציאות. מעיין פרילוק, כתבת טכנולוגיה וחדשנות, היא חובבת גדולה של פוד-טק. תחום לוהט ביותר בתעשיית המזון ממנו צופים שתגיע הישועה לפתרון חלק מהבעיות הגדולות ביותר בכדור הארץ וביניהן רעב, מחסור במזון, זיהום כדור הארץ כתוצאה מתעשיות המזון והריגת בעלי חיים מאסיבית. פרילוק שוחה בחומר, היא לומדת את הנושא ומעודכנת בכל הפיתוחים האחרונים עליהם היא מספרת בסדנה מיוחדת שעוסקת בנושא ובה אפשר לטעום קפה מפטריות ועוגיות שוקולד מקמח צרצרים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מדפסת מזון. Shutterstock, ShutterStock
מדפסת שוקולד/ShutterStock, Shutterstock

תחום הפוד טק מתמקד בתקופה זו בכמה אלמנטים, מלבד מציאת פתרון לבעיית צריכת הבשר, הרבה משאבים מופנים לחקר האוטומיזציה - אם זו הזמנה של אוכל מרחוק, בישול והגשה באמצעות רובוטים או סופרמרקטים שיודעים בעזרת צ'יפ דיגיטלי מתי נגמר לנו מוצר מזון מהמזווה ושולחים לנו אותו ישירות הביתה. תחום האוטומיזציה, לפי דבריה של פרילוק, עוסק גם בהדפסת מזון במדפסות תלת מימדיות.

זוכרים את לילו וכמוסת העוף הצלוי שלה מהאלמנט החמישי? חברה ישראלית עובדת בימים אלו על פיתוח מוצר שימוקם על השיש במטבח וייצר כל מנה שתחפצו בה בעזרת תרמילים קטנים המכילים חומרים מיובשים. ג'יני, זהו שמה של המכונה, אמורה גם בשלב מסוים ללמוד את הצרכים התזונתיים של האדם אותו היא משרתת ולהגיש לו אוכל שמותאם לו אישית, בין אם מדובר על רגישויות לסוגי מזונות, דיאטות, או סתם דברים שאנחנו לא אוהבים בצלחת. אחד מהפרויקטים המצליחים ביותר בקיקסטארטר, פלטפורמת גיוס ההמונים הגדולה, היא מערכת בישול בסו-וויד, בישול בוואקום, הנשלטת דרך הסמארטפון.

פסטה מריחואנה מקמח המפ. Shutterstock, ShutterStock
פסטה מריחואנה/ShutterStock, Shutterstock

פרילוק מספרת על פיתוחים של מזונות חדשים החורגים מהנורמה כפי שאנו מכירים אותה כמו פסטה העשויה מקנאביס מוצר הנחשב היום כסופר-פוד. ויש גם שימושים חדשים נרחבים בקמח צרצרים, פרוטאין באיכות גבוהה שניתן להכין ממנו מגוון מאכלים, מעוגית ומאפים ועד צ'יפס. כבר שמענו הרבה על פיתוח של המבורגר מגידול של תאים במעבדה, אבל עכשיו שוקדים גם על פיתוח של המבורגר מפרוטאין מהצומח שנראה, מרגיש ומתנהג כמו בשר. פרויקט שפרילוק מספרת שביל גייטס הוא אחד המשקיעים שלו.

המבורגר מפרוטאין מהצומח. Shutterstock, ShutterStock
בשר המבורגר מהצומח/ShutterStock, Shutterstock

בסדנה טועמים קפה עשוי מפטריות בעלות ערך תזונתי אדיר. פרילוק מגישה את את הקפה הזה לצד נס קפה רגיל ונותנת לאנשים לנסות ולזהות איזה מהקפה עשוי פטריות. יש בסדנה גם טעימות של איטריות עשויות ג'ל שניתן להכין בכל מיני טעמים וסוכריה מיוחדת שאחרי שהיתה בפה שלנו הופכת כל דבר אחר למתוק במיוחד. יש גם פיתוח של ביצה טבעונית עשויה מצמחים בעלת טעם והתנהגות של ביצה רגילה לכל דבר. פרילוק מראה בסדנה איך משתמשים בה במטבח וגם נותנת לטעום.

ביצה טבעונית. סיוון נצח,
ביצים טבעוניות/סיוון נצח

תחום הדפסת המזון הוא אחד התחומים הבוערים כרגע, בסדנה אפשר לטעום עוגה שהודפסה, אבל פרילוק מספרת גם על מדפסות של פנקייקים וסושי. גם בתחום הכלים החד פעמיים יש פיתוחים חדשים ובסדנה אפשר לאכול גם את הצלחות עליהן מוגש האוכל. תחום הפוד-טק רק גדל ומתפתח, כל הזמן יש חידושים נוספים ומדי יום עשוי לצאת אל השוק עוד פיתוח משוגע שפעם האמנו שהוא יכול לקרות רק בסרטים.

לסדנאות ארוחה מהעתיד של מעיין פרילוק

מעיין פרילוק. סיוון נצח,
מעיין פרילוק/סיוון נצח
חטיף צ'יפס עשוי מצרצרים. צילום מסך, צילום מסך
צ'יפס עשוי צרצרים/צילום מסך, צילום מסך
בשר צמחוני. Shutterstock, ShutterStock
תחליף בשר עשוי צמחים/ShutterStock, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully