וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התגלית שעשויה לסייע במציאת 70 מיליארד הדולר של פבלו אסקובר

שני סוכני CIA סבורים כי מצאו את אחת הצוללות ששימשו את ברון הסמים להבריח קוקאין מקולומביה ולממן את אימפריית הסמים שלו. 25 שנה עברו מאז חיסולו, אך רק חלק זעום מהונו העצום הושב

המסע אחרי הצוללת של אסקובר

שני סוכני CIA לשעבר גילו את הנקודה שבה טבעה אחת מהצוללות ששימשו את ברון הסמים פבלו אסקובר להבריח קוקאין מקולומביה - כך עולה מסרט תיעוד חדש. בסרט של ערוץ "דיסקברי" בריטניה, מתועדים שני הסוכנים - דאג לוקס ובן סמית' - צוללים בסמוך לאחד מחופיה של קולומביה בים הקריבי אחרי שקיבלו מידע על כך שאחת הצוללות של אסקובר טבעו באזור.

על אף שבסרט הם לא מצאו דבר מעבר לקופסת מתכת, שני הסוכנים לשעבר סבורים כי השינויים בקרקעית הים וההוריקנים הרבים שהתחוללו באזור הזיזו או הסתירו את שרידי כלי השיט. "יש עדויות לכך שסוחרי הסמים השליכו את כל הכסף והסמים מהסיפון כשנתקלו בחיל הים או במשמר החופים", אמר סמית' בסרטון שפרסם ביוטיוב. "אולי זאת לא צוללת אבל אני לא יכול להתעלם מהאפשרות שזה אחד מאותם כלי שיט". לדבריו, "אני חושב שכדאי לשוב ולבדוק".

לקריאה נוספת בנושא
קולומביה: המתנקש של פבלו אסקובר ש"חזר בתשובה" - ונשדד בעצמו

קופסת מתכת שנמצאה במהלך החיפושים אחרי הצוללת של פבלו אסקובר לחופי קולומביה, 2017. צילום מסך מערוץ דיסקברי, מערכת וואלה! NEWS
קופסת המתכת שנמצאה בקרבת הצוללת/מערכת וואלה! NEWS, צילום מסך מערוץ דיסקברי

25 שנה חלפו מאז שאסקובר חוסל במבצע משותף של קולומביה וארצות הברית על גג בית בעיר מדיין, אך רוב הונו העצום לא נמצא מעולם. ב-2009, נמצאו שמונה מיליון דולר במתחם סודי עמוק בג'ונגל, אך עדיין לא ידוע היכן נמצאים כ-70 מיליארד דולר מהונו של אסקובר.

אסקובר נכנס לעסקי הקוקאין בשנות ה-70 ועד לאמצע שנות ה-80 הפך לברון הסמים העשיר והידוע לשמצה ביותר בעולם. לפי ההערכות, קרטל הסמים שלו הרוויח 22 מיליארד דולר בשנה. ב-1989, דורג אסקובר במקום השביעי ברשימת עשירי העולם של מגזין פורבס.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
ברון הסמים פבלו אסקובר. AP
חוסל במצבע משותף של ארה"ב וקולומביה. פבלו אסקובר/AP

הוא ניצל את חולשת הממשלה, המחלוקות הפוליטיות, השחיתות הנרחבת וההתקוממות של ארגוני גרילה מהשמאל כדי להקים את האימפריה שלו ולהיות אחד האנשים החזקים ביותר במדינה הדרום אמריקנית.

אסקובר נחשב לרובין הוד מקומי בעיר הולדתו, אחרי שבנה בתים לעניים, מגרשי כדורגל ותשתיות אחרות. הוא אף נבחר לקונגרס של קולומביה, מה שהעניק לו חסינות מפני הסגרה לארצות הברית.

חייו של ברון הסמים זכו אף לעיבוד לסדרה מצליחה בשירותי הסטרימינג של נטפליקס, "נרקוס", שלאחרונה עלתה עונתה השלישית.

טריילר לסדרה "נרקוס" בנטפליקס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully