וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקור סגן נשיא ארצות הברית בישראל | כל העדכונים

22.1.2018 / 14:40

סגן הנשיא החל את היום הראשון של ביקורו בישראל בטקס רשמי שבו התקבל במשרד ראש הממשלה. אחריו, המשיך לפגישה מצומצמת עם נתניהו במשרדו ואמר: "טראמפ משוכנע כי ההכרה בירושלים תקדם שלום". עדכונים שוטפים

צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: יוסי אלטר

סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס, החל הבוקר (שני) את פגישותיו הרשמיות במסגרת ביקורו בישראל, בטקס רשמי שנערך בשעה 10:00. בהצהרה משותפת שנשא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו לאחר מכן, אמר כי "טראמפ משוכנע שבאמצעות ההכרה בירושלים אנו יוצרים הזדמנות לישראל ולפלסטינים". לאחר מכן השתתף ישיבה מיוחדת בכנסת שבה קיבל אותו יו"ר הכנסת ח"כ יולי אדלשטיין ובנוכחות נשיא המדינה ראובן ריבלין. בשעות הערב ישתתף בארוחת ערב במעון ראש הממשלה.

בעקבות הביקור, החל מ-10:00 בבוקר ולאורך כל היום, ייסגרו לתנועה לסירוגין ובהדרגה הרחובות הבאים בירושלים: פלומר, ז'בוטינסקי, הנשיא, האר"י, עזה, ניות, הרצוג, שניאור זלמן, בורלא, שדרות המוזיאונים, וכן צומת המנהלה, וייז, צומת השעון - הכנסת, וצומת בלפור. רחוב דוד המלך יישאר סגור לתנועה עד לסיום הביקור, מחר.

ביקור סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס בכנסת 22 בינאור 2018. גיל יוחנן, מערכת וואלה! NEWS
פנס בישיבת המליאה החגיגית לכבודו/מערכת וואלה! NEWS, גיל יוחנן

15:15 שר המדע אופיר אקוניס אמר על נאומו של סגן הנשיא פנס כי "שזהו הנאום הציוני הגדול והחשוב ביותר שנישא אי פעם על ידי מנהיג זר במליאת הכנסת. זאת לא רק חברות אמיצה בין שתי המדינות, זהו השיא של יחסי ארצות הברית וישראל מאז 1948 ובראשה, כמובן ההודעה על העברת השגרירות לירושלים. בעניין 'שתי מדינות', נשאר חלוקים".

15:00 פנס הכריז כי השגרירות בירושלים תיפתח עד סוף 2019. "ירושלים היא בירתה של ישראל, וככזו, הנשיא טראמפ הורה למחלקת המדינה להתחיל בהכנות להעברת השגרירות מתל אביב לירושלים", אמר. "בשבועות הקרובים הממשל יקדם את תכניתו לפתוח את השגירות, והשגרירות תפתח עד תום השנה הבאה", אמר.

14:40 עם תחילת נאומו, נאלץ פנס להפסיק לדבר כשהח"כים הערבים החלו להניף שלטים ולהתעמת עם המאבטחים. מחאתם הפכה במהרה לעימות פיזי, ובמשך דקות ארוכות נאבקו אנשי משמר הכנסת עמם, עד שאלה הוצאו. יו"ר הכנסת ח"כ אדלשטיין התנצל בפני פנס והאחרון המשיך בנאומו.

עוד באותו נושא

חוזר לארץ הקודש: אדריכל ההכרה בירושלים מגיע לסיבוב ניצחון

לכתבה המלאה
ביקור סגן נשיא ארה"ב מייקל פנס בכנסת 22 בינאור 2018. גיל יוחנן, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ופנס במליאת הכנסת/מערכת וואלה! NEWS, גיל יוחנן
"קומבינה עם אדלשטיין"- חכ" חזן לח"כ זחאלקה: "דם של יהודים על ידיך- נעיף אתכם מפה בבעיטה". ערוץ הכנסת
המהומה שנוצרה בגלל הח"כים הערבים במליאה/ערוץ הכנסת

הכרזות שנשאו חברי הכנסת הערבים

הכרזה של אל - אקצא אשר הונפו במהלך מאומו של פניס בכנסת. -, מערכת וואלה! NEWS
הכרזה של אל - אקצא אשר הונפו במהלך מאומו של פניס בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, -
טקס קבלת פנים רשמי למייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
פנס ונתניהו בטקס קבלת הפנים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

14:37 יו"ר האופוזיציה, יצחק הרצוג, בירך את פנס בישיבת המליאה החגיגית ואמר: "הסכם קבע עם הפלסטינים הוא חזון רחוק לצערי. אנו נמצאים באחת התקופות המורכבות והמסובכות ביותר ביחסי שני העמים. מבוי סתום חמור שיש צורך להתגבר עליו, לפתוח אותו ולנסות בכל דרך ליצור אופק מחודש של תקווה. אנו מקווים שלא תתייאשו וכי הנשיא, אתה וממשלכם תמשיכו לנסות ולפעול בכל דרך כדי להתניע תהליך מדיני מחודש בינינו לבין הפלסטינים".

14:22 נתניהו נשא דברים בישיבת המליאה החגיגית לכבוד פנס, ואמר כי "שתי המדינות שלנו מתמודדות יחד עם האיום החמור שנשקף לעולם החופשי - ובעיני לעולם כולו - מאיראן ושלוחות הטרור. נבלום אותה ולא ניתן לה להתחמש בנשק גרעיני". נתניהו הוסיף, בצל האיומים של טראמפ לצאת מהסכם הגרעין אם לא יתוקן בידי האיחוד האירופי: "זו המדיניות שלנו וגם שלכם".

עוד הוסיף נתניהו, כי ישראל נכונה לשלום ולפתרון הסכסוך עם הפלסטינים. "אנו חותרים יחד להשיג שלום אמת בר-קיימא עם כל שכנינו, כולל הפלסטינים. השלום מתחיל בהכרה בזכות העם היהודי למדינת לאום משלו כאן בארץ ישראל. ישראל תמיד הייתה ותמיד תהיה מחויבת לשלום אמת", אמר. "הפכנו את מדינת היהודים לגל פורח של דמוקטריה, שגשוג, חופש דת לכולם". לסיכום, אמר: "אני רוצה להדגיש מה שאני אומר בכל מקום אין תחליף ולא יהיה תחליף לברית המיוחדת בין ישראל וארהב ולא יהיה לארהב תחליף כגורם המוביל בחיפוש שלום.


14:08 אדלשטיין אמר בנאומו כי "אנחנו בונים היום את ירושלים המודרנית יותר מכל מדינה אחרת בעולם, וארצות הברית היא שותפה נאמנה בפרויקט ההיסטורי הזה". אדלשטיין אזכר בדבריו גם את נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שאמר בפנייה לטראמפ: "ייחרב ביתך", ואמר: "את הביטוי 'יחרב ביתך' לא תשמע בבית הזה. כאן תשמע את ברכת 'בנה ביתך'. אנו מאחלים לך ולעם האמריקני שתבנו את ביתכם לתלפיות, ותמשיכו להיות מגדלור לעולם החופשי".

טקס קבלת פנים רשמי למייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
עם הגעתו, ניגנה התזמורת את ההמנונים של ארצות הברית וישראל/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
טקס קבלת פנים רשמי למייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
טקס קבלת פנים רשמי למייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
קבלת פנים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018. אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות, מערכת וואלה! NEWS
קבלת פנים, ראש הממשלה, בנימין נתניהו וסגן נשיא ארה"ב מייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי, ידיעות אחרונות

14:03 החלה ישיבת המליאה החגיגית בכנסת לרגל ביקורו של פנס.

13:30 חברי הרשימה המשותפת הודיעו כי ישתתפו בישיבת המליאה ויצאו במחאה במהלך הנאום של פנס.

12:56 יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר בישיבת הסיעה כי "אנחנו מברכים את סגן הנשיא מייק פנס בבואו לישראל ולכנסת ישראל. עליו לדעת שלא רק הממשלה מברכת על ידידותו ושמחה על בואו לישראל, אלא גם האופוזיציה. סגן הנשיא פנס הוא אחד מידידיה הגדולים של ישראל בעולם, לוחם ותיק ב-BDS, ואדם שמחויבותו לשלומה וביטחונה של ישראל ראויים לתודתנו ולהערכתנו".

12:52 יו"ר המחנה הציוני אבי גבאי בירך על הגעתו של פנס לישראל בישיבת וסיעה ואמר "הוא ידיד אמיתי בלי קשר לממשלה כזו או אחרת. בעוד יממה הוא לא יהיה כאן אבל אנחנו נשארים, והביקור הזה לא משנה את העובדה שצריך לפתור את הבעיה הזו ולא לגלגל אותה לילדים שלנו. דווקא כשהממשל האמריקני לצדנו אנחנו צריכים להוביל שינוי".

11:35 חברי סיעת הרשימה המשותפת הודיעו כי יתכנסו בצהריים כדי להכריע כיצד לנהוג בזמן נאום סגן הנשיא. בסיעה מתלבטים עדיין אם להחרים את כל ישיבת המליאה המיוחדת או לצאת בהפגנתיות אחרי נאומו של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין. בכל מקרה, סדרני הכנסת קיבלו הנחיה להוציא כל מי שמפריע במהלך הישיבה, מבלי להמתין לשתי אזהרות.

11:12 קארן פנס ושרה נתניהו נפגשות עם מטפלים באמצעות אמנויות מארגון י.ה.ת - האיגוד הישראלי לטיפול באמצעות אמנויות. במהלך הפגישה, הציגו אנשי האיגוד את המחקרים החדשים בתחום, שיטות טיפול ייחודיות שפיתחנו בישראל, וכן, את האתגרים שיש עם הסדרת המקצוע בישראל.

"ידידי סגן הנשיא, ברוך הבא לירושלים - בירת ישראל"

"כבוד גדול להיות בישראל עם ראש הממשלה נתניהו"

טקס קבלת פנים רשמי למייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
טקס קבלת פנים רשמי למייק פנס, משרד ראש הממשלה, ירושלים, 22 בינואר 2018/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ
הגברת קארן פנס והגברת שרה נתניהו במפגש עם מטפלים באמצעות אמנויות, ירושלים, 22 בינואר 2018. שלומי גבאי
שרה נתניהו וקארן פנס/שלומי גבאי

11:02 פנס אמר בהצהרה משותפת שלו ושל נתניהו כי "זו פריבילגיה גדולה עבורי להיות כאן". לדבריו, "יש לשתי המדינות אתגרים משותפים ואני מצפה לשוחח איתך על האפשרויות לתהליך השלום. טראמפ משוכנע שבאמצעות ההכרה בירושלים אנו יוצרים הזדמנות לישראל ולפלסטינים. אני מלא תקווה שאנחנו בדרך לעידן חדש של דיונים חדשים להשגת היעדים. תודה על מנהיגותך ועל האירוח, לכבוד הוא לי".

11:01 נתניהו קיבל את סגן הנשיא ואמר: "אדוני סגן הנשיא, הייתה לי הזכות במשך השנים לעמוד כאן ולקבל את פניהם של מאות מנהיגים ולקבל את פניהם בבירת ישראל, ירושלים.
זאת הפעם הראשונה שאני כאן ובה שנינו יכולים לומר את שלוש המילים הללו - בירת ישראל, ירושלים. אני רוצה להודות לנשיא טראמפ ולך על ההצהרה ההיסטורית הזאת שאני יודע שתמכת בה ודגלת בה. אני מצפה לדון איתך, כפי שהתחלנו, כיצד להמשיך ולחזק את הברית המופלאה בינינו. היא מעולם לא הייתה חזקה יותר, וכיצד לקדם את השלום והביטחון באזורנו, שהוא יעדנו המשותף. אני מקבל את פניך, ידיד יקר, בירושלים. ברוך הבא".

10:10 החל טקס קבלת הפנים לפנס בנוכחותו ובנוכחות ראש הממשלה. לרגל הגעתו, ניגנה התזמורת את המנון ארצות הברית ולאחריו את המנון מדינת ישראל.

מייק פנס נוחת בנתב"ג 21 בינואר 2018. ראובן קסטרו
פנס בטקס קבלת הפנים עם נחיתתו, אמש/ראובן קסטרו
מפת חסימות כבישים ביקור פנס 22 בינואר 2018. עיבוד תמונה
מפת חסימות כבישים ביקור פנס 22 בינואר 2018/עיבוד תמונה

9:36 נתניהו הגיע באופן חריג לבדוק בעצמו את ההכנות של משמר הכבוד במשרד ראש הממשלה לקראת תחילת לוח הזמנים של פנס.

9:05 דובר משרד החוץ עמנואל נחשון אמר כי מדובר ב"ביקור היסטורי בעל חשיבות גדולה". "ידיד גדול של ישראל מגיע אלינו ואנחנו מצפים בכליון עיניים לשמוע מה שיש לו לומר על הקשרים ההדוקים", אמר לוואלה! NEWS.

נחשון התייחס גם לפגישה המתוכננת של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן עם שר החוץ של אירופה, שם הוא צפוי להדגיש את תהליך השלום ולדרוש הכרה בפלסטין, ואמר: "מוטב לאבו מאזן שיבין שהדרך היחידה לקדם מדינה פלסטינית היא באמצעות משא ומתן ישיר עם ישראל וכל ניסיון לחזר אחרי מדינות אירופה לא יקדם אותנו במאום מבחינה מדינית. הפלסטינים התייאשו מכל מה שלא נוח להם ומה שלא תואם את החזון שלהם, והחזון שלהם נראה יותר כמו רצון למחוק את מדינת ישראל מאשר להגיע לשלום".

מייק פנס נוחת בישראל, נתב"ג, 21 בינואר 2018. ראובן קסטרו
פנקס ורעייתו קארן יורדים מהמטוס אמש/ראובן קסטרו
המשטרה מאבטחת את השיירה של מייק פנס בדרך מנתב"ג לירושלים, 21 בינואר 2018. חטיבת דובר המשטרה
השיירה המשטרתית מאבטחת את דרכו של פנס לירושלים, אמש/חטיבת דובר המשטרה
השיירה של מייק פנס בדרך מנתב"ג לירושלים, 21 בינואר 2018. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
השיירה של פנס בדרכה לירושלים, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אתמול נחת פנס בישראל לביקור של יומיים, הראשון מאז כניסתו לתפקיד. הוא התקבל בשעות הערב נמל התעופה בן גוריון על ידי שר התיירות יריב לוין שבירך אותו עם נחיתתו. ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את פנס, במהלך נאומו בכנס של משרד החוץ כינה את סגן הנשיא "ידיד אמת של ישראל". נתניהו ציין כי ידון עם פנס בנושאי שלום וביטחון באזור ואף שיגר מסר לאבו מאזן: "אין תחליף להנהגה אמריקנית בהובלת התהליך. מי שאינו מוכן לדון עם האמריקנים בתהליך השלום, אינו רוצה בשלום".

בניגוד לביקורים רשמיים של בכירים בממשל האמריקני בשנים האחרונות, פנס כלל לא יבקר ברשות הפלסטינית, שהודיעה כי היא מחרימה את ביקורו על רקע סערת ירושלים והחלטת ארצות הברית לקצץ בתקציב אונר"א. עם הגעתו של פנס, החלו להתכנס צעדות והפגנות בהשתתפות מאות בני אדם בבית לחם. שם, שרפו את תמונתו וגינו אותו.

ח"כ אורן חזן בירך את פנס והביע תקווה שהפעם "לא יפריעו לנו בסלפי"

פנס ימריא מישראל ביום שלישי אחר הצהריים, וגם ראש הממשלה צפוי להמריא באותו ערב לוועידה הכלכלית בדאבוס למשך שלושה ימים, שם הוא עשוי להיפגש עם הנשיא טראמפ. בוועידה, שבה נתניהו נוהג להשתתף מדי שנה, צפויים להשתתף, בין היתר, גם מלך ירדן עבדאללה, נשיא צרפת עמנואל מקרון, ראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי ומנהיגים עולמיים נוספים.

פלסטינים מפגינים בבית לחם נחת סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס שנחת בישראל, ינואר 2018. רויטרס
הפגנות בבית לחם, אמש/רויטרס
פלסטינים מפגינים בבית לחם נחת סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס שנחת בישראל, ינואר 2018. רויטרס
זעם בעקבות ההחלטה על ירושלים ועל הקיצוץ בתקציב אונר"א. הפגנות בבית לחם, אמש/רויטרס
פלסטינים מפגינים בבית לחם נחת סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס שנחת בישראל, ינואר 2018. רויטרס
לראשונה, לא יבקר ברשות הפלסטינית. הפגנות בבית לחם, אמש/רויטרס
פלסטינים מפגינים בבית לחם נחת סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס שנחת בישראל, ינואר 2018. רויטרס
הפגנות בבית לחם, אמש/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully