וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו לשרי הליכוד: "להרגיע את דרעי וליברמן ממלחמות מיותרות"

יהדות התורה פרסמה הודעה נגד שר הביטחון בשל דבריו נגד חוק המרכולים והביקור שערך בשבת באשדוד, לאחר דברי דרעי אמש. במפלגה קראו לראש הממשלה "לקרוא לסדר" את ליברמן: "מסית נגד הציבור הדתי והחרדי"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יוסי אלטר

המאבק על השבת | מי נגד מי:

נתניהו: "להרגיע את דרעי וליברמן ממלחמות מיותרות".
יהדות התורה: "ליברמן מעמיק השסע והקרע הציבורי תוך פגיעה פומבית בקדושת השבת".
דרעי: "ליברמן דרס את השבת ברגל קשה. זו חציית כל קו".
ליברמן: "מי שמנסה להפיל את ממשלת ימין זה המפלגות החרדיות, שרוב בוחריהן לא משלמים מסים ולא משרתים בצבא".

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) לשרי הליכוד כי "צריך להרגיע" את השרים אריה דרעי ואביגדור ליברמן "ממלחמות מיותרות", בשל התבטאויותיהם בוויכוח סביב חוק המרכולים ופתיחת עסקים בשבת.

בישיבת ראשי הקואליציה אמר נתניהו כי "זה הזמן להרגיע, לצנן את הטמפרטורה. העם והמדינה זקוקים לזה. אשוחח בנפרד עם שר הביטחון ועם שר הפנים. אם רוצים שהממשלה הזאת תמשיך לעשות דברים גדולים למען הציבור בישראל, צריך להנמיך את הלהבות ולהמשיך לעבוד יחד".

השר אופיר אקוניס אמר בפתח ישיבת הממשלה כי "אני עמדתי פה במקום הזה, ואמרתי שחייבים לשמר את הסטטוס קוו כדי שהמדינה לא תיקרע מבחינה חברתית. כפי שחוק המרכולים קורע קרע מיותר בעם ישראל". לדבריו, "אשדוד היא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל, כל אחד עושה את הפוליטיקה שלו, ואת הסיבוב שלו על השבת, וצריך שלא להביא לקרע מיותר"

לקריאה נוספת:
"מאבק על החופש": אלפים הפגינו באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת
ליברמן: "הנחיתי לא לשתף באירועים את הרב הראשי שתקף גיוס נשים"
גפני משיב אש: "הפכנו לרוסיה; שהעיתונאים יחפשו את החברים שלהם"

שר הביטחון אביגדור ליברמן באשדוד עקב התנגדותו לחוק המרכולים. ללא קרדיט, מערכת וואלה! NEWS
התנגדו לחוק מתוך הקואליציה. ליברמן וחברי ישראל ביתנו באשדוד, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, ללא קרדיט

הבוקר הצטרפה מפלגת יהדות התורה למתקפתו של דרעי נגד שר הביטחון ופרסמה הודעה רשמית מטעמה בשלושת הביטאונים המייצגים אותה. בהודעה קראה המפלגה לנתניהו לקרוא לסדר את יו"ר ישראל ביתנו "באופן מידי", בשל "העמקת השסע והקרע הציבורי תוך פגיעה פומבית בקדושת השבת".

המפלגות החרדיות זועמות על כך שליברמן כינס מסיבת עיתונאים באשדוד בשיאה של השבת כדי לתקוף את חוק המרכולים שקידמו במטרה להוביל לסגירת עסקים בשבת. ליברמן היה אחד ממתנגדיו של החוק אף שמפלגתו חברה בקואליציה שקידמה אותו.

בהודעה מטעם המפלגה נכתב כי "נפל דבר בישראל, בו שר בכיר בממשלה ובקואליציה בחר במפגיע לקיים מופע התרסה חמור בעיצומו של יום השבת, בליווי נציגי ממשלה נוספים, תוך שימוש ברכבים ועוזרים ממשלתיים וגורם להלהטת הרוחות כנגד ציבורים גדולים במדינה וכנגד קדושת השבת".

הקלטות ח"כ משה גפני. באדיבות כיכר השבת, מערכת וואלה! NEWS
האשימו את ליברמן בשיסוי בין קבוצות באוכלוסיה. גפני/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות כיכר השבת

במפלגה הסבירו כי "מדובר במעשה חמור ותקדימי שנעשה במתכוון תוך הודעה מוקדמת לתקשורת במטרה מוצהרת וברורה להסית ולהכפיש בשקרים ובבדותות נגד כלל הציבור הדתי והחרדי בישראל ולפגוע ביום הקדוש".

ביהדות התורה המשיכו בקו שבו נקטו בתקופה האחרונה לפיו החוק שקידמו לא ישנה דבר. בהודעה נכתב כי "ליברמן בעצמו יודע כי חוק המרכולים נועד לשמירת הסטטוס קוו במשך שנים. אך הוא בוחר בשיסוי וליבוי מתחים מיותרים בין חלקי הציבור, ולפגוע ביום השבת וקדושתו".

המפלגה אף תקפה את שר הביטחון והאשימה כי התנהגותו "מעידה על מצוקה פוליטית קשה, בשל תחרות על קולות השנאה מול יאיר לפיד ובמטרה לגרוף הון פוליטי כתוצאה משיסוי בין קבוצות אוכלוסייה והעמקת הקיטוב בעם".

הפגנה באשדוד על פתיחת עסקים בשבת, אשדוד, 20 בינואר 2018. לירון מולדובן
מפגינים באשדוד נגד סגירת עסקים בשבת, אתמול/לירון מולדובן

השר נפתלי בנט התייחס לסערה ואמר כי "לפלג זה קל לאחד זה יותר קשה". בנט הוסיף כי הוא "קורא לחבריי מהצד החרדי ומהצד החילוני לעצור את מחול השדים, ולראות איך אנחנו חיים ביחד. קל להפגין מול בית כנסת בשבת ולא קשה להצית מלחמות דת מיותרות אנחנו חיים פה ביחד וחייבים למצוא את הדרך לחיות יחד כי אין לנו ארץ אחרת".

השרה סופה לנדבר, חברת מפלגתו של ליברמן, אמרה כי "אני אשדודית, ומתגוררת בעיר, וכרגיל אתמול בילינו. השבת שלנו כמו שהיא של חרדים ושל חילונים. יש מי שמתפלל בשבת ויש מי שמבלה. מיום שעליתי ארצה אני גרה בעיר הזאת, ולכל אחד יש זכות לחיות".

אריה דרעי במליאת הכנסת, ירושלים, 26 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
"אני עם ליברמן גמרתי". דרעי בכנסת/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

אמש תקף יו"ר ש"ס השר אריה דרעי בשיחה עם מקורביו את השר ליברמן. "אני עם אביגדור ליברמן גמרתי", אמר. "ליברמן דרס את השבת ברגל גסה וזו חציית כל קו. אפילו לפיד האב, מגדולי שונאי הדת, לא העז לעשות כך. יש דברים שהם מעבר לכל ידידות אישית". ליברמן ביקר בשבת האחרונה במתחם "ביג פאשן" שבאשדוד, בעקבות מחאת תושבי העיר נגד סגירתם בכפייה של בתי עסק בשבת.

ליברמן התייחס במהלך ביקורו לסערת חוק המרכולים, וטען כי הוא חסר משמעות ויוצר "פילוג בחוסן הלאומי".

לדבריו, "מי שאומר שלחוק המרכולים שאין שום משמעות הוא טועה ומטעה, מה שאנחנו רואים באשדוד זה ההשפעה. עד לאחרונה חיו באשדוד בהרמוניה ועכשיו העיר מפולגת עקב חוק המרכולים. אני מקווה שזה לא יהיה בערים אחרות, הפילוג הזה פוגע בחוסן הלאומי. עשינו כל מה שאפשר, כל המאמצים שלנו לגבי החוק הביאו לשיח ציבורי".

מירי רגב, בישיבת ממשלה, 21 בינואר 2018. Ynet, מערכת וואלה! NEWS
השרים בישיבת הממשלה, היום/מערכת וואלה! NEWS, Ynet

הוא הוסיף כי "אנחנו ימין ואנחנו לא נפיל ממשלת ימין, ומי שמנסה להפיל את ממשלת ימין זה המפלגות החרדיות, שרוב בוחריהן לא משלמים מסים ולא משרתים בצבא".

(עדכון ראשון: 7:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully