וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגריר ישראל בגרמניה: פרשת הצוללות לא יצרה מבוכה

18.1.2018 / 17:00

הפשיטה על בתי חשודים בריגול לטובת איראן, הקשר בין טראמפ ונתניהו והיחסים עם מרקל: ג'רמי יששכרוף בריאיון לאולפן וואלה! TALK

צילום סטילס: ראובן קסטרו, צילום וידאו: בועז ארד עריכת וידאו: נועה לוי

כיצד מגשרים בין טראמפ, נתניהו ומרקל, איך מתמודדים עם מקריהאנטישמיות ועד כמה משפיעות כותרות פרשת הצוללות? שגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף השיב על השאלות באולפן וואלה! TALK, בריאיון שהתרחש זמן קצר לאחר פשיטת כוחות הביטחון בגרמניה על בתי ומשרדי חשודים בריגול לטובת איראן. "הדבר הזה הוא סיפור שהולך ומתגלגל והוא עוד בשלביו הראשונים", סיפר. "זה כמובן ממחיש את החשד לפעילות איראנית בכל רחבי אירופה, יש צורך להכיר בזה ולמנוע את זה. כל הנושא של מניעת טרור הוא חלק משיח שוטף בנינו לבין הגרמנים, שהוא בראש סדרי העדיפויות".

עד כמה עניין הצוללות יוצר מבוכה ביחסים שבין ישראל לגרמניה?

ההיפך הוא הנכון. אחד היעדים הראשונים שלי כשגריר היה ולהגיע לחתימה על ההבנה עם ממשלת גרמניה לגבי אספקה של שלוש צוללות נוספות. זה מהלך אסטרטגי מהמעלה הראשונה של ישראל וצריך לזכור שמדובר באינטרס גרמני מובהק, כך שלא הייתי אומר שזה מצביע על משהו מלבד חיזוק בין שתי המדינות, ומעין התחלה והמשך ליחסים שהולכים ומתפתחים בין הצבא הגרמני לישראלי, כך שאני רואה את זה כחלק משיתוף פעולה שהולך ומתרחב ובהחלט לא ניכר כל סימן של מבוכה בהקשר הזה אלא רק גאווה.

אבל בהסכם שחתמת עליו יש סעיף שחיתות, כלומר אם תתגלה שחיתות, מה יקרה להסכם?

אני לא יכול להיכנס לתנאי ההסכם כי הוא לא פורסם, אבל אני חושב שאפשר להגיד בצורה הגונה שיש כאן הסכם מכובד בין שתי מדינות, על נושא נורא חשוב, ואני שבע רצון מהניסוח והסיכומים שבו, ואני בטוח שנדע לנווט את הסוגיה הזאת היטב בהמשך בין שתי הממשלות, שמעוניינות לקדם את העסקה.

ג'רמי יששכרוף, שגריר ישראל, בברלין ויעקב איילון, 16 בינואר 2018. ראובן קסטרו
שיח שוטף מול הגרמנים. יששכרוף מתראיין/ראובן קסטרו

יששכרוף סיפר כי מאז הגעתו לגרמניה, ראש הממשלה שוחח עם הקנצלרית מרקל כמה פעמים, והודה כי "בכל יחסים קרובים בין מדינות, שמערבים כל כך הרבה נושאים וסוגיות, בהחלט ייתכן שיהיו חילוקי דעות על דברים מסוימים". לדבריו, "כשגריר, כשאני רואה את היחסים בתחום האסטרטגי, הצבאי, תחום אבטחת הסייבר, הכלכלי וכדומה כתמונה יותר רחבה. אני חושב שהמנהיגים רואים את אותה התמונה ויודעים שהאינטרסים של המדינות הרבה יותר קרובים ובסינכרון לעומת הדברים שעליהם אנחנו לא מסכימים, כמו למשל נושא ההתנחלויות".

ההכרזה של טראמפ על ירושלים תפסה גם את הגרמנים בהפתעה?

הם היו מופתעים, הם כמובן לא נקטו בעמדה שהיינו רוצים לראות לגבי עצם ההכרזה. בסוף אני חושב שראש הממשלה צדק מאוד כשאמר שבכל הסדר עם הפלסטינים ירושלים תמשיך להיות בירת ישראל. הייתי רוצה לראות עמדה גרמנית יותר תואמת וקרובה לעמדה שלנו.

יששכרוף התייחס גם להפגנות המקומיות שליוו את ההכרזה ("מדובר בקומץ מצומצם") והבהיר כי לתפיסתו, "הדבר הזה זעזע את המערכת הגרמנית". לדבריו, ברלין היא עיר מאוחדת של דמוקרטיה וטולרנטיות ושורפי הדגלים בעצם שרפו את האמינות של עצמם".

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ג'רמי יששכרוף, שגריר ישראל, בברלין ויעקב איילון, 16 בינואר 2018. ראובן קסטרו
לא מבוכה, רק גאווה. יששכרוף מתראיין/ראובן קסטרו

אחד מילדיכם עשה הרבה כותרות בזמן האחרון, דין יששכרוף, דובר "שוברים שתיקה"

אני מאוד גאה במשפחה שלי, יש לנו שלושה ילדים נהדרים, ואני יודע להפריד היטב בין נושאים פוליטיים כאלה ואחרים לבין התפקיד החשוב ביותר שלי, שהוא להיות אבא ובעל טוב למשפחה שלי וגם להיות שגריר ישראל בגרמניה ולייצג את מדינת ישראל כמיטב יכולתי.

מה יעשה שגריר ישראל בברלין אם דין יששכרוף יגיע לשם כדי לדבר בשם "שוברים שתיקה"?

הוא לא יגיע לברלין מטעם "שוברים שתיקה" אלא בתור הבן שלי ואני אחבק אותו. תשאיר לי את היחסים עם הבן שלי כי יש בינינו הבנות ברורות.

סינק שגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף, מתוך וואלה!TALK. ראובן קסטרו
הסכם מכובד בין שתי המדינות. יששכרוף מתראיין/ראובן קסטרו
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושגריר ישראל בגרמניה ג'רמי יששכרוף ה16 לינואר 2018. ראובן קסטרו
בהחלט ייתכן שיהיו חילוקי דעות. יששכרוף מתראיין/ראובן קסטרו
וואלה TALK הראיון המרכזי עם יעקב אילון ושגריר ישראל בגרמניה - ג'רמי יששכרוף. ה16 לינואר 2018. מערכת וואלה!
מאוד גאה במשפחה שלי. יששכרוף מתראיין/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully