וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סלחנות לא הועילה": מעצרה של עהד תמימי הוארך עד תום ההליכים

17.1.2018 / 17:07

בית הדין הצבאי במחנה עופר האריך את מעצרה של הנערה הפלסטינית, שתועדה תוקפת חייל בנבי סאלח. לדברי השופט, "התבטאויותיה הכילו קריאה לפיגועים, עוצמת האלימות שלה מעידה על מסוכנות ברורה"

עריכה: יאיר דניאל

בית הדין הצבאי במחנה עופר החליט היום (רביעי) להאריך את מעצרה של הנערה עהד תמימי, שתועדה תוקפת חיילים בנבי סאלח, עד תום ההליכים נגדה. לדברי השופט בדיון, "ההגנה ניסתה לשוות להתבטאויותיה של תמימי נופך של מחאה לגיטימית, אולם הללו הכילו גם קריאה לביצוע פיגועים. קריאות אלו אינן משתמעות לשתי פנים".

עוד הוסיף השופט כי "גורמי הביטחון נהגו עם הנאשמת בסלחנות לאורך זמן ממושך. התנהלות זו לא השיגה את מטרתה. עוצמת האלימות שננקטה במעשיה של הנאשמת מקימים עילת מסוכנות ברורה".

עוד בנושא
בין מוחמד א-דורה לתמימי: חיילי צה"ל בעדשת המצלמה
"תקפה והסיתה לפגיעה בכוחות": כתב אישום הוגש נגד עהד תמימי
המ"פ שהותקף הסביר: התקרבתי לבית בנבי סלאח כדי למנוע יידוי אבנים

עהד תמימי מובאת לדיון הארכת מעצר בכלא עפר, 15 בינואר 2018. רויטרס
תמימי בדיון במחנה עופר, השבוע/רויטרס

שר הביטחון אביגדור ליברמן בירך על החלטה "להשאיר את הפורעת עהד תמימי במעצר עד תום ההליכים". לדבריו, "יש צדק בבית הדין הצבאי המסר שלנו ברור - מדינת ישראל לא תאפשר פגיעה בחיילי צה"ל ומי שינסה לפגוע ישלם מחיר כבד".

ביום שני הוגש כתב אישום נגד תמימי בת ה-16, שתועדה תוקפת קצין וחייל לפני כשבועיים. כתב האישום אף כלל חמישה אירועים נוספים שבהם תקפה תמימי אנשי כוחות הביטחון. בכתב האישום צוין כי באירועים אלה זרקה תמימי אבנים לעבר חיילים ושוטרים, איימה עליהם, הפריעה לכוחות למלא את תפקידם, השתתפה בהפרות סדר והסיתה אחרים להשתתף בהן.

מלבד תמימי, הוגש כתב אישום גם נגד אימה נרימאן, בגין מעורבותה בתקיפת הקצין והחייל לפני כשבועיים, ובגין הסתה בפייסבוק לביצוע פיגועים. ביום ראשון הוגש כתב אישום נגד נור תמימי, קרובת משפחתה של עהד, בשל מעורבותה בתקרית.

(עדכון ראשון: 15:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully