וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוף למשבר: הסכמות בין הבית היהודי לליכוד על חוק חזקת גיל הרך

16.1.2018 / 8:14

המאבק בין יו"ר ועדת הכנסת יואב קיש וח"כ שולי מועלם ששיתק את פעילות ועדת השרים לחקיקה הסתיים, לאחר שהושגה פשרה בנוגע לנוסח החוק. על פי ההסכמות, בהצעת החוק שתובא לקריאה ראשונה תופיע ההגדרה 'פעוט' ולא יצויינו גילאים מפורשים

צילום: ערוץ 7, עריכה: יאיר דניאל

(בווידאו: איומים על ח"כ מועלם בעקבות הצעת חוק חזקת הגיל הרך, יולי 2017)

הסתיים המשבר בין הבית היהודי לליכוד, זאת לאחר שיו"ר ועדת הכנסת יואב קיש, ויו"ר סיעת הבית היהודי שולי מועלם הגיעו להסכמות הלילה (שלישי) על הצעת החוק להורדת חזקת גיל הרך. הצעת החוק שגרמה למחלוקת בין השניים תובא ככל הנראה להצבעה בקריאה ראשונה ביום שני הקרוב, ותופיע בו ההגדרה 'פעוט' במקום ציון מפורש של טווח גילאים. כמו כן, הוסכם שהצעת החוק של קיש לא תקודם בקריאה שניה ושלישית ללא הסכמתה של מועלם רפאלי.

אי ההסכמות בין השניים מנעו סבב מינויים של ראשי וועדות בקואליציה ואת התכנסות ועדת השרים לחקיקה בשבועיים האחרונים מה שהקשה על עבודת החקיקה בכנסת. בעקבות סיכום זה, יקודם גם חוק אוניברסיטת אריאל של ח"כ מועלם עליו התעקש בנט בשבועיים האחרונים, בזמן שקיש תקע את הצעת חוק בוועדת הכנסת שבראשה הוא עומד.

עוד בוואלה! NEWS:
שבוע לפיגוע בחוות גלעד: צה"ל מחפש מודיעין - ומחכה לטעות של המחבל
"מאות פקחים גויים": כך הח"כים החרדים נערכים לאכיפת חוק המרכולים
"הרכב הוא מחסן, ההורים דואגים לאוכל": שבוע בלי לחזור הביתה

יואב קיש, הליכוד, במסיבת עיתונאים בנושא חוק הביטוח הסיעודי ממלכתי- צו השעה, 12 בנובמבר 2017. ניב אהרונסון
"שינוי דרמטי במצב החוקי". ח"כ קיש/ניב אהרונסון

"אני נרגש מכך שהגענו להסכמות לקריאה ראשונה של הצעת החוק שלי לצמצום חזקת הגיל הרך", אמר ח"כ קיש. "מאז שנבחרתי לכנסת אני נאבק למען שינוי חוקי הגירושים בישראל, קודם כל ולפני הכל לטובת הילדים. אני מאמין שההסכמה שהגענו אליה לפחות בקריאה ראשונה תוביל בהכרח לשינוי דרמטי במצב החוקי והיומיומי של ההורים הגרושים למען ילדיהם. אין סיפוק רב יותר כנבחר ציבור מלעזור לחלשים ביותר, גם במקרה הזה. אמשיך לפעול למען הילדים בישראל בכל תחום ובכל שלב של שליחותי הציבורית".

ח"כ מועלם הוסיפה כי "הורים הם האפוטרופוסים הטבעיים של ילדיהם וגם בשעה שמחליטים להתגרש חובה עליהם לשים את טובת הילד בראש מעייניהם ואת הצורך שלו והחובה של שניהם בקשר רציף עמו. אל לנו לאפשר שימוש בילדים כקלפי מיקוח ובחייהם שעוברים טלטלה חובה על הוריהם לשמור על יציבות. מתוך הבנה זו אנו פועלים להוציא תחת ידינו חוק המיטיב עם ההורים והילדים. עשינו צעדים גדולים מאד בתהליך החקיקה לקריאה ראשונה וכך נמשיך לפעול".

שולי מועלם בוועדת העבודה, הרווחה והבריאות, דיון בקשיי המחלימים ממחלות קשות, כנסת. ינואר 2017. נועם מושקוביץ
"צעדים גדולים לקראת הקריאה הראשונה". ח"כ מועלם/נועם מושקוביץ

זו אינה הפעם הראשונה שחוק חזקת הגיל הרך מעורר קשיים בקואליציה. החוק המקורי שהגיש ח"כ קיש נועד לבטל לחלוטין את חזקת גיל ההרך בישראל כך שילד עד גיל 6 לא יועבר באופן אוטומטי לחזקת האם ותינתן אפשרות להורות משותפת במקרה של גירושים או פרידה. בגרסה המקורית של קיש תמכה השרה גילה גמליאל אך התנגדו לה אחרים בקואליציה, בהם ח"כ מועלם.

לפני שהצעת החוק אושרה בקריאה טרומית הצליחו חברי הכנסת להגיע להסכמה מחדש על כך שחזקת גיל הרך תחול על תינוקות עד גיל שנתיים, כך שילדים גדולים יותר לא יועברו באופן אוטומטי לאם. ח"כ מועלם סירבה להמשיך לקדם את החוק בנוסח זה בטענה שזה היה הסיכום עם יו"ר הקואליציה הקודם דוד ביטן, והיא דרשה לשנותו לגיל 4 לפני שיועבר בקריאה ראשונה, זאת בזמן שעמדת הגורמים המקצועיים במשרד הרווחה הייתה גיל 3. קיש לא הסכים לכך, והשניים במשך תקופה ארוכה התבצרו בעמדותיהם. לבסוף הוסכם כי בחוק יירשם פעוט במקום גילאים. כמו כן, הוסכם כי הצעת החוק של קיש לא תקודם לקריאה שניה ושלישית ללא הסכמתה של מועלם רפאלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully