וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד חיל הים לשעבר אלוף בדימוס מיכה רם הלך לעולמו בגיל 76

15.1.2018 / 1:43

רם היה מפקד החיל בין השנים 1989 ו-1992, בתקופה שבה עבר החיל לספינות טילים מתקדמות. הוא שירת בחיל הים 32 שנה. "צה"ל מצדיע לאלוף רם על מורשתו, ועל תרומתו רבת השנים לביטחון ישראל"

מיכה רם מפקד חיל הים בשנים 1989-1992. ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
אלוף בדימוס רם, הלך לעולמו בגיל 76/מערכת וואלה! NEWS, ויקיפדיה

אלוף בדימוס מיכאל רם, שהיה מפקד חיל הים בין השנים 1989 ו-1992, הלך לעולמו אתמול (ראשון), בגיל 76. הרמטכ"ל גדי איזנקוט הביע את תנחומיו על מותו של רם, ומדובר צה"ל נמסר כי "איזנקוט, פורום המטכ"ל, מפקדי צה"ל וחייליו בסדיר ובמילואים מרכינים ראש על מותו". רם היה נשוי ואב לשלושה.

הלווייתו של רם תיערך מחר בבית העלמין הצבאי בכפר סבא, בטקס צבאי מלא. "צה"ל מצדיע לאלוף בדימוס מיכאל רם על פועלו, על מורשתו ועל תרומתו רבת השנים לביטחון ישראל", נמסר.

רם נולד בישראל והחל את שירותו הצבאי בשנת 1960 בחיל הים, בו עסק במגוון תפקידים, בהם סגן מפקד ספינת טורפדו, מפקד ספינת הטילים "אילת" ומפקד ספינת הטילים "רשף" במלחמת יום הכיפורים. במהלך המלחמה לחם בציים של סוריה ומצרים. לאחר המלחמה המשיך בשורת תפקידים בחיל, ביניהם סגן מפקד זירת ים סוף וראש מספן מודיעין.

עוד בוואלה! NEWS:
צפו: כלי השיט שיציל את חיל הים ממוקשים ימיים
המתיחות בדרום הצדיקה ביטול ביקור נתניהו בהודו - שירקה בפרצופו בסוגיית ירושלים
אבו מאזן תקף את נשיא ארה"ב בנאום חריג: "טראמפ – ייחרב ביתך"

תפקידו האחרון בצה"ל היה מפקד חיל הים, בתקופה שהתאפיינה בתהליכי התעצמות של החיל עם המעבר לספינות טילים מדגם מתקדם, ובסיכול פעולות טרור מן הים, בכלל זה הפיגוע בחוף ניצנים. בשנת 1993 השתחרר מצה"ל. לאחר שחרורו עבד בחברות לבניית כלי שייט, ופיתח מוצרי טכנולוגיה בתחום האבטחה. במשך כמה שנים שימש יו"ר עמותת בית הספר לקציני ים.

(עדכון ראשון: 22:43, 14.1)

  • עוד באותו נושא:
  • חיל הים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully