וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקרב במרצ מתחמם: תמר זנדברג הודיעה כי תתמודד על ראשות המפלגה

11.1.2018 / 10:00

חברת הכנסת המכהנת מ-2013 הודיעה כי תתמודד מול יושבת הראש הנוכחית זהבה גלאון, ח"כ אילן גילאון וחבר המפלגה אבי דבוש בבחירות לראשות המפלגה בעוד כחודשיים. "הגיעה הזמן לרוח חדשה, אביא את המפלגה לעשרה מנדטים", הצהירה זנדברג

צילום: תנועת מרצ

(בווידאו: יו"ר מרצ זהבה גלאון מודיעה על התפטרותה מהכנסת, אוקטובר 2017)

כשלושה חודשים לאחר שיו"ר מרצ זהבה גלאון הודיעה על פרישתה מהכנסת, חברת מפלגתה ח"כ תמר זנדברג הודיעה הבוקר (חמישי) כי תתמודד בבחירות לראשות המפלגה שיתקיימו ב-22 במרץ. "החלטתי להתמודד כדי להרים את המפלגה ואת השמאל הישראלי מהקומה השפופה שהם נקלעו אליה", אמרה זנדברג המכהנת בכנסת מאז 2013. "הגיע הזמן לומר את הדברים בצורה הכי ברורה: מרצ צריכה התחלה חדשה, צריכה רוח חדשה וצריכה הנהגה חדשה".

ח"כ זנדברג היא המועמדת הרביעית שמודיעה על התמודדות בבחירות לראשות המפלגה. יושבת הראש המכהנת זהבה גלאון, יו"ר הסיעה ח"כ אילן גילאון, וחבר המפלגה אבי דבוש כבר הכריזו על מועמדותם בבחירות לראשות המפלגה, שיתקיימו לראשונה אי פעם בשיטה של פריימריז, ויצביעו בהם כ-18 אלף מתפקדי מרצ ומתפקדים נוספים שיצטרפו למפלגה עד חודש לפני הבחירות.

לקריאה נוספת:
זהבה גלאון הודיעה על התפטרות מהכנסת; תישאר יו"ר מרצ
ברוב של 87%: מרצ אישרה את המעבר לשיטת הפריימריז
מרצ עוברת לפריימריז: מדריך לפוליטיקה של המפלגה הכי קטנה בכנסת

חברת הכנסת תמר זנדברג. אייל יצהר, גלובס, מערכת וואלה! NEWS
"אביא את מרצ לעשרה מנדטים". ח"כ זנדברג/מערכת וואלה! NEWS, אייל יצהר, גלובס

"לאחר שנים רבות, בהן הימין חובט שוב ושוב בשמאל, אנחנו מצויים בצומת של הזדמנויות", אמרה זנדברג עם ההכרזה על מועמדותה. "לאחר שנים ארוכות שבהן הימין הפך את השמאל לשק חבטות, הגיע הזמן שנרים את הראש ונשיב מלחמה שערה, הגיע הזמן להחזיר את ההתלהבות ושמחת החיים למחנה. הגיע הזמן להוביל את מרצ ל- 10 מנדטים והגיע הזמן שניקח חלק בהנהגת המדינה ונשיב אותה למסלול. לא יתכן שהבחירות למפלגת העבודה יהיו אלה שיכריעו מה קורה במרצ. לא יתכן שגבאי יהיה זה שיקבע כמה מנדטים נקבל בבחירות".

זנדברג אף התייחס למועמדים האחרים שיתמודדו מולה במרוץ לראשות המפלגה: "אני מעריכה ואוהבת את זהבה גלאון ואילן גילאון, ומעריצה את מה שהם עשו בשביל מרצ ובשביל מדינת ישראל לאורך השנים הארוכות שלהם במפלגה. אבל הגיע הזמן להמשיך הלאה. מרצ צריכה הנהגה חדשה על מנת שלא נמצא עצמנו שוב מתחננים על חיינו רגע לפני הבחירות".

זהבה גלאון נואמת בועידת מרצ, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
פרשה מהכנסת לטובת הנהגת הפריימריז. זהבה גלאון במהלך ועידת המפלגה בספטמבר/ראובן קסטרו

יושבת הראש המכהנת זהבה גלאון, בירכה את זנדברג על החלטתה להתמודד בבחירות. "הובלתי מהלך של פריימריז בדיוק בשביל לאפשר ליותר אנשים להתמודד על ראשות מרצ", אמרה. "הצלחת השמאל חשובה לכולנו, ואני בטוחה שכפי שהצלחתי להוביל לפתיחת השורות ולרענון השמאל, אנהיג את מרצ להכפלת כוחה ולמספר דו ספרתי של מנדטים בבחירות הבאות". גם ח"כ גילאון הצטרף לברכות: "הצטרפות של עוד מועמדים איכותיים למרוץ היא דבר מבורך המעיד על חשיבותה של מרצ".

יושבת הראש גלאון הודיעה לפני כשלושה חודשים כי החליטה לפרוש מהכנסת כדי להתמקד בהנהגת הפריימריז הפתוחים בתוך המפלגה. את מקומה תפס מזכ"ל המפלגה מוסי רז. גלאון כתבה במכתב לחברי מרצ: "מרצ לא יכולה להתקיים כמועדון סגור שמתעלם מכם – המצביעים והתומכים שלה – וחוסם את האפשרות של כוחות נוספים לקחת חלק במאבק שלנו להזרים דם חדש בשמאל. אני אוהבת את הכנסת, אבל את מרצ אני אוהבת יותר, ואני יודעת שאם מרצ לא תיפתח - מרצ לא תהיה. אני משוכנעת שההתפטרות שלי מהכנסת תאפשר לי כיו"ר מרצ להתרכז בקידום 'פריימריז פתוחים' והפיכת מרצ לבית גדול ומכיל לכל מי שמאמינים בערכים שלנו".

בחודש ספטמבר התקיימה הצבעה על הדחתה של גלאון מתפקיד היו"ר, שבה הצביעו 54.9% נגד גלאון - אך הרף הדרוש לקיום בחירות לראשות המפלגה היה 60%, והיא המשיכה בתפקידה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully