וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רק אל תגידו יוקרה": הצצה ראשונה לדירות בפרויקט פארק בבלי בת"א

בקיץ הקרוב יכנסו הדיירים הראשונים לפרויקט של קבוצת פלאזה-תשובה, שנבנה באחת השכונות היקרות ביותר בעיר. הדירות שעיצבה האדריכלית גל נאור, בתו של יצחק תשובה, הן משב רוח מרענן עם קריצה לניו יורק. היא רק מבקשת שלא לתייג אותן כדירות יוקרה

דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
סלון ופינת ישיבה בדירה מדגם מים/עמית גירון

אחרי 16 שנות מגורים בניו יורק, האדריכלית גל נאור, בתו של איש העסקים יצחק תשובה, חוזרת ארצה - כשעל שולחנה ממתינה רשימה ארוכה של פרויקטים המוכנים לעבודה. הבולט שבהם הוא "פארק בבלי", פרויקט שבונה קבוצת פלאזה-תשובה בשכונת בבלי, דרומית לירקון, על גבול איילון. מדובר בפרויקט ראוותני שעתיד לכלול כ-1,000 יחידות דיור ב-6 מגדלי מגורים ומרכז מסחרי, על שטח של למעלה מ-100 דונם עם פארק וחורש טבעי הנחשב לאחד הגדולים בתל אביב.

בניית המגדל הראשון צפויה להסתיים בחודשים הקרובים. דייריו החדשים (80% מכלל המגדל שנמכר), שיכולים להרשות לעצמכם לרכוש נכס בפרויקט הזה, צפויים לקבל את המפתחות כבר באוגוסט-ספטמבר. נאור, שאחראית על עיצוב הנכסים, הכינה 4 דירות לדוגמה - צעד חסר תקדים בארץ, שכן לרוב יזמים מסתפקים בדירה אחת. אלא שנאור ביקשה לייצר משהו שלא היה קודם - לא רק בכמות אלא גם באיכות.

נאור מסבירה כי הלקוח המקומי אוהב לעשות שינויים שאינם מקובלים בניו יורק. "הישראלים מבקשים להעביר הרבה פעמים את המטבח או חדר הרחצה למקום אחר בדירה החדשה, אך הם לא לוקחים בחשבון שיש סיבה שמערכות המים או המיזוג נמצאות היכן שנמצאות מסיבה מחושבת, וכל תזוזה עשויה להביא איתה למפגעים, תקלות, ריחות לא נעימים, נזילות והוצאות מיותרות. מכאן, כשפורשים יותר אופציות, הכל נעשה פשוט וקל - בלי תזוזות ובלי שיפוצים. בנוסף, אפשר להגיד ששיחררנו את הלקוחות מאחריות מייגעת של בחירת חומרים וצבעים של העוגנים הדומיננטיים בבית וגם זה, כמובן, מקל על כל התהליך".

לקריאה נוספת:
הצצה לבית מעוצב אדריכלית במושבה כנרת שמוערך ב-12 מיליון שקל
חניה לאופנוע ים ובריכה צמודה: בית הנופש שתכנן מעצב ישראלי במיאמי
חדר שינה שמרחף מעל הבריכה: הבית באשדוד שהרים הרבה מאד גבות

דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
סלון בדירה מדגם אש/עמית גירון

הדירות לדוגמה שעיצבה נאור אינן מזכירות שום דבר אחר שנראה בארץ. הן כוללות פריטי מעצבים בינלאומיים שאפשר לראות רק בתערוכות עיצוב נבחרות בעולם. אלה כמובן אינם מגיעים בילט אין עם הדירות - אבל אי אפשר להתעלם מהעובדה שהם מקפיצים ברגע את הלוק הכללי. בנוסף, הדירות שונות זו מזו ומציעות רעיונות מקוריים לחלוקת החלל ולשימושים שונים בחדרי הממ"ד - מחדרי יינות ועד חדרי עבודה.

כל פינה בדירה מטופלת למשעי, כל חפץ הגיע ממדינה אחרת ועוצב על ידי מעצב על אחר - והכל מתפקד בהרמוניה מושלמת. בין הפריטים הבולטים בדירות מככבים האחים הברזילאיים הוברטו ופרננדו קמפנה, שכל מוצר שלהם (מיטה או מראה) עולה הון תועפות. כך למשל, שטיח שהאחים קמפנה עיצבו ב-2011 נמכר במכירה פומבית תמורת 35 אלף דולר על ידי אספן אלמוני.

סיור בדירות לדוגמה של נאור מעלה כי לבתו של תשובה יש לא רק מזל אלא גם טעם טוב ומקצוענות. למרות ואולי בגלל הרקע המשפחתי היא נרתעת מהמילה "יוקרתי" שגורמת לה לחוש אי נוחות, ככל הנראה פועל יוצא מכך שהמילה יוקרה הפכה לשם גנאי בארץ בשנים האחרונות. "הדירות לא באות לשדר יוקרה", היא טוענת, "בואי נקרא לזה לייף סטייל".

עוד באותו נושא

הראל סקעת ועידן רול רכשו פנטהאוז בפארק תל אביב

לכתבה המלאה
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
מטבח ופינת אוכל בדירה מדגם אדמה/עמית גירון
"משך ביצוע של בניין בניו יורק הוא 18 חודשים מרגע שעולים על הקרקע ועד מסירת הדירות. בארץ לעומת זאת, דיברו איתנו על תקופה של 4 שנים. עוד הבדל מהותי הוא שבניו יורק הלקוח מקבל פיניש אחד, ובארץ לא בשלים לקבל דירה בגמר אחד - זאת הסיבה שיצרתי 4 דירות לדוגמה"

נאור (43) בעלת רזומה עשיר באדריכלות ועיצוב פנים. היא סיימה לימודי אדריכלות באוניברסיטת פראט בניו יורק (Pratt Institute), כאשר הפרויקט הגרנדיוזי והמפורסם ביותר שעיצבה היה בדיוק לפני 11 שנים. מדובר במלון פלאזה במנהטן, שהיה בעבר בבעלות מי שהיה אז טייקון נדל"ן וכיום נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ. לימים רכש אביה את המלון והסב אותו לבית דירות יוקרה.

"מלון פלאזה באמת היה אחד הפרויקטים הגדולים שעשינו. חשבנו על כל הניואנסים הקטנים שגורמים למבקרים להרגיש נעים ברמות הגבוהות. חוויית המשתמש עומדת מעל הכל. זה לא מתחיל ונגמר בלובי ובאזורים הציבוריים, אלא ממשיך גם בחדרים הפרטיים, בצורת הפתיחה של חדר הרחצה, למשל, ובפיג'מה שממתינה על המיטה. זאת בדיוק הנוסחה שהשתמשתי גם בפרויקט פארק בבלי", אומרת נאור. "המגדל אמנם מציע לאונג' דיירים, ביזנס לאונג' לעריכת מפגשי עבודה, 2 דירות אירוח במחיר סמלי לדיירים וכמובן בריכות ומכון כושר, אבל כמו בפלאזה - לא סיימנו בזה. ההשקעה בדירות הייתה חשובה לי לא פחות".

אחרי 16 שנים של עבודה בניו יורק, נאור נאלצה להתרגל לנהלים המקומיים בארץ במהלך תכנון פארק בבלי. "משך ביצוע של בניין בניו יורק הוא 18 חודשים מרגע שעולים על הקרקע ועד מסירת הדירות", היא אומרת. "בארץ לעומת זאת, דיברו איתנו על תקופה של 4 שנים. עוד הבדל מהותי הוא שבניו יורק הלקוח מקבל פיניש אחד, ובארץ לא בשלים לקבל דירה בגמר אחד - זאת הסיבה שיצרתי 4 דירות לדוגמה בסגנונות שונים: מים, אדמה, אוויר ואש, המייצגים את 4 יסודות היקום. אלה יסודות שעובדים בכל תחום בחיים ולכן בחרתי ללכת עליהם ולא על סגנונות כמו מודרני, כפרי וכו'. הדירות מעוצבות בחלוקה שונה של החדרים, בעיצוב שונה של החומרים, הצבעים ובסגנון הכללי. בדרך הזאת האפשרות לקלוע לטעמים השונים של הדיירים גדולה יותר.

דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
סלון בדירה מדגם אוויר/עמית גירון

"מעל 90% מהלקוחות שרכשו דירה במגדל החליטו להיכנס לדירות המותג. 30% מהלקוחות רכשו דירות כפולות", מספרת נאור. "רבים מהדיירים עוזבים בתים גדולים בפרברים וזקוקים לפחות חדרי שינה לטובת אזורי אירוח, ולכן זה גם בא לידי ביטוי בתכנון דירות רבות בפרויקט. ההגירה הזאת מתרחשת גם בניו יורק וגם בסין. מכאן שאך טבעי שהעיר תצמח לגובה".

עוד מסבירה נאור שהתכנון והעיצוב בפרויקט החדש נעשה לאחר קבוצות מיקוד ומחקר אחר הצורך של הלקוח הישראלי. "מלבד העובדה שמדובר בקהל מתוחכם ומבין, אנחנו אוהבים לארח ולכן המטבחים בפרויקט פתוחים וגדולים. אנחנו אוהבים גם מרפסות, אז הקפדנו לשים על כך דגש".

נאור מציינת כי הדיירים שבחרו בדירות המותג על פי 4 האלמנטים שעיצבה נאור נהנו ממחירים קבועים, לעומת דיירים שביקשו לערוך שינויים ברמת מעטפת התכנונית ולהם ניתן מחיר פרטני בהתאם לבקשותיהם. מחירים: דירת 3 חדרים בשטח 97 מ"ר עם מרפסת בשטח 7 מ"ר עלתה 4,093,387 שקלים; דירת 4 חדרים בשטח 145 מ"ר עם מרפסת בשטח 16 מ"ר עלתה 5,900,000 שקלים; דירת 5 חדרים בשטח 170 מ"ר עם מרפסת בשטח 16 מ"ר עלתה 8,375,694 שקלים; ודירת 6 חדרים בשטח 222 מ"ר עם מרפסת בשטח 27 מ"ר עלתה 12,643,458 שקלים.

דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
חדר שינה בדירה מדגם אדמה/עמית גירון

מן הראוי לציין כי פארק בבלי מוקם על שכונת גבעת עמל, מה שהוביל לפינוי של 130 משפחות שהתגוררו באזור עוד מקום המדינה והתנגדו נחרצות לפרויקט. הסוגיה הארוכה והמסוקרת של פינוי התושבים מביתם הסתיימה לבסוף בבית המשפט, שקבע לפנות את המשפחות ולהעניק להם פיצוי לפי קריטריונים שונים.

דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
חדר שינה בדירה מדגם מים/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
מטבח בדירה מדגם מים/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
סלון ופינת אוכל משמאל בדירה מדגם מים/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
חדר רחצה בדירה מדגם אש/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
קומה עליונה של דירה מדגם אש. פינת עבודה וספרייה/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
מטבח שחור בדירה מדגם אש/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
מבט מהסלון לעבר הקומה העליונה בדירה מדגם אש/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
חדש שינה בדירה מדגם אוויר/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. עמית גירון,
פינת אוכל ומטבח בדירה מדגם אוויר/עמית גירון
דירה לדוגמה מסוג אדמה בפארק בבלי. יחצ,
חדר רחצה בדירה מדגם אדמה/יחצ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully