וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 יריות והקלטת המצוקה: הפיגוע בחוות גלעד - שלב אחר שלב

10.1.2018 / 11:48

רזיאל שבח נסע לביתו שבשומרון. בכביש 60, דקות אחדות מהבית, נורה צרור יריות - כזה שמאפיין חוליית מחבלים. הוא סוטה שמאלה ופוגע בגדר הביטחון. שם, הוא מצליח להקליט הודעה לחבריו - והכוחות מגיעים. בבית החולים, נקבע מותו

צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: ניר חן

הפיגוע בשומרון | כל העדכונים

- רזיאל שבח, אב לשישה מחוות גלעד נרצח בסמוך לביתו
- שבח נורה למוות ממארב בעת שנהג ברכבו
- כוחות צה"ל הציבו מחסומים באזור ופתחו במצוד אחר היורה או היורים
- הלווייתו תיערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד

השעה הייתה בערך 20:00 בערך כשרזיאל שבח היה מאות מטרים בלבד משער הכניסה לחוות גלעד שבשומרון. אך מכביש 60, שבו נוסע מדי יום, הגיחו לפתע קולות הירי. לפי ההערכות, היה זה צרור של כ-30 יריות - כזה שמאפיין חוליית מחבלים ולא מפגע בודד. עדיין לא ברור אם מדובר היה במארב בצד הדרך או ברכב חולף. עד עתה, נערכות סריקות נרחבות אחרי המחבלים.

שבח, רב, מוהל ואב לשישה בן 35, סוטה שמאלה לנתיב הנגדי ומתנגש בגדר הביטחון הסמוכה. בעשור האחרון הוא מתנדב ככונן מד"א ובקבוצת אנשי הרפואה של השומרון, ובתושייה, בעודו פותח את הדלת ומנסה להימלט מהמכונית, הוא לוקח את הטלפון ומקליט הודעה לחבריו בתפוצות הווטסאפ שנועדות להקפצות לאירועים מהסוג שנקלע אליו בדיוק. "ירו בי, ירו בי. אני ליד חוות גלעד", הוא אומר בקול ברור וחזק על אף שהוא פצוע ירי בפלג גופו העליון.

עוד בוואלה! NEWS:
פיגוע ירי בשומרון: בן 35 נרצח בכביש 60 ליד חוות גלעד; מצוד אחר חשודים
"ירו בי!": הנרצח מהפיגוע הקליט הודעה לחבריו מהצוות הרפואי
בג"ץ: המדינה לא תוכל להחזיק בגופות מחבלים - אלא אם תחוקק חוק

פיגוע ירי חוות גלעד. עיבוד תמונה
פיגוע ירי חוות גלעד/עיבוד תמונה

בזמן הזה, המחבל או המחבלים מספיקים להימלט לכיוון העיר שכם, מצפון-מערב לזירה. כוחות הרפואה ומד"א מגיעים אל רזיאל תוך דקות בודדות ומפנים אותו לבית החולים מאיר בכפר סבא. בדרך לשם, הוא מאבד דופק ונשימה, ועם הגעתם לבית החולים - נקבע מותו. הלווייתו של שבח תיערך היום בשעה 13:00 בחוות גלעד. אלמנתו של רזיאל, יעל, ביקשה מהציבור להגיע.

"החלטנו יחד עם המשפחה לקבור את רזיאל בעלי היקר והאהוב ביישוב חוות גלעד במקום בו פעל. רזיאל ביקש שאם יקרה לו משהו הוא ייקבר בחוות גלעד. אנחנו מכבדים את בקשתו ואנחנו נקבור אותו ביישו שהוא כל כך אהב ופעל בו. אני קוראת ומבקשת מכל עם ישראל להגיע ללוות את רזיאל היקר בחוות גלעד שבשומרון. זו בקשתי".

הרב רזיאל שבח, שנרצח בפיגוע הירי בכביש 60 שבשומרון ליד חוות גלעד, עם משפחתו. באדיבות המשפחה
שבח עם משפחתו/באדיבות המשפחה

בעקבות הרצח יוקם בית הקברות של חוות גלעד, ששבח יהיה ההרוג הראשון שייקבר בו. שבח התגורר עם משפחתו במאחז חוות גלעד, שבסמוך אליו רוסס רכבו, היה מתנדב במחלקת הרפואה של המועצה האזורית שומרון, כונן במד"א ומוהל. העביר שיעורים לילדים בהתנחלות, שבה התגורר בעשור האחרון.

לבני הזוג שבח שישה ילדים: רננה בת העשר היא הבכורה, ובניהו בן שמונת החודשים הוא הצעיר ביותר. ביניהם נמצאים נעמי, מרים, מלכה ועובדיה. בשעות אלו, נמצאת המשפחה בכפר סבא אצל סבם מצד אמם, רפאל קובי. בשיחה עם וואלה! NEWS סיפר: "יעל ורזיאל הכירו בהתנדבות משותפת בארגון קו לחיים. רפאל גדל במשפחה מסורתית בחולון. הם עברו מספר דירות עד שהגיעו לפני כשמונה שנים לחוות גלעד".

לדבריו, אתמול המשפחה הבינה את מצבו של רזיאל רק עם הגעתם לבית החולים. "קיבלתי הודעה שיש פיגוע בחוות גלעד. חשבתי שזו פציעה. הגענו לבית החולים ושם הבנו את המצב. קיבלנו רבע שעה אחרי זה את הבשורה המרה", סיפר. "שעה אחרי שהגענו מבית החולים הגיעו אלינו הילדים, הנכדים. הסבירו לגדולים. הם לא מעכלים עדיין. מנחם אותם שהוא מסתכל עליהם מגן עדן".

כשנשאל לגבי עונש מוות למחבלים אמר, "באופן אישי אני לא בעד עונש מוות למחבלים, מוות זו בחירה שרק אלוהים יכול לתת, העונש של המחבל צריך להיכלל במסגרת החוק. הבת שלי חזקה, לא מדברת על המחבל, שקועה באבל הכבד, ובחיזוק המשפחה".

פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מד"א
זירת פיגוע הירי, אתמול/מד"א

כוחות צבא ומשטרה חנו מוקדם בבוקר משני צדדיו של ציר 60, כמה מאות מטרים מחוות גלעד, המקום שבו נרצח שבח. הרמטכ"ל גדי איזנקוט הגיע הבוקר לזירת הפיגוע ותודרך על ידי המפקדים במקום.

הרמטכ"ל אמר הבוקר כי "העיסוק העיקרי כרגע הוא לאתר את החוליה, לעצור אותה ולמנוע אירועים נוספים וזאת לצד היערכות להמשך הפעילות במרחב יהודה ושומרון גם במהלך הימים הקרובים". כוחות הביטחון עדיין לא לכדו את האחראי למעשה והמצוד אחריהם ממשיך גם בשעות אלו.

תושבי חוות גלעד העלו כבר בסמוך לאחר הפיגוע טענות על התנהלות כוחות הביטחון בגזרה. בין היתר נטען כי למקרה קדם אירוע דומה שאירע בשבוע שעבר, וכי הצבא לא מטיל ליקוי על הכניסות והיציאות משכם, מקום מפלטם של כמה מחבלים.

השר בנט בבית הנרצח רזיאל שבח בפיגוע הירי בחוות גלעד, מנחם את האלמנה יעל 10 בינואר 2018. הלל מאיר/TPS, מערכת וואלה! NEWS
השר בנט בביקור בבית האבלים/מערכת וואלה! NEWS, הלל מאיר/TPS
הרמטכ"ל גדי איזנקוט בזירת הפיגוע ליד חוות גלעד. דובר צה"ל
הרמטכ"ל בזירת הפיגוע, הבוקר/דובר צה"ל
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מאור לביא, TPS, תצפית TPS
כלי רכבו של שבח שנפגע מהירי, אתמול/תצפית TPS, מאור לביא, TPS
פיגוע ירי ליד כביש 60, חוות גלעד, 9 בינואר 2019. מד"א
זירת הפיגוע, אתמול/מד"א
כוחות צה"ל מצוד אחר האחראים לפיגוע בכביש 60 בשומרון שבו נרצח רזיאל שבח. ניב אהרונסון
כוחות צה"ל בזירת הפיגוע, הבוקר/ניב אהרונסון
זירת הפיגוע בחוות גלעד 10 בינואר 2018. -, מערכת וואלה! NEWS
זירת הפיגוע, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, -

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully