וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רוצים לעבור דרומה: חזון קריית המודיעין בנגב מתעכב

11.1.2018 / 7:58

על אף התכנית להעביר אלפי חיילים לקריית המודיעין העתידית בנגב, משרתי הקבע לא ששים לעזוב את המרכז. במערכת הביטחון הציעו להקים מסילת רכבת שתגיע עד למתחם - אך הרעיון נדחה על הסף. כעת נבחנת האפשרות להעביר את המתחם, שבנייתו מתעכבת גם כך, אל צפון באר שבע

היחידה הטכנולוגית של חיל המודיעין, מרץ 2014. דרור עינב
5,000 משרתי קבע מתוכננים לעבור למתחם החדש. אילוסטרציה/דרור עינב

15 אלף חיילים וקצינים של אגף המודיעין בצה"ל (אמ"ן), בהם 5,000 משרתי קבע, אמורים לעבור בתחילת העשור הבא לקריית המודיעין שתקום במתחם לקית-צומת שוקת בנגב - כך לפחות על פי תכנית משרד הביטחון. קריית המודיעין צפויה להשתרע על פני 2,500 דונם, שעליהם יוקמו מבנים בהיקף של כ-340 אלף קילומטרים רבועים בעלות של 5.5 מיליארד שקלים. הרעיון המקורי של אמ"ן, בפיקודו של אלוף הרצי הלוי, הוא שהמשרתים במשמרת יישארו ללון בקרייה החדשה, ובנוסף בני המגזר הבדואי המתגוררים באזור ישולבו במתחם האחזקה והשירותים.

אך התכנית לא מתקדמת לפי לוחות הזמנים, למרות מאמצי משרד הביטחון לפתור את המצב המורכב. בשנים האחרונות בוצעו סקרים בקרב משרתי הקבע של אמ"ן, שמהם עולה כי הם לא מביעים נכונות, בלשון המעטה, להעביר את מקום מגוריהם מאזור המרכז אל הנגב. בעקבות סבב סקרים ועבודות מטה באמ"ן, הועברו בקשות למשרד הביטחון, למשרד האוצר ולמשרד ראש הממשלה לשלב במסגרת המעבר תמריצים כספיים והטבות למשרתי הקבע הוותיקים באמ"ן ולאלו מתוכם המשרתים בתפקידי מפתח.

עוד בוואלה! NEWS:
"ירו בי!": הנרצח מהפיגוע הקליט הודעה לחבריו מהצוות הרפואי
לראשונה: ההרשמה למעונות היום תוקדם ותחל כבר בחודש הבא
אחרי הקרע עם טראמפ: באנון עוזב את אתר הימין הקיצוני ברייטברט

הדמיית המכרז להקמת קריית התקשוב בנגב. דובר צה"ל
מרכז התקשוב בנגב. הדמייה/דובר צה"ל

בצה"ל מעריכים כי סלילת מסילת רכבת שתגיע מאזור המרכז לקריית המודיעין, ותאפשר גישה נוחה ומהירה, יכולה לסייע רבות כדי לרכך את עמדתם של אלפי משרתי קבע, שחלק משמעותי מתוכם מתכנן לחזור בסוף היום לאזור המרכז. רעיון זה נדחה על ידי משרדי הממשלה על הסף, ולא עומד על הפרק בשלב זה. חשוב לציין, כי בסמוך למתחם העתידי נבנה המקטע הדרומי ביותר של כביש 6.

לוואלה! NEWS נודע כי לאחרונה עלה רעיון במערכת הביטחון להעביר את קריית המודיעין מאזור צומת שוקת-לקית לצפון העיר באר שבע, שנחשב לאזור יוקרתי מבחינת נדל"ן. גורמים בכירים בצה"ל מקדמים את הרעיון בין היתר בשל היכולת להתקרב לתשתיות הרכבת. משרד ראש הממשלה ביקש לבחון לעומק את הרעיון כדי להבין את ההשלכות הדמוגרפיות והכלכליות שלו.

גורמים בכירים במערכת הביטחון היו רוצים לראות את פרויקט הענק יוצא לדרך במיקום המקורי, באזור צומת שוקת. הסיבה העיקרית לכך היא העיכוב בלוחות הזמנים במעבר דרומה ובפינוי שטחים באזור המרכז. לדברי אותם גורמים, העיכוב בלוחות הזמנים פוגע גם בהקמת התשתיות עבור אמ"ן, שצפויות להיות מהמתקדמות בעולם, בדגש על המרחב הקיברנטי הכולל איסוף מודיעין, פעולות הגנה והתקפה. הגורמים הדגישו כי לא נראה בשלב זה שיש פתרון האופק, והזמן לא משחק לטובת צה"ל.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

משרד הביטחון וצה"ל: "קו רכבת עד לקריה הוא קריטי"

ממשרד הביטחון ומדובר צה"ל נמסר כי "מערכת הביטחון ממשיכה בהיערכות לפרסום המכרז להקמת קריית המודיעין במתחם לקית-צומת שוקת, והטענות על חילוקי דעות כביכול אינן נכונות. אנו שבים ומדגישים כי קו רכבת עד לקריית המודיעין הוא קריטי להצלחת המהלך, ופועלים מול משרדי הממשלה הרלבנטיים על מנת להגיע לפתרון".

עוד הוסיפו כי "לאחרונה, משרד ראש הממשלה ביקש לבחון אופציה של מעבר אמ"ן ל'מבואה הצפונית' של העיר באר שבע, סמוך לתחנת רכבת עתידית. בהתאם להנחייתו, מתקיימת בימים אלה עבודת מטה אינטנסיבית במטרה להביא בפני ראש הממשלה את המלצת מערכת הביטחון עד סוף חודש ינואר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully