וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל טענות על הטרדה מינית: הניו יורק טיימס ביטל אירוע עם ג'יימס פרנקו

10.1.2018 / 8:00

שורה של חשיפות מצד שחקניות בתעשייה, שהגיעו בעקבות זכייתו של השחקן בגלובוס הזהב, הובילו לביטול אירוע יוקרתי שהתעתד לעסוק בסרטו "חי בסרט". חלק מהמאשימות טוענות כי פרנקו ניסה לפתח מערכות יחסים אינטימיות עם קטינות. פרנקו בתגובה: "אם עשיתי משהו שגוי, אתקן זאת"

ג'יימס פרנקו זוכה בגלובוס הזהב 2018. GettyImages
הולך ומסתבך. ג'יימס פרנקו עם אחיו דייב בטקס גלובוס הזהב השבוע/GettyImages

רק ביום שני האחרון זכה ג'יימס פרנקו בפרס השחקן הטוב ביותר בקומדיה ("חי בסרט") בגלובוס הזהב, וכעת מצטרף שמו לגלריה ההולכת ומתארכת של כוכבים החשודים בהטרדות מיניות. לפנות בוקר (שעון ישראל) הודיע הניו יורק טיימס על ביטול מפגש שבמרכזו שיחה עם פרנקו ואחיו דייב, בעקבות עננה של חשדות שמרחפת מעליו מאז זכייתו בפרס.

השתלשלות האירועים החלה מיד עם זכייתו של פרנקו בטקס גלובוס הזהב. השחקנית אלי שידי ("מועדון ארוחת הבוקר") צייצה בחשבון הטוויטר שלה: "ג'יימס פרנקו בדיוק זכה. בבקשה אל תשאלו אותי אף פעם למה עזבתי את עסקי הקולנוע/טלוויזיה". דקות ספורות לאחר מכן הוסיפה: "אוקיי, חכו. ג'יימס פרנקו וכריסטיאן סלייטר יושבים באותו שולחן". בדבריה רמזה שידי לעברו המפוקפק של סלייטר, הכולל מעצר בעקבות תקיפת חברתו תחת השפעת סמים ואלכוהול ב-1997, ומעצר נוסף ב-2005 בגין תקיפה מינית של אישה ברחובות מנהטן. את סדרת הציוצים שלה סיימה שידי במילים: "למה גבר מנחה את הטקס? למה הרשו לג'יימס פרנקו להיכנס? אמרתי יותר מדי. לילה טוב".

אלי שידי מאשימה את ג'יימס פרנקו בהטרדה מינית. צילום מסך
סדרת הציוצים של אלי שידי בעקבות זכייתו של ג'יימס פרנקו/צילום מסך

זמן קצר לאחר פרסום הציוצים, החליטה שידי למחוק אותם. אולם הסערה שחוללו גרמה לרבים לתהות האם פרנקו הטריד בעבר את שידי. השניים עבדו יחד בהפקת תיאטרון בשם "The Long Shrift" ב-2014. החשיפה של שידי הובילה גם את השחקנית ויולט פיילי לגולל את סיפורה. "סיכת #הגיעהזמן חמודה ג'יימס פרנקו", צייצה פיילי, "זוכר את הפעם שבה דחפת את הראש שלי בתוך מכונית לכיוון הפין החשוף שלך, והפעם האחרת שבה אמרת לחברה שלי לבוא למלון שלך למרות שהיא הייתה בת 17? וכל זה אחרי שכבר נתפסת בסיפור עם בת 17 אחרת?". בציוצים נוספים של פיילי סיפרה השחקנית כי היא מכירה נשים נוספות עם סיפורים על פרנקו, שמתייעצות בימים אלה משפטית על האופן שבו כדאי לחשוף אותם.

התקרית אליה מתייחסת פיילי סוקרה בהרחבה ב-2014, ובמהלכה פרנקו - בן 35 אז - פנה בהודעה פרטית באינסטגרם אל צעירה בריטית בת 17 בשם לוסי קלוד, והציע לשכור חדר מלון עבורם. קלוד, שחשפה את סדרת ההודעות שקיבלה מפרנקו, ניסתה לדחות אותו בעדינות - אך השחקן לא נרתע גם כשחשפה בפניו את גילה הצעיר. פרנקו התנצל לאחר המקרה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

יש להדגיש כי פיילי הבהירה שלא הייתה קטינה במהלך מערכת היחסים עם פרנקו, וכי בשלב מסוים היחסים ביניהם היו בהסכמה משותפת. יחד עם זאת, היא טוענת, ישנם עוד פרטים רבים שעשויים להיחשף בתקופה הקרובה. שחקנית נוספת בשם שרה טית'ר קפלן תקפה אף היא את פרנקו וכתבה: "זוכר שלפני מספר שבועות אמרת לי שאין שום דבר נצלני בצילומי העירום המלא שעשיתי בשביל שני סרטים שלך תמורת תשלום של 100 דולר? הזמן הגיע!".

פרנקו הגיב להאשמות בריאיון לתוכנית הלילה של סטיבן קולבר. "שמעתי שהיו כמה דברים בטוויטר, לא קראתי אותם. שמעתי עליהם. אין לי שום מושג מה עשיתי לאלי שידי. יש לי המון כבוד אליה. היא מחקה את הציוץ שלה, אז אני לא יכול לדבר בשמה. האופן שבו אני חי את חיי הוא כזה שלא אוכל להמשיך ללא פיצוי אם עשיתי משהו שגוי. אני אתקן את זה. אני חייב. אני לא יודע מה עוד לעשות. באמת שאין לי תשובות. אני חושב שהנקודה שלי הוא שאנחנו מקשיבים. אני כאן כדי להקשיב וללמוד ולשנות את הפרספקטיבה במידה והיא שגויה. אני לחלוטין מוכן ורוצה לעשות זאת".

מעבר לחשדות המתרבות, החשיפות הללו עשויות לפגוע מאוד בסיכוייו של פרנקו במירוץ האוסקר הקרוב. ההצבעה למועמדוית לאוסקר נפתחה ביום שישי האחרון, וההד של הפרסומים אודותיו עשוי בהחלט להשפיע על חברי האקדמיה בבואם להכריע את זהות המועמדים של השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully