וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא סוריה: ישראל שיגרה טילים מהאוויר ומהקרקע אל בסיס ליד דמשק

המשטר טוען כי התקיפה באזור אל-קטיפה כללה תקיפה אווירית מלבנון, שיגור מהגולן ותקיפה אווירית מטבריה. עוד נטען כי "המתקפה סוכלה" וכי יהיו "השלכות חמורות". האופוזיציה הסורית: "הותקף מחסן נשק של חיזבאללה". בקבינט קיימו לאחרונה דיונים אינטנסיביים על המצב בצפון

צילום: רוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

צבא סוריה טען הבוקר (שלישי) כי ישראל שיגרה טילים, מהאוויר ומהקרקע, לעבר אתר צבאי בפרברי דמשק וכי מערכות ההגנה האווירית "סיכלו את המתקפה" שעלולה להוביל לדבריו ל"השלכות חמורות". בכלי תקשורת המזוהים עם האופוזיציה דווח כי האתר שהותקף באזור אל-קטיפה אחסן מצבורי נשק של חיזבאללה ושל הצבא.

בצה"ל לא הגיבו לפרסומים, אך לאחרונה דן הקבינט המדיני-ביטחוני באופן אינטנסיבי בהתפתחויות במלחמה בסוריה. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בפתח מפגש עם שגרירי מדינות נאט"ו בישראל כי "אנחנו מתריעים כל הזמן" על הגברת הנוכחות האיראנית בסוריה, ו"מגבים את דברינו במעשים". נתניהו הדגיש כי כיבוש המזרח התיכון על ידי איראן ישפיע על האינטרסים של כולם.

עוד בוואלה! NEWS:
"מתנה לשנה החדשה": נציגי צפון ודרום קוריאה נפגשו לראשונה זה שנתיים
סערת ההקלטות: "שחיתות רקובה"; יאיר נתניהו: "זו לא דרכי"

תקיפת בסיס איראני באזור דמשק, סוריה, 2 בדצמבר, 2017. טוויטר, צילום מסך
אש עולה מאתר שלפי דיווחים שימש בסיס איראני והותקף על ידי ישראל, דצמבר/צילום מסך, טוויטר

לפי טענת צבא סוריה, התקיפה באל-קטיפה אירעה בשלושה חלקים - בשעה 2:40 שיגרו מטוסי חיל האוויר כמה טילים מהמרחב האווירי של לבנון, אך "מערכות ההגנה סיכלו זאת ופגעו באחד המטוסים". בשעה 3:04, נטען, "האויב הישראלי" שיגר שני טילי קרקע-קרקע מרמת הגולן, אך "הם יורטו והופלו".

התקיפה השלישית אירעה בשעה 4:15, ולטענת צבא סוריה מטוסי חיל האוויר "שיגרו ארבעה טילים מטבריה" ואלו יורטו על ידי מערכות ההגנה האווירית. עוד נטען כי נזק נגרם לאחד הבסיסים בשל שברי אחד הטילים.

בניגוד להודעת המשטר, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי סדרת פיצוצים הרעידה את אזור אל-קטיפה במהלך הלילה בעקבות תקיפה אווירית של חיל האוויר נגד מטרות של כוחות המשטר ושל חיזבאללה. לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, הופצצו מצבורי נשק של חיזבאללה ושל האוגדה השלישית בצבא סוריה. עוד דווח כי אש התלקחה במקום וכי נגרם נזק רב, אולם לא ידוע על נפגעים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דגל צבא סוריה מונף באזור בית ג'ן, שלמרגלות החרמון, עם פינוי המורדים, 29 בדצמבר 2017. רויטרס
בישראל מודאגים מהתקרבות אסד לגבול. דגל סוריה בחרמון, בחודש שעבר/רויטרס

על רקע התקרבות כוחות חיזבאללה ואיראן למרחב הגולן, והתגברות הקרבות בין צבא אסד למורדים לא הרחק מהחרמון ומגבול ישראל, התקיימו דיונים אינטנסיביים בצמרת צה"ל ובקבינט הביטחוני על דרכי פעולה ומדרגות תגובה לכל תרחיש - כולל פיתוח מדיניות כללית שתכליתה הרחקת האיראנים וחיזבאללה ממרחב רמת הגולן, טווח של 40 ק"מ.

בימים האחרונים התכנס הקבינט פעמיים כדי לדון על המצב בזירה הלבנונית והסורית. ישיבה אחת התקיימה ביום חמישי וביום ראשון נערכה ישיבת המשך, שנמשכה כשלןש שעות.

בנוסף לכך, ערך בשבוע שעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו סבב שיחות עם מנהיגי העולם, שהחל עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין - שעמו נתניהו מעונין גם להיפגש בקרוב, בצל הנוכחות הרוסית בסוריה - וכן עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראשת ממשלת בריטניה תרזה מיי.

נתניהו הבהיר באותן שיחות כי ישראל ממשיכה במהלך למנוע התבססות איראנית בסוריה. הוא אמר כי הימצאות המליציות השיעיות בסוריה תביא להחרפת המאבק השיעי-סוני בעולם המוסלמי ולהתחזקות ארגוני טרור כמו דאעש ואל-קאעדה - דבר שיביא לחידוש בעיית הפליטים באירופה, לשיטתו - ולכן ישנו אינטרס אירופי במניעת ההתבססות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירי נ"מ בשמי דמשק, דצמבר 2017/מערכת וואלה!, צילום מסך

בחודש שעבר דווח כי חיל האוויר תקף בסיס שמקימה איראן בפאתי דמשק. לפי הדיווח, התקיפה אירעה מהמרחב האווירי של לבנון, ובמהלכה שוגרו טילי אוויר-קרקע אל המתקן באל-כיסווה, שנמצא כ-15 ק"מ מדרום לבירת סוריה. בצה"ל סירבו להגיב לדיווחים, שמגיעים ברקע האיומים של ישראל כי לא תאפשר לאיראן להתבסס מעבר לגבול.

כמה ימים אחר כך דווח כי ישראל שיגרה כמה טילים לעבר עמדה של צבא סוריה בפרברי דמשק. על פי הדיווח, שישה טילים שוגרו אל אזור ג'מראיא שממערב לבירה הסורית, ושלושה מהם יורטו בידי מערכות ההגנה האוויריות של סוריה. ברשת "אל מיאדין" דווח כי יעד התקיפה היה "מרכז מחקר מדעי". בעבר דווח בכלי תקשורת זרים כי ישראל תקפה את המקום ב-2013.

(עדכון ראשון: 8:03)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully