וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברוב של 87%: מרצ אישרה את המעבר לשיטת הפריימריז

8.1.2018 / 1:55

המפלגה הקטנה בכנסת אישרה את שיטת הבחירות הפנימיות בה, כשההכרעה תעבור מצירי הוועדה לידי מתפקדים. גלאון בירכה: "המטרה היא מספר דו ספרתי של מנדטים". גילאון, שהכריז התמודדות: "מרצ בראשותי תייצג את האינטרסים של הרוב"

צילום: תנועת מרצ

ועידת מרצ אישרה אמש (ראשון) ברוב של 87% את שינוי שיטת הבחירות הפנימיות במפלגה ומעבר לשיטת פריימריז לראשות המפלגה ולרשימתה לכנסת. עד היום, הבחירות לראשות מרצ ולחכים ברשימה נערכו בקרב כאלף צירי הוועידה - הגוף הבוחר המצומצם שנבחר על ידי המתפקדים, אך לפי השיטה החדשה, ההכרעה תעבור לידי המתפקדים בשיטת פריימריז, וכל אחד שיצטרף למפלגה עד חודש לפני מועד הבחירות המקדימות יוכל להצביע – ולהתמודד.

בוועידה, שהתקיימה בגני התערוכה, השתתפו כ-750 צירים, שאישרו את ההצעה להחלת פריימריז במפלגה וקבעו כי הבחירות לראשות המפלגה יתקיימו ב-22 במרץ. בהמשך, לקראת הבחירות לכנסת, הפריימריז לרשימה ייערכו בשיטה דומה, כשבכל חמישיה יובטח ייצוג למועמד שלא כיהן כחבר כנסת כדי להבטיח כניסת פרצופים חדשים לרשימה.

יו"ר מרצ הנוכחית, זהבה גלאון, שצפויה להתמודד מול ח"כ אילן גילאון וחבר מרצ אבי דבוש על הנהגת המפלגה, אמרה לאחר ההצבעה כי היא מרגישה סיפוק מכך שמרצ קיבלה החלטה שתאפשר לקבוצות ולשחקנים חדשים להצטרף לשורות השמאל. "הניצחון בהצבעה היום חשוב לי במיוחד, לא רק בגלל שהתפטרתי למענו מחברותי בכנסת, אלא בעיקר כי אני משוכנעת שהיום הזה הוא ציון דרך היסטורי למרצ. המטרה הבאה שלי היא מספר מנדטים דו-ספרתי, והפריימריז יהיו נדבך משמעותי כדי להשיג אותם".

אילן גילאון וזהבה גלאון בועידת מרצ, גני התערוכה, תל אביב, 17 בספטמבר 2017. ראובן קסטרו
גלאון וגילאון/ראובן קסטרו

ההצעה שאושרה הערב שונה מהצעתה המקורית של גלאון, שניסתה במשך חודשים לקדם מהפכה בשיטת הבחירות של המפלגה ולהחיל שיטה של פריימריז פתוחים – שבהן כל אזרח יוכל להירשם ביום הבחירות ולהצביע – תמורת תשלום סמלי. אך בשנה האחרונה גלאון לא הצליחה לגייס את הרוב הדרוש של 60% מצירי הוועידה כדי לאשר את השינוי, לאור התנגדות נחרצת של גילאון ובכירים אחרים במפלגה לשינוי שיטת הבחירות. בשבועות האחרונים החכים האחרים במרצ גיבשו הצעות פשרה שונות ובסופו של דבר ההצעה של מעבר לפריימריז סגורים אפשרה לגשר בין גלאון גילאון ולהביא לוועידה הצעה משותפת שזכתה ברוב גורף.

לפי ההצעה שאושרה, הבחירות לראשות מרצ יתקיימו בעוד כחודשיים וחצי, וכבר הערב נורתה יריית הפתיחה. "מרצ בראשותי תחזור להיות מפלגה גדולה, משמעותית, משפיעה ורלוונטית, שתהיה חלק מהמהפך השלטוני והקמת קואליציה חלופית לממשלת נתניהו", אמר גילאון, יו"ר הסיעה, שהכריז על התמודדות מול גלאון, שמכהנת בראשות מרצ מאז 2012. *מרצ בראשותי תייצג את ה-99%, את האינטרסים של הרוב המוחלט של אזרחי ישראל, של האדם העובד שמקבל מעט שירותים, משלם הרבה מסים, עובד הרבה, מרוויח מעט ולא גומר את החודש", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
תמר זנדברג  בפגישה עם ראשי הסונויות היהודיות בכנסת 27 ביוני 2017. ניב אהרונסון
"השכלנו להתפשר במקום להתבצר". ח"כ זנדברג/ניב אהרונסון

אבי דבוש, חבר הנהלת מרצ ומיוזמי הפריימריז הפתוחים שהודיע גם הוא על התמודדות על ראשות המפלגה אמר כי "אישור הבחירות הפתוחות והקדמת הבחירות לראשות מרצ, הם נצחון הקו שהובלתי בשנה וחצי האחרונות, עם חברים ושותפים רבים. מבחירה של 1,000 אנחנו עוברים לבחירה של עשרות אלפים. מרצ בראשותי תמשיך לגדול ותכוון למאות אלפים שיתמכו במרצ של שמאל אמיתי, מגוון ועממי". במרצ מעריכים כי בשבועות הקרובים, עד לסגירת המפקד, יצטרפו לרשימת המתמודדים על ראשות המפלגה מועמדים נוספים.

ח"כ תמר זנדברג אמרה בוועידה: "אני שמחה שכולנו השכלנו להתפשר במקום להתבצר ועכשיו נוכל להיאבק בימין במקום אחד בשני". ח"כ מיכל רוזין אמרה כי ההחלטה "תוביל את מרצ לעידן חדש בהובלת השמאל הישראלי. ידענו להבין כי המטרה חשובה מאיתנו. ידענו שמחלוקות פנימיות אסור להן לפגוע במטרה לשמה אנו פועלים כל כך הרבה שנים".

(עדכון ראשון: 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully