וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמרת הצרפתייה פראנס גל הלכה לעולמה

7.1.2018 / 13:17

אלילת הפופ הפריזאית, שזכתה באירוויזיון עם "Poupee de cire, poupée de son" ואחראית גם להמנון הנצחי "Ella elle l'a", מתה בגיל 70 לאחר מלחמה ארוכה בסרטן

פראנס גאל. AP
יהי זכרה ברוך. פראנס גל (צילום: AP)/AP

אבל בעולם המוזיקה הצרפתי: הזמרת פראנס גל הלכה היום לעולמה, והיא בת 70. נציגתה של המוזיקאית פרסמה הודעה: "קיווינו לעולם לא לומר את המילים הללו, אבל פראנס גל הצטרפה לגן עדן, לאחר מלחמה של שנתיים בסרטן". לפי פרסומים בתקשורת הצרפתית, הזמרת המנוחה היתה מאושפזת מאז אמצע דצמבר בבית החולים האמריקאי שליד פריז בעקבות סיבוכים של המחלה.

פראנס גל, שנולדה בשם איזבל גל למשפחת מוזיקאים פריזאית, היתה ידועה בעיקר הודעות לשיריה "Poupee de cire, poupée de son" איתו זכתה באירוויזיון מטעם לוקסמבורג בשנת 1965, כשהיתה בת 18, וכן ""Ella elle l'a, להיט אייטיזי נצחי שעד היום מתנגן בתחנות הרדיו בכל העולם וגם בישראל.

את "Poupee de cire, poupée de son" כתב סרז' גינסבורג, עמו הרבתה לעבוד, ובמסגרת שיתוף הפעולה עמו הפכה לאחד האייקונים הגדולים של מוזיקת הפופ הצרפתית בשנות השישים, סגנון שנודע בשם "ye-ye". השניים עוררו סערה עם שירם "Les sucettes" מאמצע שנות השישים, כיוון שהיו בו אזכורים מפורשים למדי למין אוראלי.

את "Ella elle l'a" כתב מישל ברז'ה, לו נישאה ב-1976. המלחין מת בטרם עת, ב-1992, כשהוא בן 44. לשניים נולדו שני ילדים - בן בשם רפאל ובת שחלתה ומתה בגיל צעיר.

פראנס גאל. GettyImages
פראנס גל בצעירותה (צילום: אימג'בנק - Gettyimages)/GettyImages

גאל ניהלה בעבר מערכת יחסים עם קלוד פרנסואה, אחד הכוכבים הצרפתיים הגדולים אי פעם, שכתב על בסיס הרומן העגום ביניהם את השיר "Comme D'habitude", שנחשב הלהיט הצרפתי הגדול אי פעם ומוכר בעולם הודות לגרסה האמריקאית שלו, "My Way" של פרנק סינטרה. ההופעות הציבוריות האחרונות של גאל היו במסגרת המופע "Resiste" בו ביצעה מן השירים שלה ושל מישל ברז'ה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
פראנס גאל. AP
הזכייה באירוויזיון (צילום: אימג'בנק - Gettyimages)/AP
פראנס גאל. GettyImages
פראנס גל עם סרז' גינסבורג (צילום: אימג'בנק - Gettyimages)/GettyImages

ההמנון הנצחי של פראנס גל

הגרסה העברית ללהיט הגדול הראשון של פראנס גל

  • עוד באותו נושא:
  • פראנס גל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully