וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוהנת מלאכת היד, בתיה עוזיאל, הלכה לעולמה בגיל 84

6.1.2018 / 17:05

האמנית שטבעה את הביטוי האלמותי "הכינותי מראש", נפטרה היום בבית החולים איכילוב בעקבות מחלה קשה. עוזיאל זכורה בזכות תוכניתה האייקונית בשנות השבעים, וכאמנית שעבודותיה הוצגו בתערוכות בארץ ובעולם

בתיה עוזיאל מקשטים את הסוכה. בן קלמר
סמל למלאכת יד. בתיה עוזיאל/בן קלמר

בתיה עוזיאל, כוהנת מלאכת היד ומי שהפכה לדמות אייקונית בתרבות הישראלית, הלכה הערב (שבת) לעולמה בגיל 84 בעקבות מחלה קשה בבית החולים איכילוב בתל אביב. עוזיאל, מורה למלאכת יד ואמנית, הפכה את מטבע הלשון "הכינותי מראש" (שהתייחס לעובדה שהופעותיה הטלוויזיוניות כללו דגמים שהכינה מבעוד מועד) לסמל בלשון העברית ולביטוי שגור בהתייחס להכנה מוקדמת למשימה.

עוזיאל, שנמשכה לעבודות רקמה וסריגה כבר מגיל צעיר, הדריכה במלאכת יד את מדריכי הגדנ"ע במהלך שירותה הצבאי, ולאחר שחרור הייתה למורה למלאכה בבתי ספר. בשנות ה-60 התפרסמה בזכות פינה שבועית שהגישה בנושא מלאכת יד בתוכנית הרדיו של רבקה מיכאלי. בשנות השבעים המאוחרות הגישה בטלוויזיה הלימודית את "מלאכת יד עם בתיה עוזיאל".

עבודותיה של עוזיאל הוצגו לאורך השנים בתערוכות שונות בארץ ובעולם. הן התאפיינו בשימוש בחומרים שונים ובמחזור של שאריות ופסולת. בתחילת שנות האלפיים השתתפה בתוכנית "סבתא בתיה" ביחד עם נכדה ליאל, ששודרה בערוץ "הופ!".

עוזיאל הייתה נשואה לבנקאי שמואל עוזיאל עד שנפטר בשנת 2008. בתם של השניים נפטרה במפתיע בגיל 24.

קטע מתוכניתה של בתיה עוזיאל בטלוויזיה החינוכית לחג פורים בו היא מלמדת להכין תחפושת של פרפר. באדיבות הטלוויזיה החינוכית,
עוזיאל/באדיבות הטלוויזיה החינוכית

מנכ"לית הטלוויזיה החינוכית ד"ר אורנה שמחון מסרה: "בתיה עוזיאל היא מנכסי צאן הברזל של התרבות הישראלית. משפחת החינוכית כולה אבלה היום על לכתה של חברתנו ומי שבמהלך השנים חינכה וגידלה על המסך דורות של ילדים וילדות. נתנחם ביצירותיה ובמורשתה העשירה אשר באו לידי ביטוי, בין השאר, בתכניות רדיו וטלוויזיה, שילוו גם את הדורות הבאים לעוד שנים רבות. יהי זכרה ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully