וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

את פלא הטבע הזה רואים מהחלל, אבל לא בטוח שלעוד הרבה זמן

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

4.4.2018 / 8:34

היא גדולה מאיטליה ושווייץ גם יחד, מורכבת מיצורים חיים בלבד ונחשבת לאטרקציה שאסור לפספס כשמטיילים באוסטרליה. שונית המחסום הגדולה היא פלא שיצר הטבע, אבל שלל גורמים פוגעים ביופייה ומסכנים את קיומה

ShutterStock

היא המבנה הגדול ביותר בכדור הארץ שנוצר על ידי אורגניזמים, ניתן לצפות בה מהחלל, היא יותר גדולה מאיטליה ושוויץ ביחד והיא מורכבת מ-900 איים ו-2,900 שוניות שונות. אנחנו מדברים כמובן על שונית המחסום הגדולה, שנמצאת קרוב למדינת קווינסלנד שבצפון-מזרח יבשת אוסטרליה.

רק כדי לסבר את אוזניכם עד היא מיוחדת - בשנת 1981 השונית הוכרזה כאתר מורשת עולמית על ידי אונסק"ו. העובדה ששטח גדול כל כך מורכב אך ורק מיצורים חיים היא מדהימה. השונית נחשבת לסמל לאומי ועשויה ממיליארדי אורגניזמים שנקראים פוליפ אלמוגים ומשמשת בית גידול עצום לבעלי חיים רבים. במקום נצפו יותר מ-30 מינים של לווייתנים ודולפינים וכ-125 מינים של כרישים.

בכל שנה מבקרים במקום כשני מיליון תיירים שיוצאים בסירות מקווינסלנד, כדי ליהנות מקרוב מהפלא הטבעי הזה, אלא ששונית זו גם נמצאת בסכנה. האיום הראשוני הוא שינוי האקלים. עליית הטמפרטורה של המים גורמת להלבנת האלמוגים. בנוסף, היא גורמת לנדידת דגים מסוימים, שלא יכולים לחיות בטמפרטורה כזו, ונדידתם גורמת לצמצום אוכלוסיית העופות הניזונים מדגים אלו. כמו כן, דיג יתר פוגע בטורפים של מזיק ימי בשם כוכבן קוצני, אשר פוגע באלמוגים.

זיהום המים על ידי ספינות נפט וזיהום שמגיע מנהרות הזורמים לים פוגע במינים רבים שחיים בשונית, ובכך למעשה נפגעת הסימביוזה בין כל בעלי החיים שחיים בסביבה מדהימה זו. פעילות חוקתית אמורה לעצור את דיג היתר וארגונים רבים מנסים לשמר את התופעה הנדירה הזו שנקראת שונית המחסום הגדולה. שונית המחסום הגדולה היא גן עדן של ממש לחובבי הטבע, פלא שיצר הטבע ואסור לפספס אותו במהלך טיול לאוסטרליה. בזמן שאתם צוללים או משנרקלים בשונית, הקפידו ליהנות מהטבע וגם לשמור עליו.

טיול מאורגן לאוסטרליה

טיולים מאורגנים לחו"ל

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס, וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully