וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוזיקאי אמיר קרטס (להקת "רעש") הלך לעולמו בגיל 53

2.1.2018 / 12:18

המוזיקאי אמיר קרטס, ממייסדי להקת "רעש", הלך הלילה לעולמו לאחר מאבק במחלה והוא בן 53 בלבד. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. חברו ג'וני שועלי: "אמיר הוא החלוץ העיקרי לכל הז'אנר של הנויז בניינטיז בישראל. הוא היה איש אולפן מדהים, כותב ענק ומוזיקאי גדול"

אמיר קרטס. צילום מסך, עמוד הפייסבוק של קרטס ז"ל, צילום מסך
אמיר קרטס/צילום מסך, צילום מסך, עמוד הפייסבוק של קרטס ז"ל

המוזיקאי אמיר קרטס, חבר וממייסדי להקת "רעש", הלך הלילה לעולמו בביתו לאחר מאבק במחלה. בן 53 היה במותו. הוא הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים. הלוויתו של קרטס תתקיים מחר בשעה 13:00 בבית העלמין ירקון.

קרטס הקים את להקת רעש בשנת 1991 יחד עם רע מוכיח, עודד פרח וג'וני שועלי. בשנת 1994 הוציאה הלהקה את אלבום הבכורה שלה, "רעש רק רעש. ק.", ובו קרטס כתב ושר את מרבית השירים. עם זאת, השירים שהתפרסמו היו אלה ששר שועלי, ובראשם "לעיתים", שהפך ללהיט גדול וזכה לקאבר של שלמה ארצי. הלהקה זכתה לביקורות טובות רבות. עם זאת, במכירות הצליחה פחות.

שנה לאחר מכן, קרטס השתתף עם חברי רעש באלבום הסולו הראשון של שועלי, "האלף ואחד". בשנת 1996 יצא האלבום השני של רעש, "תמימות", שגם בו קרטס כתב ושר את רוב השירים. באותה שנה ניגן באלבומה של יעל לוי, "שוך הסערה". בהמשך שנות התשעים קרטס עזב את תל אביב ועבר למושב עזוז, על גבול מצרים. הוא הקים אולפן הקלטות בשם "עזוזה ספייס זלמה" ולימד מוזיקה.

אמיר קרטס. צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של קרטס ז"ל, צילום מסך
אמיר קרטס/צילום מסך, צילום מסך מתוך עמוד הפייסבוק של קרטס ז"ל

בשנת 2000 התפרקה להקת רעש, עוד לפני שיצא אלבומה השלישי, "אני זה לא אתה". כשנתיים לאחר מכן הופיעה הלהקה בחגיגות 13 שנה לחברת התקליטים נענע דיסק. בשנת 2003 הוציא קרטס את אלבום הסולו היחיד שלו, "ים צהוב", שבו כתב את כל המילים, ובהקלטותיו השתתפו שועלי ואסף אמדורסקי.

"אמיר השאיר אחריו מורשת של תרבות", ספד לו ג'וני שועלי בשיחה עם וואלה! תרבות. "הוא מבחינתי החלוץ העיקרי לכל הז'אנר של הנויז בניינטיז בישראל. הוא היה איש אולפן מדהים, כותב ענק ומוזיקאי גדול. יותר מכל - זמר ענק. השירים שלו תמיד נגעו בנקודות הכי עמוקות של רגש הבנאדם, וגם בשכל. איש מאוד חכם, עם ראיית חיים מיוחדת, חיובית וסלחנית. הוא יחסר מאוד לי ולחברים שלי מ'רעש'. הוא היה בעצם עמוד התווך של הלהקה, ואני חייב לו המון המון מהקריירה המוזיקלית שלי, כי הוא היה איתי מהרגע הראשון. אני מאוד עצוב, תנחומים למשפחה".

רע מוכיח אמר לוואלה! תרבות: "ליבי שבור לרסיסים. הוא היה ענק כאמן וכאדם".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully