וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליעד: "מפחיד אותי מאוד שאזדקן בחוסר כבוד"

4.1.2018 / 0:00

כועס על יחס המדינה לאמנים ותיקים, חולם לשחק ב"פאודה", חושב שאקט הסתרת העיניים של יונתן רזאל היה דווקא "אקט של כבוד" וחושף מה קרה בצילומי הקליפ האחרון במינוס 30 מעלות: אליעד הגיע לריאיון באולפן וואלה! NEWS וריגש עם ביצוע מיוחד ללהיט האחרון "זמן"

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: נועה לוי
"אני דווקא ראיתי באקט של יונתן רזאל אקט של כבוד, מהבחינה הפשוטה שהוא אדם דתי. אני חושב שהיה אמיץ מצדו להמשיך ולשיר. זו הדרך שלו להתמודד"

"חצי ממני מאושר וחצי אומלל", כתב אליעד עם יוסי גיספן, בלהיט "לנשום" ששר עם שמעון בוסקילה. בשנת 2017, כך נראה, לאליעד היו יותר סיבות להיות מאושר מאשר אומלל, לפחות במישור המקצועי. הוא כבש את מצעד עשרת השירים המושמעים ביותר ברדיו, לפי אקו"ם, עם שני שירים: "לנשום" ו"תמיד חלמתי". אירחנו את אליעד באולפן וואלה! NEWS לראיון ושיר לקראת הופעתו בהאנגר 11 ב-27 בינואר במסגרת פסטיבל "גולדסטאר סאונדסיסטם 2018", ושאלנו אותו איזה חצי היה דומיננטי יותר בשנה האחרונה – האושר או האומללות.

"אצלנו האמנים זה בדרך כלל חצי חצי", ענה אליעד, "כי אנחנו מאוד מאושרים מצד אחד לראות קהל ששר את המוזיקה שאנחנו כותבים, שאנשים עוצרים אותנו ברחוב. אבל מצד שני יש את החלק הפחות כיפי, זה שבעצם אתה לא מספיק ליהנות מזה. אני גם שר ב'תמיד חלמתי' על זה שאתה בדרך שוכח ליהנות. לא תמיד יוצא לי לעשות ברייק ולהגיד וואו, איזה כיף, איזה הישגים ואיזה דברים טובים, ברוך השם. כל הזמן אתה בלופ של עבודה ועבודה. כתבתי את השירים האלה גם כדי להזכיר לעצמי לעצור מדי פעם".

השבוע לפני 20 שנה בדיוק שודר הפרק הראשון של "שמש". מאז אמנם הגחת בסדרה "נויורק", אבל החלטת להתמקד במוזיקה. יש סיכוי שתחזור לשחק?

"כן, אני מאוד אוהב לשחק. פשוט בשנים האחרונות לא נגעתי בזה כי רציתי מאוד להתרכז במוזיקה. גם ככה קשה לי למתג את עצמי מחדש כמוזיקאי, כי בתודעה של הרבה אנשים במדינה אני שחקן. והיה חשוב לי לפחות בשנים הראשונות לפחות בקריירה להגיד – חבר'ה, אני עושה מוזיקה. ובהמשך, אחרי שאני בעזרת השם אבסס את עצמי כזמר ויוצר ומוזיקאי, אז בכיף אני אשמח לעשות תפקיד מעניין. במקרה עם הלוק שלי אני יודע לאיזה תפקידים אני מתאים. משהו מלחמתי".

מה למשל? היית רוצה להשתתף בעונה השלישית של "פאודה"?

"וואו, הלוואי! חולה על הסדרה הזאת!"

אליעד נחום באולפן וואלה, 26.12.2017. ראובן קסטרו
"אני שוכח ליהנות בדרך". אליעד/ראובן קסטרו

הצהרת בעבר שאתה מתקרב לדת. מה דעתך על פרשת יונתן רזאל, שהדביק סלוטייפ שחור על עיניו כדי לא לראות נשים רוקדות בקהל, ועורר סערה.

"לגבי ה'מתקרב לדת' - אני לא עובד בשבת. אני לומד גמרא. אני מאוד אוהב את היהדות וחושב שאפשר ללמוד ממנה דברים נפלאים. ובכלל, אסור לזלזל בניסיון בן אלפי שנים של אנשים שחוו על בשרם כל כך הרבה דברים. אני חושב שאנשים צריכים לקרוא, ללמוד, ושכל אחד ייקח את מה שהוא מוצא לנכון".

"לגבי יונתן רזאל – אני מאוד אוהב אותו. אני חושב שהוא יוצר ענק. יש כאלה שראו בזה אקט של כבוד, ויש כאלה שראו בזה אקט של חוסר כבוד. אני דווקא ראיתי בזה אקט של כבוד, מהבחינה הפשוטה שהוא אדם דתי. אני לא חושב שהוא יודע כל כך איך להתמודד עם הסיטואציה. ואני חושב שזה היה אמיץ מצדו להמשיך וכן לשיר, וכן להמשיך להופיע, מאשר לעצור את המופע. הרי אם הוא היה עוצר את המופע זה היה הרבה יותר גרוע. אבל הוא המשיך את ההופעה. זו הדרך שלו להתמודד. מהיכרות שלי עם הציבור הדתי שרזאל פונה אליו – אחד החברים הכי טובים שלי הוא דתי שחזר בתשובה – הרוב לא רואים בזה כאקט של חוסר כבוד, לפחות מי שאני שאלתי. אז צריך לכבד את זה. איש באמונתו יחיה".

עוד באותו נושא

אמיר דדון: "היו לי ימים לא קלים לפני הופעות, הייתי בחרדות וטירוף"

לכתבה המלאה
אליעד נחום באולפן וואלה, 26.12.2017. ראובן קסטרו
"בצילומי הקליפ שלי באוקראינה, במינוס 30 מעלות, שחקנית שכבה 10 דקות על השלג, ופתאום התחילה להכחיל! הוזמן אמבולנס ונהיה בלאגן". אליעד/ראובן קסטרו
"אמנים מתבגרים בחוסר כבוד. מפחיד אותי מאוד שזה יקרה לי. קצת אחרי שהופעתי עם גבי שושן הוא שם קץ לחייו. זה ממש עצוב. אנחנו צריכים להתבייש בעצמנו שאנחנו לא נותנים לאמנים ותיקים הכרה וכבוד"

בהופעתו בפסטיבל "גולדסטאר סאונדסיסטם" יארח אליעד את שלומי שבת, שיחד איתו כתב והלחין בשנה שעברה את השיר "רוצה לחיות". הקשר ביניהם החל בסיטואציה מפתיעה – כשנפגשו במקרה במטוס, בעוד אליעד היה בדרכו לשירותים. "במסדרון של המטוס, בדרך לשירותים, פתאום פנה אלי גבר עם כובע מצחייה, שבהתחלה לא זיהיתי מיהו", אומר אליעד, "הוא שאל אותי (מחקה את קולו של שלומי שבת – ש.ב.) 'תגיד, אתה כותב שירים גם למבוגרים?'. ואז אמרתי לו 'וואי, כן'. ראיתי שזה שלומי שבת. זה לא מובן לי מאליו שהוא מגיע להתארח, ובכלל, יש לי דואט עם ריטה, עם שמעון בוסקילה".

מה גורם ל"ילד משמש" להימשך למבוגרים?

"אני נשמה זקנה בגוף של אדם צעיר. אני מאוד מתחבר לאמנים ותיקים. לדוגמא אני ושמעון בוסקילה חברים מאוד טובים, ברמה של לשבת ביחד ולדבר בטלפון ולא רק ברמה של העבודה. אני מרגיש שאני לומד מהם. ובמלוא הצניעות אני גם אומר שגם הם לומדים ממני, כי הם שואלים אותי מה חדש, מה עדכני, מה מגניב? ונגיד, בשיר שעשינו 'לנשום', אז הביט וההפקה נורא 2017, וזה עדיין נשאר שמעון. אני גאה באמנים הוותיקים האלה, כי הם כל הזמן מחפשים, ולא מסתפקים ברפרטואר המפואר שלהם".

אליעד נחום באולפן וואלה, 26.12.2017. ראובן קסטרו
"קשה לי למתג את עצמי מחדש כמוזיקאי, כי בתודעה של הרבה אנשים במדינה אני שחקן". אליעד/ראובן קסטרו

הרבה אמנים, רבי זכויות ורבי כשרון, מתבגרים בחוסר כבוד. האם אתה חושש להתבגר במקצוע הזה?

"אני מסכים איתך שהרבה אמנים מתבגרים בחוסר כבוד. אני אשקר אם אני אגיד שזה לא מפחיד אותי. זה מפחיד אותי מאוד. יש לי היכרות קרובה עם הנושא. שאלו לפני 3 שנים את גבי שושן בראיון מי מהאמנים הצעירים הוא אוהב. התשובה שלו היתה אליעד. שבועיים לאחר מכן נסעתי להפתיע אותו במופע השקה שהיה לו. וזמן קצר לאחר מכן, הוא... אתה יודע..."

שם קץ לחייו.

"שם קץ... קשה לי לדבר על זה פשוט, זה ממש עצוב לי. בשיחות שהיו לנו, כשהסתכלתי על זה מהצד, זה כן מפחיד באיזשהו מקום. אני חושב שצריך להקים איזושהי קרן או היכל התהילה. כי אני לא חושב שהאמנים האלה, בגיל הזה, רוצים לעבוד כל ערב, ולהופיע. הם רוצים להופיע. אבל אני חושב שהם בעיקר מחפשים הכרה והערכה. ואני חושב שאנחנו צריכים להתבייש בעצמנו, אם אנחנו לא נותנים להם, כי חלק מהאנשים האלה בנו את המדינה, ייסדו את המוזיקה במדינה. בלעדיהם אני לא הייתי יושב כאן ומדבר איתך. בראש ובראשונה צריך לתת כבוד למבוגרים. יש את השיר 'אל תשליכני לעת זקנה'. גם אני ואתה מתישהו נהיה בגיל הזה ואנחנו ממש לא נרצה להיות במקום בשום פנים ואופן".

אליעד נחום באולפן וואלה, 26.12.2017. ראובן קסטרו
"אני נשמה זקנה בגוף של אדם צעיר". אליעד/ראובן קסטרו
"במסדרון המטוס, בדרך לשירותים, פנה אלי גבר עם כובע מצחייה, בהתחלה לא זיהיתי. הוא שאל אותי 'תגיד, אתה כותב שירים גם למבוגרים?'. אמרתי לו 'וואי, כן'. ואז ראיתי שזה שלומי שבת!"

נאחל לך שכשיעשו אייטם בעוד 40 שנה "לא תאמינו איך הילד מ'שמש' נראה עכשיו" שתופיע תמונה מכובדת.

"היחס לאמנים ותיקים כרגע הוא נושא עצוב. ויחד עם זאת, אני חייב לציין שבמצבים שבהם אמן נקלע לצרה כלכלית יש התגייסות בקרב האמנים והרבה פעמים מרימים ערב הוקרה ותומכים. אבל המדינה צריכה לתת מענה יותר טוב בנושא".

אליעד ביצע באולפן וואלה! NEWS את להיטו האחרון, "זמן", שכבש למשך מספר שבועות את המקום הראשון במצעד של גלגלצ. הקליפ של השיר צולם באוקראינה במינוס 30 מעלות ולווה בדרמה על הסט, שארעה לאחר שהשחקנית המקומית בקליפ נשכבה לזמן ממושך עם הגב על השלג. "היא שכבה איזה 10 דקות, ופתאום התחילה להכחיל! בא אמבולנס. היה ממש בלאגן. אז לא קינאתי בה. והיא עוד מקומית. אם היא קפאה, אז אני בתור בחור ישראלי שרגיל לחום, ממש היה לי קשה עם זה. אבל הסתדרנו בסוף".

צפו באירוח של אליעד באולפן וואלה! NEWS, בריאיון המצולם ובביצועו ללהיטו "זמן" - בראש הכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully