וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודעה ענקית ב"וושינגטון פוסט": "להחרים את לורד הצבועה"

1.1.2018 / 14:42

המודעה שהופיעה על עמוד שלם בעיתון "וושינגטון פוסט" תקפה את הזמרת לאחר שביטלה את הופעתה בישראל: "בזמן שלורד טוענת שהיא מודאגת ממצב זכויות האדם, באופן צבוע היא בוחרת לקיים הופעות ברוסיה של פוטין למרות תמיכתו במשטר רצח העם של אסד. בואו נחרים את המחרימים"

עריכת וידאו:ניר חן

מודעה ענקית שהופיעה אמש (ראשון) על עמוד שלם בעיתון "וושינגטון פוסט" תוקפת את הזמרת הניו-זילנדית לורד משום שביטלה את הופעתה המתוכננת בישראל. במודעה, שעליה חתום הארגון הפרו-יהודי "העולם הזה: רשת הערכים" והרב שמולי בוטח העומד בראשו, נכתב: "בזמן שלורד טוענת שהיא מודאגת ממצב זכויות האדם, באופן צבוע היא בוחרת לקיים הופעות ברוסיה של פוטין למרות תמיכתו במשטר רצח העם של בשאר אסד. בואו נחרים את המחרימים ונאמר ללורד שאין מקום לשנאת יהודים במאה ה-21"

המודעה, שהופיעה בעמוד 5 של העיתון, מאשימה את הזמרת בצרות-אופקים ואף לא חוסכת ביקורת מארצה, ניו זילנד, באשר להתעלמות ממה שקורה בשאר חלקי העולם. כותרת המודעה היא "לורד וניו זילנד מתעלמות מסוריה בזמן שהן תוקפות את ישראל". כותבי המודעה מוחים בנוסף נגד החלטת ניו זילנד לתמוך בהחלטת האו"ם לקרוא לארה"ב לחזור בה מההכרה בירושלים כבירת ישראל.

מודעה נגד לורד בשל ביטול הופעתה בישראל, הרב שמולי בוטח. צילום מסך
המודעה שהתפרסמה/צילום מסך

לפני כשבוע הודיעה חברת ההפקות נרנג'ה על ביטול הופעתה של הזמרת הניו-זילנדית בת ה-21, שתוכננה להתקיים ב-5 ביוני בגני התערוכה בתל אביב. לורד עצמה הסבירה את החלטתה כך: "קיבלתי מספר בלתי נתפס של מסרים ומכתבים וניהלתי בעקבות כך דיונים רבים עם אנשים שמחזיקים בדעות שונות. אני חושבת שההחלטה הנכונה בעת הזו היא לבטל את ההופעה. אני גאה להיות אזרחית צעירה ומודעת. קראתי הרבה מאוד ושמעתי הרבה דעות לפני שהודעתי על ההחלטה להופיע בתל אביב אך אני לא גאה מדי להודות שזו לא הייתה ההחלטה הנכונה הפעם. תל אביב, במשך שנים זה היה חלום שלי לבקר בצד היפה הזה של העולם ואני מצטערת מאד להפר את ההתחייבות שלי להגיע ולהופיע שם. אני מקווה שיום אחד נוכל כולנו לרקוד".

ההודעה על הביטול הגיעה על רקע דיווחים על לחצים כבדים שהופעלו על לורד להצטרף לחרם התרבותי על ישראל, ולבטל את הופעתה. שתי מעריצות ניו זילנדיות של לורד פרסמו מכתב ארוך בעיתון מקומי, ובו הם הפצירו בזמרת בת עמן לבטל את ההופעה ולא להעניק אשרור לכיבוש הישראלי על פלסטין. בתגובה השיבה להם הזמרת: "נרשם! שוחחתי עם אנשים רבים אודות העניין הזה ואני שוקלת את כל האפשרויות. תודה לך שהארת את עיניי, אני לומדת כל הזמן בעצמי".

שגריר ישראל בניו זילנד יצחק גרברג הזמין את הזמרת לפגישה בניסיון לשכנע אותה להופיע כאן בכל זאת. דובר משרד החוץ, עמנואל נחשון, מסר: "הזמנו את לורד לפגישה על מנת שתשמע גם את הצד של ישראל. אנחנו רוצים להסביר למה הביטול היה טעות".

  • עוד באותו נושא:
  • לורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully