וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עת נקמה: גם בעונה השנייה של "פאודה" קשה למצוא סדרה מסעירה כמוה

31.12.2017 / 22:45

אם ידענו כבר בעונה הראשונה על היכולת של "פאודה" לבנות סצנות מתח ואקשן ומפגשים מקפיאי דם, נדמה שהפעם יש עליית מדרגה גם בצדדים שאינם נוגעים לסכסוך, או מצויים בשוליו - יחסים בין-אישיים ונפח בדמויות שעד כה היו חד-ממדיות. וזה עושה לסדרה רק טוב

באדיבות yes

מאז שעלתה ב-2015 ועד היום, "פאודה" הפכה למשהו שונה לגמרי. בכללותה היא הייתה סדרה מצוינת, ודאי, עפנו עליה כבר בזמן אמת בתחילתה ובסופה, אבל מאז ההילה שלה רק הולכת וגדלה. כלומר, כשקונאן אובריאן מגיע לישראל ומבקש לצלם מאחורי הקלעים של הסדרה, אפשר להבין שיש בה משהו החורג מעוד סדרה ישראלית מן השורה. הוא לא היחיד, כמובן. "פאודה" זכתה להתעניינות בכל העולם בזכות שידורה בנטפליקס (אחרי מלחמת מחירים שעירבה כלי תקשורת נוספים) המביא אל פתחה צוותי צילום מכל העולם, התעניינות עצומה גם בעולם הערבי, ושבחים שמורעפים עליה בסיכומי שנה של עיתונים נחשבים ובטוויטר של אישים כסטיבן קינג ואריק איידל ממונטי פייתון. ההצלחה העולמית הביאה את yes להזמין עונה שלישית עוד לפני שעלתה השנייה, ואילו נטפליקס הזמינה שתי סדרות נוספות מהיוצרים העסוקים שלה, ליאור רז ואבי יששכרוף (גילוי נאות: האחרון עיתונאי בוואלה! NEWS, ומלבדו גם מייעץ לסדרה אבירם אלעד, העורך הראשי של וואלה! NEWS).

כך שאם לא מספיקה ההמתנה הארוכה מאז סיום העונה הראשונה (שנתיים ושבעה חודשים!), המהומה הזו הופכת את שובה של "פאודה" עם תריסר פרקים מאובקים ומזוקנים נוספים, לאירוע טלוויזיוני משמעותי ומלבה ציפיות. משמח אם כן לגלות כבר בדקות הראשונות שהאפקטיביות שלה לא נגרעה כהוא זה (ספוילרים מכאן והלאה).

אנחנו מוצאים את דורון קביליו (ליאור רז ממגנט כתמיד) חבוט, גרוש, גר עם אביו (יגאל נאור), מתקבל בפנים חמוצות על ידי חלק מחבריו ליחידה. אולם ברגע שקורה משהו שדורש ממנו אקשן, הוא שוב הגיבור הישראלי העשוי ללא חת. הוא וחבריו ניצבים כעת מול נבל שלא מהסס לפוצץ מישהו משלו לטובת המטרה. "תשתמש בי", דורון אומר למורנו (יובל סגל) על מנת ללכוד את מי שמנסה להתנקש בו, האיש הרע. הבוס לא אוהב את התוכנית אבל "בשבילך, אחי" הוא מסכים. מאוחר יותר מורנו מרגיע את נורית (רונה לי שמעון), הפקודה והחברה שלו. "אל תדאגי, יהיה בסדר", הוא אומר לה. "מבטיח".

פאודה. אוהד רומנו, באדיבות yes,
סטירת לחי ותחושות מבעבעות של נקם. העונה השנייה של "פאודה"/אוהד רומנו, באדיבות yes

במילים אחרות, פרק פתיחת העונה השנייה של "פאודה" נוסחתי עד כדי כך שקל לנחש את סופו, ואף על פי כן הוא עדיין סוחף, מסעיר ומורט עצבים כמו מעטים מהתכנים על המסך. מעבר לכך, הוא נדרש. הדברים האלה היו חייבים לקרות כדי לנער את הגיבור ואת המשך העונה - שילוב של סטירת לחי ותחושות מבעבעות של נקם. היופי שזה בדיוק מה שמנחה את מי שמולם: טרוריסט חדש שקורא לעצמו "אל-מקדסי" (פיראס נסאר המעולה), בנו של השייח עוודאלה שהוקרב בשנה שעברה על ידי דורון ומבקש להשיב רעה על מותו של אביו. הסכסוך הישראלי-פלסטיני על רגל אחת.

דמותו של נידאל מחליפה בקלות ובאגביות את אבו אחמד המנוח (הישאם סלימאן) ומחדירה עוד כאוס אל תוך הפאודה - מומחה לחומרי-נפץ, סורר, חדור נקמה ולא צפוי, שנוכחותו מרעידה את כל הצדדים ונוסכת תחושה שהכל יכול להשתבש גם בסצנות רגועות לכאורה. זה ניכר החל מסצנת ער?ימת החציר של דורון ואביו, בניית מתח במיטבה רגע אחרי שלמדנו על יכולותיו של אל-מקדסי, וכלה כמובן בניסיון הלכידה והמרדף בשכם. הייתה בו תחושה אמיתית, חיה, משהו שקורה אצלנו מאחורי הגב. ולאחר מכן, חילופי הקשר השקטים על רקע הכתוביות הבהירו פעם נוספת שהסדרה הזו יודעת אפקטיביות מהי.

עוד באותו נושא

שמע ישראל: "פאודה" סוגרת עונה ראשונה עם פרק מדהים

לכתבה המלאה
פאודה עונה 2, ליאור רז. אוהד רומנו,
ממגנט. ליאור רז, "פאודה"/אוהד רומנו

אם על היכולת של "פאודה" לבנות סצנות מתח ואקשן ומפגשים מקפיאי דם ידענו כבר בעונה הראשונה, הפעם מסתמנת עליית מדרגה מושכלת גם בצדדים שאינם נוגעים לסכסוך, או מצויים בשוליו - יחסים בין-אישיים ונפח בדמויות שעד כה היו חד-ממדיות. המשולש המעצבן בין ליאור, רעייתו גלי (נטע גרטי) וחברו נאור (צחי הלוי) הגיע אל קצו - ליאור וגלי התגרשו, היא כעת בזוגיות עם מישהו חדש בכלל. המשקעים, כמובן, עדיין שם. המקרה של שירין (לטיסיה איידו הנפלאה) מדכדך יותר: בעונה הקודמת היא סירבה להתחתן עם בן דודה וואליד (שאדי מרעי), ואילו עכשיו אנחנו מוצאים את השניים נשואים. הריחוק שלה כלפיו ניכר מאוד, העובדה שאינו יכול לשהות בביתו כי הוא מבוקש על ידי צה"ל מהווה לה נחמה. היא רק מנסה להרחיק אותו עוד יותר, מפצירה בו לא לבוא כי זה מסוכן. קשה לא לתהות אם ממנה תגיע מפלתו.

רבדים אישיים מעין אלה נרתמים יפה מאוד לטובת כמה סצנות רבות עוצמה בפרק השני (לא ניכנס כרגע לפרטים כדי לא להרוס), בראשן אחת הסצנות המרגשות ביותר בסדרה עד כה - חקירה המעמתת לראשונה שתי דמויות שהדברים ביניהן נשארו עד כה באוויר. האלמנט הזה היה נקודת חולשה בפעם הקודמת, בפרט בכל הנוגע לדמויות הנשיות שאינן מצליחות בינתיים למצוא את מקומן בערפל הטסטוסטרון. עתה הטיפול בחזיתות האלה עושה רושם של יד בוטחת יותר, משוכללת יותר, ומאפשר להעריך באופטימיות זהירה שהעונה הזו עשויה לעלות על קודמתה.

פאודה. אוהד רומנו, באדיבות yes,
סורר ולא צפוי. פיראס נסאר מעולה בתפקיד אל-מקדסי/אוהד רומנו, באדיבות yes
פאודה. אוהד רומנו, באדיבות yes,
יהיה בסדר? רונה-לי שמעון בתפקיד נורית/אוהד רומנו, באדיבות yes
פאודה. אוהד רומנו, באדיבות yes,
החדש בחבורה. עידן עמדי מצטרף לקאסט בתפקיד שגיא/אוהד רומנו, באדיבות yes

נמשיך ללוות את העונה השנייה של "פאודה" עם בלוג שבועי, אחרי השידור הטלוויזיוני בימי ראשון ב-22:00 ב-yes EDGE. העונה בכללותה תעלה לנטפליקס בהמשך 2018.

  • עוד באותו נושא:
  • פאודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully