וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ של טראמפ שהשתכר וחשף מידע על הקשר עם רוסיה

ב"ניו יורק טיימס" דווח כי ג'ורג' פפדופולוס שהיה יועץ לנושאי מדיניות חוץ בקמפיין שוחח עם דיפלומט אוסטרלי חצי שנה לפני הבחירות על מידע מפליל שהגיע לידיו. באוקטובר הודה פפדופולוס במסירת מידע כוזב במסגרת חקירת הקשרים עם רוסיה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

היועץ לשעבר בקמפיין הבחירות של דונלד טראמפ ג'ורג' פפדופולוס סיפר לדיפלומט אוסטרלי בלונדון בחודש מאי 2016 כי רוסיה מחזיקה ב"לכלוך" על הילרי קלינטון – כך דיווח הלילה (ראשון) העיתון "ניו יורק טיימס". על פי הדיווח, פפדופולוס נפגש עם אלכסנדר דאונר, המשמש כנציב העליון של אוסטרליה בממלכה המאוחדת, לערב של שתייה כבדה - שלושה שבועות לאחר שנפגש עם גורמים רוסיים שעדכנו אותו כי בידי מוסקבה אלפי הודעות דואר אלקטרוני המכילות מידע שיביך את המועמדת הדמוקרטית, שנגנבו לכאורה על מנת לפגוע במרוץ שלה לנשיאות.

בדיווח מיוחסת הפגישה הזו להנעת סוכנויות המודיעין בארצות הברית לפתיחה בחקירת הקשרים בין קמפיין טראמפ לבין רוסיה. כך, לדברי ארבעה גורמים שזוהו כבכירים אמריקנים וזרים בהווה ובעבר, חודשיים לאחר הפגישה העבירו גורמים רשמיים באוסטרליה את המידע שהגיע לידי דאונר אל מקביליהם בוושינגטון – בזמן שבו החלו לדלוף באינטרנט דיווחים על המיילים של קמפיין קלינטון. בדיווח צוין עוד כי סוכנויות נוספות העבירו מידע לגורמים בארצות הברית, בהן גופים הולנדיים ובריטיים.

לקריאה נוספת בנושא
טראמפ על חקירת המעורבות הרוסית: "מקווה שמולר יתייחס בהגינות"

ג'ורג' פפדופולוס, יועץ החוץ של טראמפ. טוויטר CNN, מערכת וואלה! NEWS
התגאה במידע על קלינטון שהגיע אליו מרוסיה. פפדופולוס/מערכת וואלה! NEWS, טוויטר CNN

בתחילת חודש אוקטובר הוגש כתב אישום נגד פפדופולוס בגין מסירת תצהיר כוזב, לאחר שהודה כי בחקירתו הקודמת בידי הבולשת הפדרלית (FBI) הוא לא מסר מידע על מפגשים עם פרופסור רוסי המקורב לקרמלין ששיתף אותו במידע על המידע המפליל לכאורה, על אודות קלינטון. דבר הגשת כתב האישום התפרסם 25 ימים מאוחר יותר כשצוותו של החוקר המיוחד רוברט מולר הוציא הודעה על הגשת כתבי אישום ראשונים בפרשה – בהם גם נגד מנהל הקמפיין לשעבר של טראמפ פול מנפורט ושותפו לעסקים ריק גייטס.

בבית הלבן אמרו בעבר כי פפדופולוס מילא "תפקיד שולי" בקמפיין – על אף שהוגדר כיועץ לנושאי מדיניות חוץ וטראמפ עצמו כינה אותו בעבר "בחור מצוין". אולם, בדיווח צוין כי פפדופולוס היה מעורב בניסוח נאומו הראשון של טראמפ בנושאי חוץ במהלך הקמפיין באפריל 2016 - כחודש לפני הפגישה עם דאונר ובמועד שבו היה בידיו לכאורה המידע על המיילים שמחזיקה מוסקבה – וכי הוא אף מילא חלק במגעים בין הקמפיין לנשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי.

עוד דווח כי פפדופולוס טען בפני צוות הקמפיין כי הוא יכול לתווך במגעים לפגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. פרקליטו של הנשיא טיי קוב סירב להגיב לדיווח ב"ניו יורק טיימס" ואמר כי "מתוך כבוד לחקירה שמוביל החוקר המיוחד מולר איננו מגיבים על נושאים כאלה".

עוד באותו נושא

היועץ ששיקר ועשוי להאיץ את חקירת קשרי קמפיין טראמפ ורוסיה

לכתבה המלאה
תיעוד פגישתו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם ג'ורג' פפדופולוס, 2016. מתוך חשבון האינסטגרם של טראמפ, צילום מסך
פפדופולוס בפגישה של צוות הקמפיין, בשנה שעברה/צילום מסך, מתוך חשבון האינסטגרם של טראמפ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully