וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר דדון: "היו לי ימים לא קלים לפני הופעות, הייתי בחרדות וטירוף"

2.1.2018 / 6:03

הפחד לפני הופעות מול קהל של עשרה אנשים, המהפך האישי בעקבות הגירושין וההתאהבות בקריירת המשחק. רגע לפני הופעה בפסטיבל 'גולדסטאר סאונדסיסטם" שבו ישיק את אלבומו השלישי, הגיע אמיר דדון לריאיון באולפן וואלה! NEWS ולביצוע של שני שירים

צילום סטילס: ראובן קסטרו, עריכה: נועה לוי, אביב אירגז

אמיר דדון לא נח לרגע. בין הופעות להקלטות, בין השתתפות במחזמר "עלובי החיים" בהבימה לקברט הנועז "לילה אחד באפריל" לצד קרן פלס, הוא מוציא שיר חדש "בואי נדבר בינינו" מתוך אלבום סולו שלישי. האלבום יושק חגיגית ב-17 בינואר בהאנגר 11 בתל אביב במסגרת פסטיבל 'גולדסטאר סאונדסיסטם מנגנים אלבומים' - ולרגל ההופעה הוא הגיע לאולפן וואלה! NEWS לריאיון ולביצוע של שני שירים: שירו החדש "בואי נדבר בינינו" ולהיטו "לבחור נכון".

בשיר החדש אתה שר "בואי נדבר בינינו, ספרי על כל מה שעברת. אין מי שישפוט אותנו, עכשיו זה רק אני ואת". מה זה, זה שיר אהבה? זה שיר פרידה?

"מה שתבין מזה. אני חושב שמבחינתי זה איזשהו איזה סיכום תקופה כמו כל האלבום הזה אבל אני לא נוהג לפרש שירים כי אני חושב שזה יכול רק להרוס".

לפני שלוש שנים התגרשת. המהפך האישי והרגשי שעברת גם השפיע על היצירה שלך? על האלבום שבדרך?

"כן, אני מרגיש שזה משפיע. אם פעם היה את המקום הזה של ליצור ולשתף משפחה קרובה, אז היום זה קצת יותר לבד. לעבוד בעיקר מול מפיק מוזיקלי, שזה גלעד שמואלי שהוא חבר יקר ומוכשר, ואני חושב שזה המקום בעיקר שהשתנה".

אתה מופיע לצד קרן פלס בקברט די נועז, "לילה אחד באפריל". לא הביך אותך להציג סצנות אינטימיות מול קהל זר?

"ברור שהיו דברים שאני לא רגיל לעשות. זה לא משהו שאני עושה ביום יום. בכלל, משחק זה משהו די חדש. באמנות, כשאתה פתאום מזהה משהו שיש בו אמת ואומץ וכישרון ומוזיקה מעולה, אז אני מרגיש הכי טבעי בעולם להצטרף".

אמיר דדון באולפן וואלה! NEWS דצמבר 2017. ראובן קסטרו
לא נוהג לפרש שירים. דדון/ראובן קסטרו

אתה מככב ב'עלובי החיים', אתה משתתף גם בקברט עם קרן פלס. זה פתאום אהבה שגילית, המשחק?

"לא, זה קרה לי במקרה. גם 'עלובי החיים' קרה כשמשה קפטן התקשר אלי ואמר לי, 'שמע, יש פה תפקיד ז'אן ולז'אן שאני חושב שמתאים לך מבחינה ווקאלית קודם כל'. והייתי בדיוק בניו יורק בהופעות והלכתי לראות את המחזה הזה שם וקודם כל נחרדתי לגלות כמה התפקיד הזה ענק עם הרבה טקסט, אבל זה היה מדהים. לפעמים יש רגעים בחיים שאתה יודע באינטואיציה שזה יעשה לך טוב ובאמת הרגשתי שזו יכולה להיות חוויה מדהימה ובאמת שזה אחד הדברים הכי חזקים שחוויתי בשנים האחרונות".

אתה פרצת יחסית בגיל די מבוגר.

"כן, אני גדלתי באילת וההשפעות שלי תמיד היו מאמנים שעשו דרך. אני זוכר את ברי סחרוף ואהוד בנאי, כשהייתי בן 16, מופיעים במקומות באילת מול שבעה אנשים בקהל והיה בזה משהו שמאוד הקסים אותי – לראות את ההתפתחות שלהם, לאט לאט עם השנים, ואני זוכר שהייתי רואה אותם והייתי אומר 'בואנ'ה, ככה בא לי על זה'. זה נראה לי נורא מגניב לקחת להקה ולהסתובב בארץ, לצבור חוויות. הבנתי בסופו של דבר שכל העניין הזה של פרסום ושל חשיפה, שזה מה שקורה היום בתכניות ריאליטי, שזה יכול באמת להיות פלטפורמה מצוינת לזמרים טובים אבל אני חושב שלאמנים-מוזיקאים-יוצרים – הם צריכים את הזמן. גם אם תיחשף מוקדם, לא יהיה לך כל כך מה לתת".

אמרת באחד הראיונות שמבחינתך רק המוזיקה שלך ואתה לא מעוניין בחשיפה ובפרסום. אתה עדיין עומד מאחורי הדברים האלה או שיש משהו בחשיפה שהוא נחמד?

"זה חלק מהעניין - שרוצים לראות מי שר את הדבר הזה ומי מופיע ובסופו של דבר זה חלק מהתהליך. היה לי מאד קשה. היו לי ימים לא קלים לפני הופעות מול עשרה אנשים הייתי בחרדות ובטירוף, אבל הבנתי שאין ברירה כי אם אני באמת אוהב לשיר ולנגן, אז צריך להתגבר על זה ואני שמח שזה קרה".

עוד באותו נושא

"מצחיקונת" נגד "עלובי החיים": שני מחזות הזמר הגדולים בישראל - ראש בראש

לכתבה המלאה
אמיר דדון באולפן וואלה! NEWS דצמבר 2017. ראובן קסטרו
"רוצים לראות מי שר את הדבר הזה". דדון/ראובן קסטרו
אמיר דדון באולפן וואלה! NEWS דצמבר 2017. ראובן קסטרו
"היום זה קצת יותר לבד". דדון/ראובן קסטרו
אמיר דדון באולפן וואלה! NEWS דצמבר 2017. ראובן קסטרו
"אחד הדברים החזקים שחוויתי". דדון/ראובן קסטרו
אמיר דדון באולפן וואלה! NEWS דצמבר 2017. ראובן קסטרו
"לאכול? עם הנדריקס". דדון/ראובן קסטרו
  • עוד באותו נושא:
  • אמיר דדון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully