וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאוניברסיטה ובחזרה: הצצה לרכבל הציבורי הראשון בישראל

25.12.2017 / 21:10

הרכבל בחיפה, שעלות הקמתו נאמדת ב-280 מיליון שקל, יחל לפעול בעוד שלוש שנים. 76 הקרוניות ינועו לאורך הציר, שנמתח ממרכזית המפרץ, דרך הטכניון אל האוניברסיטה. בינתיים, תלמידי העיר התבקשו לבחור לו שם. צפו בהדמיות הממוחשבות

וידאו באדיבות משרד התחבורה ועיריית חיפה, עריכה: יוסי אלטר
הרכבל החדש בחיפה, 25 בדצמבר 2017. חברת "יפה נוף", מערכת וואלה! NEWS
אחת מתחנות הרכבל/מערכת וואלה! NEWS, חברת "יפה נוף"

לפני כחצי שנה יצא לדרך פרויקט הרכבל בחיפה, אחרי המתנה של יותר מעשור. בסיומו תהפוך חיפה לעיר הראשונה בישראל שבה יופעל רכבל כאמצעי תחבורה ציבורי לצד האוטובוס והמטרונית. ובינתיים, בימים הקרובים יתכנסו מיטב המוחות בקרב תלמידי בתי הספר העירוניים כדי להחליט מה יהיה שמו של כלי התחבורה החדש.

עלות המיזם נאמדת בכ-280 מיליון שקלים, והקמתו צפויה להסתיים בתוך שלוש שנים. ראש העירייה יונה יהב העריך כי יותר משני מיליון נוסעים בשנה ישתמשו ברכבל, "שיהיה חלק ממערך ההיסעים המתקדם ביותר בארץ ויכלול את כל ההנחות והפטורים המוענקים לאזרחים בתחבורה הציבורית".

הרכבל החדש בחיפה, 25 בדצמבר 2017. חברת "יפה נוף", מערכת וואלה! NEWS
"יכלול את כל הנחות התחבורה הציבורית". הרכבל/מערכת וואלה! NEWS, חברת "יפה נוף"

לצורך בחירת השם למיזם יזמה העירייה תחרות בין כלל בתי הספר בעיר. כל אחד מבתי הספר יציג את השם הנבחר שלו בפני ועדה מקצועית, שתורכב מנציגי העירייה וחברת "יפה נוף". הוועדה תבחר שלושה שמות ותעביר את ההכרעה אל הקהל החיפאי, ובעיקר הסטודנטים, שיצביעו בעמוד הפייסבוק של העירייה.

גם שמותיהם של אמצעי התחבורה האחרים הפועלים בעיר נבחרו באופן דומה. כך למשל זכתה הרכבת הקלה העוברת ברחבי העיר לשם "מטרונית", לאחר שבשנת 2010 נערכה תחרות בעיר והשם נבחר מתוך אלפי הצעות. הרכבת התחתית היחידה בארץ הפועלת בעיר נקראה "כרמלית" והאוטובוסים הקטנים שנוסעים בשכונות העיר קיבלו את השם "שכונתית".

הרכבל החדש בחיפה, 25 בדצמבר 2017. חברת "יפה נוף", מערכת וואלה! NEWS
מה יהיה השם הנבחר? אחת מתחנות הרכבל/מערכת וואלה! NEWS, חברת "יפה נוף"

לאורך ציר הרכבל ינועו קרוניות בנות עשרה נוסעים, ומכל אחת משש התחנות תצא קרונית מדי חצי דקה. זמן הנסיעה במסלול ממרכזית המפרץ לאוניברסיטה ייארך כ-19 דקות. הקרוניות יאפשרו גישה מלאה ונוחה לנכים ולבעלי מוגבלויות. בשלב הראשון תכלול מערכת הרכבל 76 קרוניות שיסיעו 1,200 נוסעים בשעה, בכל כיוון, בו זמנית. מאוחר יותר צפוי מספר הנוסעים להכפיל את עצמו.

פרוייקט הרכבל החדש, יהווה חלק אינטגרלי ממערך התחבורה הציבורית בעיר, ויהפוך את חיפה לעיר הראשונה בישראל שבה יופעל רכבל כאמצעי תחבורה ציבורית, ישפר משמעותית את הנגישות לטכניון ולאוניברסיטת חיפה ויאפשר לעשרות אלפי סטודנטים ואנשי אקדמיה להעדיף את התחבורה הציבורית על חשבון הרכבים הפרטיים. בעירייה מבטיחים הוא יקל על מצוקת החנייה בקמפוסים וברחובות הסמוכים אליהם, וכן על עומסי התנועה בצירים הראשיים, במעלה הכרמל. שלושת בתי הספר הזוכים יזכו במענק כספי, בשווי כולל של 60,000 ¤, אשר יוקדש לעיצוב ולשיפור הסביבה הלימודית.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • רכבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully