וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרגו בלי למצמץ": צמד האחים שנקשרו בחיסול עד המדינה קורקוס

18.12.2017 / 7:49

האחים אדם ואריק איטל גדלו מילדות לצדו של יניב זגורי, החשוד כי הורה לצעיר מביניהם על חיסולו של עד המדינה טל קורקוס. "השתיקה והנאמנות שלהם זה לזה הן הכוח שלהם", אמר גורם המעורב בחקירה. אביהם: "הם לא עבריינים, הם ילדים טובים ונהדרים"

צילום: שי מכלוף, בני בן סימון, עריכת וידאו: ניר חן

חקירת פרשת "חוק וסדר", שבמרכזה חיסולו של עד המדינה טל קורקוס, נקשרה בשורת דמויות מארגוני פשע באזור הדרום – בהם ראש ארגון הפשע יניב זגורי וצמד האחים אדם ואריק איטל המקורבים אליו. אדם, האח הבכור, בן 35, הורשע בארבעה מעשי רצח ונידון למאסר עולם ואילו אריק, בן 28, חשוד שרצח את קורקוס ואדם נוסף, אלישע סבח, בהוראתו של זגורי. סיפורם של צמד האחים רחוק מסיפוריהם של עבריינים "רגילים": הם לא נולדו בבית עם השפעה שלילית, אלא קיבלו חינוך נורמטיבי. חברי המשפחה סיפרו כי השניים היו "ילדים מצטיינים בתחומי ההנדסה והחשמל" וכי אביהם, העובד כמורה לנהיגה, "חינך אותם למצוינות".

אדם איטל היה בכלל אמור להתרחק מעולם הפשע. לטענת חברי המשפחה, הוא שירת בצה"ל כלוחם מצטיין והיה "איש חכם ומבריק". אבל משהו במסלול חייו השתבש וקור הרוח שאפיין אותו התחלף ביד קלה על ההדק. לפני שלוש שנים הוא הורשע ברצח שני נערים, איתן ישמאלוב ורוסלן קובייב, במהלך ויכוח בפיצוצייה בבאר שבע בינואר 2007. הוא היה קרוב לחמוק מהרשעה אך אלישע סבח, בעל הפיצוצייה, איתר פלסטיני תושב הגדה המערבית שעבד במסעדה סמוכה וראה את הרצח – שעדותו חרצה את דינו של איטל.

אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אינפו - שני ראשי ארגוני פשע חשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס/מערכת וואלה! NEWS, -

סבח הוא גם חתנו של רועי תשובה, שהיה חברו הקרוב של איטל ועל פי חשד המשטרה נרצח בידיו מפני שידע על רצח שני הנערים בפיצוצייה. איטל אמנם לא הורשע ברצח של תשובה אך נידון בשנת 2012 לשני מאסרי עולם בגין רצח שני עבריינים בדואים שנחשדו באיומים כלפי מקורבו, יניב זגורי.

הקשר בין השניים החל כבר בילדות, כשמשפחותיהם גרו בסמיכות זו לזו בשכונה ט' בבאר שבע. "איטל היה נער מאופק אבל חזק מאוד נפשית", סיפר תושב העיר שהכיר אותו. "לא היה בו פחד. אחד כזה שנאמן בצורה עיוורת אף פעם לא יסגיר ולא יפתח את הפה. ניבי (זגורי, י"י) העריך אותו מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אביהם של האחים איטל: "מחפשים אותם, הם לא עבריינים"

אריק איטל עבד במשך שנים באחד המלונות בעיר אילת ולאחר תאונת עבודה שעבר חזר לבאר שבע. חברי המשפחה העידו כי שני האחים היו גם חברים קרובים. המשטרה חושדת כי איטל הצעיר אחראי לרציחתו של אלישע סבח במסעדה בנתניה בחודש אפריל השנה - כנקמה על כך שהביא להרשעתו של אחיו הבכור. עתה חשוד אריק איטל גם ברצח עד המדינה טל קורקוס – בהוראה "מגבוה" של זגורי, מי שהיה "הבוס" של אחיו והפף למפעילו שלו.

"מדובר בילדים טובים. הם לא עבריינים, מפילים עליהם תיק. כנראה שמישהו מחפש אותם", אמר אביהם של השניים, אבי איטל. "אריק בעל לב זהב, רחוק מהדברים האלה. אני מאחל להרבה הורים ילדים טובים כאלה, אין להם בכלל אופי עברייני. ההיכרות שלהם עם משפחת זגורי היא כי הם היו גרים באותה שכונה שלנו. הוא (זגורי, י"י) גר אצלי בבית. כולם אהבו את אריק מאוד, גם הוא וגם אדם הם ילדים טובים, ממש לא עבריינים. הם חברים טובים וילדים נהדרים".

יניב זגורי ואשתו. רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב, מערכת וואלה! NEWS
זגורי ואשתו/מערכת וואלה! NEWS, רפרודוקציה, יהודה לחיאני, מעריב

גורם המעורב בחקירה הגדיר את אדם איטל כמי שמחזיק ב"קור רוח שלא תמצא אצל עבריינים אחרים". לדבריו, "מי שמסוגל לירות בארבעה אנשים מבלי למצמץ וללכת לישון אחר כך, כנראה שהוא איש חזק ובלי סנטימנטים. גם החשדות שלא הבשילו לכתב אישום שהוא רצח את חברו הטוב רועי תשובה מעידים על כך". על אריק אמר הגורם כי "העריץ את אחיו" וכי השניים "לא באו מבית שמדברים בו על אלימות". לדבריו, מדובר ב"משפחה נורמטיבית לחלוטין. ההורים כלל לא הבינו איך נקלעו הילדים למצב הזה, הם עדיין חושבים שהילדים שלהם לא קשורים לרציחות הללו".

שני מאסרי עולם נגזרו על הרוצח אדם איטל. שי מכלוף
אדם איטל/שי מכלוף
אריק איטל אחד מהחשודים ברצח עד המדינה טל קורקוס. -, מערכת וואלה! NEWS
אריק איטל/מערכת וואלה! NEWS, -

לדברי אבי איטל, הוא לא הורשה לראות את בנו אריק מאז שנעצר. "לא נתנו לי לדבר איתו אפילו", הוסיף. "הם גם לא נתנו לו לאכול, והציעו לו להיות עד מדינה. אבל הילד שלי לא הסכים, הוציאו אותו למעצר כדי שידבר, אבל אין לו על מה. הוא לא יודע בכלל על מה מדובר. גם אותי חקרו, אין לי מושג למה".

לדברי הגורם המעורב בחקירה, שני האחים לבית איטל "מסוכנים ונאמנים זה לזה, הם תמיד ישמרו אחד על השני". הגורם הוסיף כי השניים "מסוכנים מאוד" ו"לא ידברו אף פעם". לדבריו, "השתיקה שלהם זה כוחם. הם הרגו אנשים מבלי למצמץ, הם חזקים מנטלית. אחים שנועדו בכלל להגיע למקומות אחרים אבל התגלגלו לעולם הפשע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully