וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: ביקור סגן נשיא ארה"ב בישראל יידחה בכמה ימים

גורמים מדיניים בישראל טוענים כי הבקשה לדחיית הביקור התקבלה מהבית הלבן לנוכח הצבעות בקונגרס, ולפי ההערכות הוא יידחה ביום או ביומיים. הדחייה באה ברקע מאמצי החקיקה של הנשיא טראמפ בקונגרס, מה שיחייב בנוכחותו של פנס בוושינגטון

רויטרס

ביקורו של סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בישראל שתוכנן להתקיים בשבוע הבא צפוי להידחות – כך נודע היום (חמישי)לוואלה! NEWS. גורמים מדיניים בישראל טוענים כי הביקור יידחה בעקבות בקשת הבית הלבן לנוכח הצבעות בקונגרס בארצות הברית שיחייבו את נוכחותו של סגן הנשיא. על פי ההערכות, הביקור בישראל יידחה ביום או ביומיים.

בימים האחרונים פועל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להעברת רפורמת המס שלו בקונגרס, עוד לפני חג המולד שיצוין בעוד כשבועיים. פנס, מתוקף תפקידו כסגן הנשיא, משמש גם כנשיא הסנאט, ובמקרה של שוויון בהצבעות – הוא רשא לקיים הצבעה שוברת שוויון. בשל כך, נוכחותו של סגן הנשיא בוושינגטון נחוצה להעברת הרפורמה – מה שעשוי להוות כסיבה הרשמית לדחיית הביקור.

לקריאה נוספת:
הבית הלבן: ביטול הפגישה עם פנס - פספוס נוסף של הפלסטינים
לקראת ביקור פנס: נתניהו דחה הצבעה על חוק "ירושלים מאוחדת"
ברשות הפלסטינית מתנערים מסגן הנשיא פנס: "ארה"ב חצתה קו אדום"

נשיא ארה"ב טראמפ מדבר עם כתבים על צפון קוריאה באחוזת הגולף שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי. רויטרס
יידרש להישאר בוושינגטון. הנשיא טראמפ לצד סגנו מייק פנס/רויטרס

ביקורו של סגן הנשיא באזור בא על רקע המתיחות הגוברת בין ארצות הברית לרשות הפלסטינית, זאת בעקבות הכרזת הנשיא טראמפ על הכרת ארצות הברית בירושלים כבירת מדינת ישראל. בעקבות ההכרזה, בכירים ברשות ציינו כי פנס "אינו רצוי" בשטחה, וכי הם אינם מעוניינים להיפגש עם סגן הנשיא.

בעקבות המהלך, בארצות הברית הביעו צער על ההחלטה לבטל את הפגישה עם פנס. "זה מצער שהרשות הפלסטינית מחמיצה פעם נוספת הזדמנות לדון בעתיד האזור, אבל הממשל לא מורתע מהמשך המאמצים להשיג שלום בין ישראל לפלסטינים", אמר ג'רוד אייג'ן, סגן ראש הסגל והדובר של פנס. "הצוות שלנו ממשיך בעבודה הקשה לגבש תוכנית בנושא".

פנס צפוי היה לנחות בישראל ב-18 בדצמבר, כחלק ממסע אזורי שיכלול גם את מצרים, אך לא את הרשות כפי שתוכנן. במהלך הביקור המתוכנן, הוא היה אמור להיפגש עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא ראובן ריבלין ואף לשאת נאום בכנסת.

  • עוד באותו נושא:
  • מייק פנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully