וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רב-קו במוניות שירות וחופשי-יומי ארצי: רפורמת התחבורה הציבורית

13.12.2017 / 12:45

שר התחבורה ישראל כץ הודיע על שורת צעדים שייכנסו לתוקף בשנה הקרובה, בהם עיבוי מערך מוניות השירות והפעלתו גם בנתב"ג: "לא נשנה את הסטטוס קוו". על חקירת ראש המטה שלו: "מאמין ברשויות החוק"

שר התחבורה שראל כץ במהלך מסע"ת בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית, משרדי הנהלת נתיבי איילון, תל אביב 13 בדצמבר 2017. -, מערכת וואלה! NEWS
ישראל כץ במסיבת העיתונאים היום/מערכת וואלה! NEWS, -

שר התחבורה ישראל כץ הודיע הבוקר (רביעי) על כוונה להכניס את כרטיס ה"רב-קו" לנסיעות בין-עירוניות גם למוניות השירות, ועל עיבוי המערך ב-120 קווים נוספים. במסגרת שורת צעדים שמקדם משרד התחבורה, יוצג כרטיס חופשי יומי בעלות של 60 שקלים לכל כלי התחבורה ברחבי הארץ. לוח הזמנים שהוצג לשורת הצעדים הוא עד תום שנת 2018, ועלותם המשוערת היא מאות מילוני שקלים.

על המשמעות התקציבית של המהלך, אמר כץ: "מדובר בהישגים טרום-תקציביים, במסגרת דיוני התקציב הדברים יועלו. יש סיכומים עם שר האוצר שנתן את הסכמתו למהלך". לדברי כץ, מאז תחילת השימוש ברב-קו צנח מספר מוניות השירות מ-2,500 לכ-600 בלבד. המהלך לא יחול על המוניות הקיימות. בנוסף, הודיע כץ על הכוונה להפעיל מוניות שירות בנתב"ג.

מוניות שירות בתחנה מרכזית החדשה תל אביב, אוקטובר 2016. ראובן קסטרו
מוניות שירות בתחנה המרכזית בתל אביב/ראובן קסטרו

"מערך מוניות השירות יתרחב, לא נשנה את הסטטוס קוו", אמר כץ, "אנחנו הולכים לאפשר למי שיזדקק לתחבורה ציבורית בסופי השבוע לקבל שירות נרחב במסגרת הסטטו קוו. גם החרדי והדתי יוכלו לשמור על המנהגים שלהם, וגם מי שרוצה ליהנות משירות תחבורה ציבורית יוכל ליהנות ממנו".

על חקירת ראש המטה שלו עידן פרץ אמר כץ: "לפי מה שפורסם אין לי כל קשר לנושא. אני מכיר אותו הרבה זמן, מאמין ביושר שלו. אני מאמין אמונה מוחלטת ברשויות החוק ובעד לאפשר להן לעשות את עבודתן. הופתעתי שהוא זומן לחקירה, אין לי שום מידע על תוכן הדברים. נועצתי ביועץ המשפטי, הוא חזר לעבודה באופן מלא. כעיקרון, והיה מחנך טהור – אצלי זו לא רק סיסמה, זה דגל ודרך שאני נוהג בה יום יום ושעה שעה. כל מי שעובד איתי יודע את הדברים האלה. הלוואי וכל מנהיג פוליטי היה מגדיר את הדברים בדרך הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully