וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחות הישראלי שנאשם ברצח בארה"ב: "הוא שקרן, פשע נתעב נגד אמנו"

מעצרו של תומס יוסף גרוס, המואשם ברצח אמו ב-2012, הוארך עד להודעה חדשה וארצות הברית מבקשת את הסגרתו. בסביבתו של גרוס, שנאשם שסימם את אמו לפני שדקר אותה למוות, מספרים על "אדם חביב וחייכן, שתמיד אומר שלום"

צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ניר חן

בית המשפט המחוזי בירושלים האריך היום (שני) את מעצרו של תומס יוסף גרוס, תושב הרצליה בן 63, שנעצר אתמול בגין רצח אמו בארצות הברית. שרת המשפטים איילת שקד הורתה לפרקליטות להביאו כדי שיוכרז בר-הסגרה בעקבות בקשת הרשויות האמריקניות להסגירו.

אלן גרת', אחותו של גרוס, אמרה לוואלה! NEWS בשיחה מפלורידה כי אחיה הוא "סוציופת ושקרן". היא סיפרה כי "במשך שמונה חודשים הגנתי עליו. לא האמנתי שאחי, בשר מבשרי, יכול לעשות דבר כזה נתעב". גרת', ששינתה את דעתה לגבי אחיה וכיום היא בטוחה שהוא אחראי לרצח אמם אינה, אמרה שהוקל לה כששמעה שארצות הברית וישראל משתפות פעולה ברצינות על מנת לדאוג למעצרו של גרוס, ושהיא בקשר רציף עם מערכת החוק האמריקנית. לדברי גרת' שיחתם האחרונה הייתה באוקטובר 2012, "אז אמרתי לו שאני יודעת מה הוא עשה לאימא היפה שלנו, ושאני לא רוצה קשר איתו יותר, והתגובה שלו הייתה אדישה מאוד".

עוד הוסיפה כי מפעם לפעם גרוס היה משתף אותה בבעיות הכלכליות שלו והוריהם הלוו לו בחייהם אלפי דולרים וסייעו לו רבות. "אימא שלי הייתה החברה הכי טובה שלי. אישה בריאה, אנרגטית ושמחה", אמרה גרת'. "הוא פשוט גדע את חייה בגלל חובות ובעיות כלכליים כבדים. ההסגרה שלו לא תחזיר את אימא שלי, אבל לא הייתה לו זכות לקבוע למי לגזול את החיים. יש לי משפחה מדהימה, ילדים נהדרים וחברים מקסימים, אבל התמונה המלאה לא תהיה שלמה יותר".

הארכת מעצר לתומס גרוס, חשוד ברצח אימו אינה גרוס, מחוזי ירושלים, 11 בדצמבר 2017. נועם מושקוביץ, מערכת וואלה! NEWS
תומס גרוס בבית המשפט המחוזי בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, נועם מושקוביץ

קרוביו של גרוס, שעל שנעצר על ידי יחידת האינטרפול בשיתוף מרחב ירקון, הופתעו מפניית וואלה! NEWS על האישום נגדו. דבורה, שכנתו ברחוב העצמאות בהרצליה, טוענת כי מדובר ב"אדם חביב, חייכן, שתמיד אומר שלום ומתעניין". עוד הוסיפה שכנתו כי הוא חי עם בת זוגו וילדה בגיל בית ספר היסודי ולדבריה, "בחיים לא הייתי מאמינה שהחשדות ברצח יופנו דווקא לתומס. יש לו מבטא אנגלי כבד, תמיד חשבנו שמדובר במבטא דרום אפריקני. סיטואציה מפחידה".

דב שורש, שכנו של גרוס, הופתע גם הוא מהפרסום. "תום היה שנים שותף שלי בוועד הבניין", סיפר שורש שתיאר את הנאשם כ"איש נעים". "יש לו עוד שני בנים, אחד שלומד בבוסטון. בת הזוג שלו עובדת באחת השגרירויות. הזוי מה שסיפרת לנו, ממש רעם ביום בהיר".

בפברואר 2017 ביקשה ממשלת ארצות הברית את הסגרתו של גרוס, המבוקש במדינת פלורידה, לשם העמדתו לדין בגין עבירת רצח מדרגה ראשונה. לפי תצהיר שמסרה אחותו אלן, המניע לרצח הוא סירובה של האם להמשיך ולהעביר לו כספים והעובדה שהיו לה נכסים בשווי של למעלה מארבעה מיליון דולרים.

ND הוארך מעצרו של תומס גרוס, החשוד ברצח אמו בארה"ב ב-2012. גדעון צנטנר
אינה גרוס וסמואל גרוס/גדעון צנטנר

ב-9 בינואר 2012 הזעיק גרוס את משטרת פלורידה לבית אימו בת ה-87 ודיווח שמצא את גופתה במחסן ביתה. על פי כתב האישום שהוגש נגדו בארצות הברית, הוא סימם אותה באמצעות סם הרדמה ודקר אותה בצווארה באמצעות סכין שהייתה במטבח הבית. לפנות בוקר התקשר למשטרה. סמוך לשעה זו יצאה אחת השכנות מביתה לאחר ששמעה את דלת המוסך נפתחת ונסגרת מספר פעמים ושם היא פגשה את גרוס שאמר לה: "אימא מתה, אימא נרצחה ואני לא עשיתי את זה".

גרוס נסע לישראל כעבור כמה ימים. רק שנתיים לאחר מכן, ביולי 2014, הוצא נגדו צו מעצר בארצות הברית. במרץ 2015 הוגש נגדו כתב אישום שבו נטען כי ניסה להציג את המעשה כניסיון התאבדות או שוד שהסתבך. לפי תצהירי החוקרים בארצות הברית, בזירה עצמה לא נמצאו כל ראיות לכך שאדם זר נכנס למקום ולא נמצאו סימני פריצה. על כלי הרצח נמצאו טביעות אצבעותיו של גרוס ובדירה נמצאו ממצאי די-אן-איי של הנרצחת ושל בנה. טביעת אצבע נוספת נמצאה על חלקה הפנימי של הדלת המחברת בין המוסך לבין חדר המזגן, אולם זו שויכה לטכנאי מזגנים שהגיע למקום כשנה לפני האירוע.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברכב שאליו הוביל על פי החשד את גופתה של אמו נמצא קיא ששייך לה, ובדמה נמצאו שרידי תרופה המשמשת כסם שינה. אינה הייתה אמורה להסיע את גרוס באותו הערב לטיסה לישראל, אך גרוס טען כי התעורר מאוחר, פספס את הטיסה ומצא את אמו כשהיא ללא רוח חיים. אחותו העידה כי יום לפני האירוע התקשר אליה גרוס ואמר לה כי הוא חושש שאמם נוטה לאובדנות.

עו"ד אייל בסרגליק, סנגורו של גרוס, הכחיש את המיוחס לו. "מרשי שוחרר על ידי הרשויות בארצות הברית ללא כל תנאי לאחר חקירה", אמר. "דרכונו הוחזר לו ואמרו לו כי אין כל חשד נגדו. הוא נסע לארצות הברית לרגל אירוע לאביו. הוא זה שביצע החייאה באמו. הא זה שהודיע למשטרה". לדבריו, "הוא עבר פוליגרף שמאושש באופן מוחלט את גרסתו. על אף שיש לו עורך דין בארצות הברית, מעולם לא נאמר לו כי הוא דרוש לחקירה. מרכז חייו, אשתו ובתו, הם בארץ ואנו ניאבק על כך שאין הצדקה להסגירו".

תומס גרוס, חשוד ברצח אימו אינה גרוס. אלן גרת', מערכת וואלה! NEWS
"הייתה אישה אנרגטית, בריאה ושמחה". אינה גרוס/מערכת וואלה! NEWS, אלן גרת'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully