וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלופת העולם בשחייה במים פתוחים עברה לייצג את ישראל

28.11.2017 / 15:12

אווה פביאן (24) עלתה ארצה, נרשמה באגודת הפועל בית שמש ותשתתף באולימפיאדת טוקיו בשנת 2020: "תמיד חלמתי לייצג את ישראל. החיבור עם העיר בית שמש זה דבר טוב מאוד עבורי"

צילום ועריכה: קובי אליהו

אלופת העולם בשחייה במים פתוחים אווה פביאן עלתה לישראל והיא צפויה להתחרות תחת דגל הכחול לבן באולימפיאדת טוקיו בשנת 2020. שחייה במים פתוחים הפכה לענף אולימפי בשנת 2008.

פביאן (24), שעלתה לישראל מארצות הברית ונרשמה באגודת הפועל בית שמש, תתאמן במרכז למים פתוחים שהקים איגוד השחייה במכון וינגייט כשהמטרה היא להשיג מדליה אולימפית בבירת יפן. מאחורי השחיינית רקורד מרשים לשחייה הישראלית. פביאן ניצחה את אליפות העולם 2010 במשחה 5 ק"מ, סיימה עם מדליית ארד את המשחה ל-25 ק"מ באליפות העולם בברצלונה 2013, והוכרזה אלופת אמריקה במשחקי היבשת האמריקאית (פן אמריקן) במרחק האולימפי 10 ק"מ בשנת 2015.

אווה פביאן עם ממלא מקום ראש עיריית בית שמש מאיר בלעיש. צילום: יחסי ציבור,
פביאן מקבלת ממ"מ ראש עיריית בית שמש מאיר בלעיש את תעודת הזהות שלה/צילום: יחסי ציבור

אחרי שהשלימה את הליכי העלייה לישראל התייצבה השחיינית לתחרות הליגה שנערכה בקאנטרי בית שמש וביצעה את הזינוק הראשון שלה למים כשחיינית ישראלית. אמנם הפעם היא שחתה 50 מ' בלבד, אבל בשביל אווה פביאן זה היה ציון דרך חשוב ביותר בקריירה: "תמיד חלמתי לייצג את ישראל במשחקים האולימפיים. כבר בשנת 2013 חשבתי לעלות ארצה, אבל הייתי במכללה והעדפתי לסיים את תכנית הלימודים. היום קפצתי בפעם הראשונה כשחיינית ישראלית ומפה אני ממשיכה לאולימפיאדת טוקיו".

פביאן המשיכה ואמרה: "אני מעוניינת לא רק במשחה 10 ק"מ מים פתוחים אלא גם במשחה 1500 מ' נשים שנכנס עכשיו לתוכנית האולימפית. החיבור עם העיר בית שמש מאוד טוב עבורי ואני גאה להוביל את תכניות העירייה לקידום ענף השחייה כולו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully