וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוטובלי מבהירה: מאמינה בחשיבות הקשר עם יהדות ארה"ב

23.11.2017 / 0:16

בסרטון שהעלתה לחשבון הפייסבוק שלה, הוסיפה סגנית שר החוץ כי "מותר להשמיע כאבים, אבל חשוב לזכור שיש רק מדינה אחת לעם היהודי". מכון "ראות": חוטובלי ממשיכה את התפיסה של דה-לגיטימציה לחיים יהודיים מחוץ לישראל

עריכת וידאו:ניר חן

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי פרסמה אמש (חמישי) סרטון בעמוד הפייסבוק שלה שבו הבהירה את דבריה אתמול בריאיון לערוץ i24news בנושא שירותם של יהודים אמריקנים בצבא שעוררו סערה. "יהדות ארצות הברית חשובה לי מאוד בגלל זה נסעתי לארצות הברית כדי לדבר אל הדור הצעיר שם", הבהירה חוטובלי. "הקשר, הדיאלוג, כפי שמקובל בתוך המשפחה הוא הדבר החשוב ביותר".

לדבריה, "מותר לבקר, מותר להשמיע כאבים, אבל חשוב לזכור שיש רק מדינה אחת לעם היהודי והיא מדינת ישראל והיא מחויבת לכל יהודי העולם". חוטובלי הוסיפה כי התגובות לריאיון עמה אינן משקפות את רוח דבריה ואת יחסה כלפי יהדות ארצות הברית. עוד אמרה כי היא "קוראת לקשר עם מדינת ישראל" ומאמינה בדיאלוג "בינינו לבין יהדות התפוצות, ובפרט היהדות האמריקנית המפוארת".

חוטובלי ביקשה להדגיש בדבריה כי לא כיוונה את דבריה ליהודים אמריקנים שעלו לישראל כדי להתגייס לצה"ל ומשרתים כחיילים בודדים. "לי חשוב להעביר את המסר הבא: אם מישהו מהם נפגע, אם מישהו מהחיילים הבודדים בישראל נפגע כי חשב שכיוונתי את דברי אליו, אני בוודאי לא כיוונתי את הדברים האלה לאף חייל שמשרת כאן בצה"ל", הבהירה.

לדבריה, "יש בתוך יהדות ארצות הברית אנשים ששולחים את בניהם להילחם בצבא הישראלי ובוודאי שיש בהיסטוריה האמריקנית אנשים שלחמו בצבא האמריקני. הנקודה שרציתי לומר היא שמציאות החיים בישראל והמציאות בארצות הברית מאוד שונה וזה לא סותר את הקשר והדיאלוג שחייבים להתקיים בינינו לבין היהדות החשובה הזאת".

סגנית השר ציפי חוטובלי, ישיבת סיעת הליכוד, הכנסת, 20 ביולי 2015. נועם מושקוביץ
ביקשה להבהיר שלא כיוונה לפגוע באיש בדבריה. חוטובלי/נועם מושקוביץ

מכון "ראות", העוסק ביחסי ישראל וארצות הברית, כינה את דבריה של חוטובלי "סערה הנוגעת למשמעות היותה של ישראל מדינת הלאום של העם היהודי כולו". בהודעה שמסר המכון נכתב עוד כי "בחודשים האחרונים, החל ממשבר הכותל ב-25 ביוני, המנהיגות הישראלית חושפת שוב ושוב רמת בורות מביכה בנוגע ליהדות ארצות הברית, לרגישויות ולערכים של החברה היהודית מחוץ לישראל". 

עוד נמסר כי "חוטובלי אינה ייחודית, היא חלק מהמנהיגות הישראלית שממשיכה בתפיסה הקלאסית של 'שלילת הגולה' ודה-לגיטימציה לחיים יהודיים מחוץ לישראל. בפועל, המנהיגות הישראלית חייבת להכיר בערכה של התפוצה  ולפעול להגשמת החזון הציוני; ישראל שמהווה נכס משמעותי לכל יהודי באשר הוא". 

(עדכון ראשון: 23:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully