וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זקאריה את השם: דניס זקאריה מפתיע בבורוסיה מנשנגלדבאך

24.11.2017 / 17:30

הוא רק בן 21, וכבר נחשב למוסר הכי טוב בבונדסליגה. הוא רק הגיע לליגה גדולה, וכבר סוחט השוואות לפטריק ויירה. דניס זקאריה הוא נכון לעכשיו תגלית העונה בליגה הגרמנית. רק אל תשאלו אותו מי זה לותר מתיאוס

אימג'בנק GettyImages

בווידאו: דניס זקאריה שר בפני חבריו לקבוצה

אחרי 12 מחזורים בליגה הגרמנית העונה, זקאריה מחזיק באחוז הגבוה ביותר למסירות מדויקות עם 91.9 אחוזים כאלה, ומקדים שחקנים אחרים בעמדה שלו כמו קורנטן טוליסו מבאיירן מינכן (90.8 אחוזים) ויוליאן וייגל מבורוסיה דורטמונד (88.1)

"בגילו יש לו אחוז דיוק גבוה יותר במסירות מאשר היה לטוני קרוס כשהיה בגילו. אני שמח לראות שגלדבאך מצאה שוב יהלום".

זה מה שאמר בשבת האחרונה לותר מתיאוס על דניס זקאריה. הקשר השוויצרי של בורוסיה מנשנגלדבאך, שחגג את יום הולדתו ה-21 רק ביום שני, היה מצוין ב-2:4 של קבוצתו מול הרטה ברלין בבירה ואפילו בישל את השער הראשון. לאחר המשחק הוא התייצב לראיון הראשון שלו בטלוויזיה הגרמנית, ברשת סקיי, וחווה פאדיחה קטנה. אחרי שקיבל את המחמאה ממתיאוס והודה לכדורגלן העבר, נשאל זקאריה על ידי אחד המנחים סבסטיאן הלמן אם הוא יודע מי זה כוכב העבר. זקאריה עצמו שאל בחיוך נבוך: "מי?", הלמן ענה: "לותר מתאוס" ואז הקשר הגיב: "לא, אני עדיין לא מכיר אותו". הלמן הגיב ואמר לו: "טוב, אז ניתן לך ללכת עכשיו בחזרה לבורוסיה מנשנגלדבאך, שם תוכל להסתובב קצת ולהכיר אותו. הוא האיש ששאל אותך את השאלה קודם". מתיאוס עצמו הגיב בהומור לא אופייני ואמר: "תודה, דניס. זה היה ראיון טוב מאוד, באמת".

מתיאוס, מגדולי שחקני גרמניה בכל הזמנים והאיש שזכה בכדור הזהב ב-1990, התחיל את הקריירה שלו בבורוסיה מנשנגלדבאך ב-1979 ושיחק שם עד 1984 לפני שעשה קריירה מפוארת בבאיירן מינכן, אינטר ושוב באיירן, וכמובן שגם עם נבחרת גרמניה. בימים הקרובים זקאריה כבר ילמד ויידע היטב מי היה לותר מתיאוס ומה עשה עבור אותו מועדון שרכש אותו בקיץ האחרון ב-12 מיליון יורו מיאנג בויז. מה שבטוח הוא שהשוויצרי הצעיר יודע לשחק כדורגל הרבה יותר טוב מאשר הוא מכיר כדורגלני עבר ועד כה הוא כנראה התגלית הגדולה ביותר בבונדסליגה העונה.

אחרי 12 מחזורים בליגה הגרמנית העונה, זקאריה מחזיק באחוז הגבוה ביותר למסירות מדויקות עם 91.9 אחוזים כאלה, ומקדים שחקנים אחרים בעמדה שלו כמו קורנטן טוליסו מבאיירן מינכן (90.8 אחוזים) ויוליאן וייגל מבורוסיה דורטמונד (88.1). בסך הכול זקאריה מסר 447 מסירות כשמתוכן 411 הגיעו ליעדן, 84.8% בחצי המגרש של היריבות ו-97.2% בחצי של קבוצתו. גם המספרים האחרים של זקאריה מרשימים מאוד ומי שהתרשם יותר מכל היה שותפו למרכז השדה כריסטוף קראמר. הגרמני החמיא לחברו ואמר: "יש לי שיתוף פעולה מצוין איתו מהרגע הראשון שהוא הגיע לכאן ולא רק לאחרונה". מאמן גלדבאך דיטר הקינג הוסיף: "דניס עשה בדיוק את מה שנדרש משחקן בעמדה שלו, הוא נוכח מאוד במשחקים ומנצח בהרבה מאוד מאבקים של אחד על אחד".

דניס זקאריה שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך. GettyImages
נכנס לנעליים גדולות במקום אליו הגיע. גרניט ג'אקה, שהגיע גם הוא משוויץ ומשתף איתו פעולה בנבחרת, שיחק אצל הסייחים ארבע עונות בעבר לפני שנמכר לארסנל ברווח של יותר מ-500%. אותו החליף מחמוד דאהוד, שהצטיין בעונה אפרורית של הקבוצה ונמכר לבורוסיה דורטמונד תמורת 12 מיליון יורו/GettyImages

זקאריה נכנס לנעליים גדולות במקום אליו הגיע. גרניט ג'אקה, שהגיע גם הוא משוויץ ומשתף איתו פעולה בנבחרת, שיחק אצל הסייחים ארבע עונות בעבר לפני שנמכר לארסנל ברווח של יותר מ-500%. אותו החליף מחמוד דאהוד, שהצטיין בעונה אפרורית של הקבוצה ונמכר לבורוסיה דורטמונד תמורת 12 מיליון יורו. את אותו סכום השקיע המנהל המקצועי של גלדבאך מקס אברל בזקאריה, או בשמו הארוך: דניס למי זקאריה לאקו לאדו. זקאריה נולד ב-20 בנובמבר 1996 בז'נבה לאמא מדרום סודאן ואבא מהרפובליקה הדמוקרטית של קונגו. הוא התחיל לשחק כדורגל בגיל שבע בסרבט ז'נבה, עבר את כל מחלקות הילדים והנוער של המועדון ובגיל 17 ערך את הופעת הבכורה שלו בבוגרים. אחרי עונה אחת בלבד בסרבט, במהלכה לא שיחק יותר מדי, עבר זקאריה ליאנג בויז שם רשם 50 הופעות בשתי עונות והפך לשחקן משמעותי מאוד כבר בגיל צעיר. הקשר האחורי הגבוה (1.91 מטר) והמסוגנן גרר השוואות לפטריק ויירה בסגנון המשחק שלו, אבל תמיד אמר שהמודל שלו לחיקוי הוא פול פוגבה.

זקאריה ערך את הופעת הבכורה שלו במדי נבחרת שוויץ כבר בגיל 19 כשנכנס ל-12 דקות במשחק ההכנה מול בלגיה במאי 2016. באופן מפתיע הוא גם נכלל בסגל השוויצרי ליורו, אבל לא שותף. בקמפיין המוקדמות הנוכחי, לגביע העולם 2018, זקאריה כבר קיבל תפקיד משמעותי יותר ונכנס כמחליף בחמישה מהמשחקים. למרות 27 נקודות שהשיגה, שוויץ נאלצה לשחק בפלייאוף מול צפון אירלנד על העלייה לטורניר הגמר. זקאריה פתח בשני המשחקים הללו בהרכב והיה טוב. שוויץ לא ספגה, ניצחה 0:1 במצטבר והשיגה את הכרטיס לרוסיה 2018.

למרות הגובה שלו והעוצמה הפיזית האדירה, זקאריה הוא בחור עדין מאוד. הוא עצמו הודה שהדיבור שלו עשוי להיות חלש מדי. "לפעמים אני מדבר מעט מדי או בשקט, אני צריך לעבוד על זה", אמר בראיון לאתר ההתאחדות השוויצרית בעבר. בקיץ האחרון היו לזקאריה הרבה מחזרות מהליגות הבכירות באירופה והוא, כמו שוויצרים רבים לפניו, בחר בבונדסליגה ובבורוסיה מנשנגלדבאך שם פגש שניים מחבריו בנבחרת: יאן זומר וניקו אלבדי. כשנשאל מה הייתה התגובה הראשונה שלו כששמע שיש הצעה מהבונדסליגה עליו, אמר זקאריה: "וואו, זה מדהים". כבר במאי הוא סיפר בראיון בשוויץ שהוא מעדיף את הבונדסליגה כי "שחקן צעיר צריך לשחק, לשחק ולשחק". גם גרניט ג'אקה, שהיה סיפור הצלחה גדול בגלדבאך לפני שעבר לארסנל, המליץ לקשר הצעיר לחתום בקבוצה מהעיר המערבית.

לותר מתאוס שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך מול קרל היינץ רומניגה שחקן באיירן מינכן. GettyImages
לותר מתאוס במדי גלדבאך מול קרל היינץ רומניגה/GettyImages
"אני עובד קשה מאוד בכל אימון כדי שיהיו לי איכויות כמו של פוגבה ולהשתפר מיום ליום"

זקאריה הראה את הכישרון העצום שלו כבר בהופעת הליגה השנייה שלו במדי מנשנגלדבאך כשכבש את השער היחיד שלו עד כה במדים הירוקים, ועוד איזה שער זה היה. השוויצרי התחיל במחצית המגרש של קבוצתו, עבר שני שחקנים, מסר ללארס שטינדל, קיבל בחזרה והכניע את השוער במבצע נהדר של קשר אחורי מודרני. גם השער הראשון של בורוסיה מנשנגלדבאך מול הרטה ברלין בשבת (אותו כבש שטינדל) היה בתום פריצה עוצמתית של זקאריה ובישול. לא פלא שהמאמן שלו הקינג כינה אותו "שחקן רחבה לרחבה קלאסי". כשנשאל על ההשוואות לפטריק ויירה ופול פוגבה, זקאריה הודה שזה מחמיא לו ושהוא מעריץ גדול של שניהם: "כשאני רואה קטעי וידאו ממשחקים שלהם, אני תמיד חושב שכך אני רוצה לשחק. אבל חשוב שיזכרו שאני רוצה להיות הזאקריה הכי טוב שאני יכול להיות ולא מישהו אחר".

זקאריה חזק, יודע לעלות לעזרת ההתקפה, מדויק מאוד במסירות שלו ומציג הרבה חוכמה ושיקול דעת במשחק שלו, בטח יחסית לשחקן צעיר כל כך. באותו ראיון מפורסם - שהיה כאמור הראשון שלו בטלוויזיה הגרמנית ואכן הוא נראה נרגש ותזזיתי - עם לותר מתיאוס והפאנל של סקיי הוא הודה: "הסתגלתי מהר מאוד לליגה וזה הפתיע גם אותי. אני מאושר מההתחלה שלי בבונדסליגה ומקווה להמשיך כך". כשנשאל לגבי ההשוואות לשחקן הנערץ עליו, פול פוגבה, אמר: "אני עובד קשה מאוד בכל אימון כדי שיהיו לי איכויות כמו של פוגבה ולהשתפר מיום ליום".

למרות גילו הצעיר זקאריה מגלה בגרות ובראיון לאתר הרשמי של מנשנגלדבאך לאחר שער הבכורה שלו בליגה התייחס לצהוב השני שספג בשני משחקי ליגה: "נכון, זו הייתה אשמתי. אני הגעתי למנשנגלדבאך כדי להשתפר ולהתפתח. זו נקודה שאני חייב לשפר במשחק שלי: להיות נקי יותר גם במשחק המסירות שלי וגם במאבקי האחד על אחד". בהמשך גם סיפר שחשב שהיה חלש מאוד במחצית השנייה באותו 2:2 באוגסבורג.

זקאריה קיבל עצות מג'אקה ועזרה מבני ארצו ומדוברי צרפתית בקבוצה בהסתגלות לחיים לבד בארץ זרה לראשונה בחייו ובגיל צעיר. כרגע נראה שהוא אחד המועמדים הבכירים לתואר תגלית העונה בבונדסליגה, ליגה בה שחקנים צעירים פורצים כל הזמן ובמקרים רבים גם עושים מעבר לכסף הגדול יותר. החלום של זקאריה הוא לשחק בברצלונה, אבל עוד לפני שיעבור לכסף הגדול בקאמפ נואו או לכל תחנה אחרת הוא רוצה וצריך להשאיר חותם בגלדבאך, שם הפך במהרה לאחד מחביבי הקהל ודוגמה לכך הגיעה כשזרק גם את מכנסיו לעבר 8,000-7,000 האוהדים שעשו את הדרך לברלין במשחק האחרון.

המשחק מול באיירן מינכן הוא הזדמנות טובה לעשות את זה בגדול ולהמשיך בפתיחת העונה המוצלחת של קבוצתו ושלו. אולי לפני כן, בכל זאת כדאי שייכנס לגוגל ויבדוק מי זה לותר מתאוס ומה עשה במועדון בו הוא עצמו משחק היום.

דניס זקאריה שחקן בורוסיה מנשנגלדבאך עם מתיאס גינטר. GettyImages
זקאריה חוגג במהלך המשחק מול הרטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully